Robotii ne vor lua locurile de munca in comert online

Roboții ne vor lua toate locurile de muncă din comerțul online. Cum arată viitorul eCommerce-ului?

By | Business, Marketing | No Comments

Există un trend internațional care arată că locurile de muncă în care majoritatea sarcinilor sunt repetitive sunt preluate de către roboți. Este o evoluție normală ținând cont că există tehnologia necesară pentru acest lucru, iar antreprenorii vor să-și eficientizeze la maxim afacerile pentru profituri mai mari. Incontestabil un robot poate să fie mai eficient ca un om, sau o echipă întreagă de oameni.

Comerțul online nu este ocolit de acest trend. Tot mai multe dovezi arată că viitorul eCommerce-ului este al roboților. Mai jos îți prezint tehnologiile care duc spre un proces complet de achiziție al unui produs de pe online realizat doar de către roboți.

Pasul 1. Comanda produselor de către roboți

Atunci când ai o nevoie de achiziție, asistenții personali și roboții de tip chatbot vor plasa comenzile în locul tău direct către magazinele online. Vezi în acțiune pe Alexa de la Amazon cum face cumpărăturile de la o simplă comandă vocală.

De asemenea, poți vedea în acest articol cum se folosesc de boți cei de la eBay pentru a prelua comenzi.

2. Ambalarea și pregătirea comenziilor

De îndată ce comanda ta a fost preluată de către magazinul online, aceasta se transmite altor roboți din depozit care vor identifica produsele și vor pregăti pachetul.

3. Livrarea produselor

După ce pachetul îți este pregătit, acesta poate să fie preluat automat de către o dronă care îl va livra în fața ușii tale.

În momentul când aceste tehnologii vor deveni standard pe tot globul pentru jucătorii mari, comerțul online va fi total schimbat, iar joburile celor care preiau comenzi, împachetează și livrează colete vor fi înlocuite de roboți.

Din perspectiva marketingului online, va trebui să ne adaptăm tacticile.

Marketplace-urile care vor avea cei mai buni și populari asistenți personali sau ShoppingBots vor fi lideri în privința preluării de comenzi de la clienți. Lupta în comerțul online se va da între 2-3 mall-uri online (marketplace-uri) cu cele mai mari baze de clienți, așa cum se dă acum în telecom între doar câțiva operatori. Toți importatorii de produse și producătorii se vor bate în continuare pentru a avea notorietat în mintea clienților și pentru locul 1 în marketplace-uri.

Viața cu roboți va fi mult mai ușoară, iar timpul de comandă, împachetare și livrare va fi mult mai scurt. Din păcate mulți angajați în eCommerce își vor pierde locurile de muncă.

Concluziea este simplă, dar grea, dacă lucrezi pe un job care poate fi făcut de către un robot, este timpul să te dezvolți într-o altă direcție. Dacă ai un magazin online, țintește pe termen lung pentru una dintre cele două opțiuni: îți transformi afacerea în marketplace sau țintești pentru locul unu în marketplace-urile relevante afacerii tale.

ingredientele unui startup de succes

Techsylvania 2018: ingredientele unui STARTUP tech de succes

By | Business, Evenimente | No Comments

Startup-urile au fost vedete anul acesta la Techsylvania. Dacă în prima zi s-a discutat mult despre noua tehnologie, Inteligență Artificială și cum să pornești un startup, în a doua zi s-a pus accent pe obținerea de finanțare și ce înseamnă un STARTUP tech de succes.

Problema startup-urilor românești de tehnologie este că nu înțeleg partea de business

Florin Talpes, CEO-ul și fondatorul Bitdefender, a deschis discuția la Techsylvania despre oportunitățile pe care le au startup-urile de tehnologie românești și care ar trebui să fie prioritățile celor care încep un startup. Read More

Techsylvania 2018 Inteligenta artificiala eBay

Techsylvania 2018: inteligența artificială este trendul prezentului în comerțul online

By | Evenimente | No Comments

Japjit Tulsi, VP Engineering la gigantul eBay, a menționat în cadrul Techsilvania că în online sunt 3 revoluții digitale: în trecut au fost cele a site-urilor web și a smartphone-urilor, iar în prezent este cea a Inteligenței Artificiale (AI). Ca remarcă, în România încă suntem în revoluția smarphone-urilor, în timp ce companiile mari internaționale precum eBay, Amazon, Apple, Google și Facebook pavează drumul spre comerțul condus de boți. Read More