87% dintre părinți consideră că un curs de educație antreprenorială în școală ar fi de interes, reiese dintr-un studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru VERTIK și Kidprenor, în dialog cu Ministerul Educației și în parteneriat cu eMag și Simon&Partners Real Estate Advisors. La cercetare au răspuns 830 respondenți, la nivel național, urban, la finele anului 2021.

Introducerea educației antreprenoriale în școli – rezultatele studiului

  • 91% dintre respondenți se declară mulțumiți de introducerea unui modul care să vizeze educația antreprenorială în școli.
  • Părinții au așteptarea ca un modul de educație cu specific antreprenorial să dezvolte copiilor abilitatea de gestiune a banilor (92%), să le stârnească dorința de învățare (92%) și să contribuie la o stimă de sine sănătoasă (91%).
  • 67% dintre părinți consideră că fiii sau fiicele lor își doresc propria afacere.
  • 52% au decralat despre copiii lor că aceștia au avut activități prin care să obțină bani.
  • Doar 37% dintre respondenți se consideră informați sau foarte informați când vine vorba de antreprenoriat, deși 43% din total declară că au, au avut sau au intenționat să aibă propria afacere. 

Părinții consideră că dacă investim în educația copiilor, în viitor, nivelul profesional al angajaților ar fi mai ridicat (63%), România ar fi mai modernă și digitalizată (61%) și condițiile de muncă ar fi mai bune (46%).

Antreprenoriatul este asociat în principal cu puterea de decizie (84%), inovația (74%) și riscul (71%). 75% dintre parinții intervievați își consideră copiii potriviți pentru a avea propria afacere atunci când vor fi mari. Mai mult decât atât, rezultatele reflectă ceea ce își doresc aceștia pentru viitorul copiilor lor, respectiv 76% dintre părinți vor o carieră în antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor.

Cum ar prefera să fie livrate lecțiile de antreprenoriat

Părinții consideră că cele mai eficiente forme de livrare a materialelor în educația antreprenorială ar fi:

  • Jocurile interactive (88%)
  • Taberele (85%)
  • Conținutul video (79%)

Mă bucur că se fac astfel de studii și că există interes la nivel de minister pentru educație antreprenorială. În trecut, am participat în proiecte precum Vreau Să Fiu Antreprenor (VSFA) și Antrenament pentru Viitor, în cadrul cărora am vorbit cu elevi despre ce presupune rolul de antreprenor sau o carieră în marketing. Sper să se dezvolte în continuare cât mai multe astfel de inițiative și chiar să se introducă în curricula școlară o materie dedicată antreprenoriatului. Chiar dacă puțini tineri vor urma să-și dezvolte o afacere proprie, înțelegerea mecanismelor de funcționare a mediului de business îi va ajuta atât în carieră, cât și la dezvoltarea abilităților de colaborare, coordonare, persuasiune și negociere.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.