Cultura companiei

Cultura companiei: cum o construiești și de ce este importantă? Interviu cu Iuliana Stan

By | Business | No Comments

Cultura companiei o simți cel mai tare atunci când începe să te încurce, însă cum ar fi dacă ți-ai dezvolta afacerea pornind întâi de la cultura organizației, înainte să apară problemele? Ai avea mai mult succes?

Am primit răspunsul la aceste întrebări și multe altele despre cultura organizațională direct de la Iuliana Stan, Managing Partner în compania Human Synergistics, care de peste 15 ani ajută organizațiile să fie mai performante datorită culturii lor.

Read More
Lectie pentru parinti

Cum să-ți ții copiii aproape – lecție pentru părinți

By | Inspiraţional | No Comments

Am urmărit cu interes interviul lui George Buhnici pe care l-a luat domnului Conferențiar Dumitru Borțun pe tema manipulării media. La un moment dat, în discuție se vorbește despre migrație și relația dintre părinți și copii. Atunci domnul Borțun are un monolog care merită consemnat ca o lecție pentru părinți.

“G. Buhnici: … copiii și părinții lor sunt din lumi diferite.

D. Borțun: N-au comunicare. Aici e marea greșală a părinților. Și acum vorbesc și pentru părinți nu doar pentru copii.

Trebuie să se ducă după copii lor. Să mai vadă ce citesc ei. Pe ce gadgeturi intră ei și umblă și să învețe. Să-i roage: învățați-mă și pe mine.

Nu, eu nu știu de astea. Nu e pentru mine.

Poftim? Poi da copilul tău nu e pentru tine? Nu e proiectul tău?

Read More
Povestie antreprenorilor romani

Unde găsești poveștile antreprenorilor români (cărți, evenimente, ziare, reviste, podcasturi și canale video)

By | Business | 2 Comments

Sunt un mare fan al poveștilor antreprenoriale! De aceea, biografiile sunt în topul preferințelor mele. Așa cum se spune, viața chiar bate filmul, fiecare poveste a unei afaceri are suișuri, coborâșuri, momente cheie, puncte critice, eroi sau inamici, clipe de fericire sau de agonie.

În acest articol am pregătit o colecție de surse unde se pot găsi antreprenorii români, cu poveștile lor de succes sau de eșec, cu recomandările pe care le oferă și cu înțelepciunea împărtășită din nostalgia trecutului.

Read More
Gabriel Aldea

Gabriel Aldea despre promovarea clujeană și Clujlife Community Conference (CCC)

By | Din Cluj, Evenimente | No Comments

De 5 ani Gabriel Aldea organizează Clujlife Community Conference (CCC) aducând pe scenă și în public principalii reprezentanți ai industriei de evenimente social-culturale din Cluj, cât și profesioniști și antreprenori din domeniul HoReCa de la nivel local. L-am rugat să ne spună câteva cuvinte despre evoluția proiectului și despre mediul clujean de comunicare.

Cum a fost la Clujlife Community Conference și ce ai simțit că s-a schimbat în bine față de edițiile anterioare?

În fiecare an am experimentat la CCC, iar acum, după 5 ediții, este mult mai bine conturat evenimentul și mai clar poziționat cu rolul sau în comunitate. Se observă pe măsură ce trec anii ce potențial are CCC de a ajuta și a crește comunitatea pe măsură ce ea se transformă și își schimbă nevoile. Participanții încep să perceapă evenimentul ca o scenă unde au loc discuții libere despre ce merge bine, ce putem îmbunătăți și unde putem inova în viața socialo-culturalo-artistică a Clujului. A 5-a ediție o consider cea mai bună de până acum, deși fiecare a fost specială în felul ei. Cred că schimbările în bine sunt legate de agendă evenimentului și întregul program al zilei, iar ce am simțit că s-a dezvoltat în timp este încrederea participanților față de ideile cu care vor plecă de la eveniment.

Read More

[Guest post] Textele site-ului: cine și cum ar trebui să le facă?

By | Marketing | No Comments

“Vreau și eu niște din alea… Cum le spune…? Texte!”

La un moment dat, a venit cineva la mine să îi fac un site. Prima mea cerință a fost “OK, alegem o temă / un template pentru WordPress, fac siteul, dar am nevoie de conținut de la care să pornesc”. Și după câteva zile persoana a venit la mine foarte supărată “Uite textul pentru site, e tot aici, dar nu era treaba mea să îl fac, ci treaba ta, ca furnizor de servicii de creare website”. Inițial, am rămas foarte mirat.

În rândurile de mai jos găsești câteva idei despre a scrie texte pentru un website, idei care consider că se pot aplica și furnizării de alte servicii online. Nu profesez în domeniul scrierii de texte, dar am un masterat în Comunicare și Relații Publice și experiență în mediul online de prin 2006. Articolul de față nu se axează nu atât pe ideea “cum scriu textul în sine”, ci pe aceea de “cum să ajung să am un text scris pe site-ul meu, nu neapărat scris de mine”.

Read More

De ce iubesc și urăsc Marketingul Online și cum să ai o relație sănătoasă cu acesta

By | Marketing | No Comments

Mark Twain spunea “găsește un job care îți face plăcere și nu va mai trebui să lucrezi nici o zi din viața ta”. Dacă Job-ul tău este în Marketing Online, atunci sigur vei empatiza cu motivele mele de ce iubesc și detest domeniul. Sunt curios câte dintre motivele mele poți să le bifezi și tu. Lasă un comentariu sub articol cu experiența ta. 😃

De ce iubesc Marketingul Online

Iubesc să am rezultate

Comportamentul consumatorului s-a schimbat odată cu evoluția internetului, iar rolul marketingului este să-l înțeleagă pentru a putea să-l influențeze. Online-ul este canalul potrivit pentru marketing atât acum cât și pentru anii care urmează. Nu spun doar eu acest lucru, ci milioane de români care cumpără în fiecare lună produse de pe internet. Campaniile pe care le fac pentru clienții agenției Loopaa sau pentru proiectele proprii aduc rezultate măsurabile și vizibile, iar acecst lucru îmi dă un sentiment că ceea ce fac are semnificație.

Read More
Brand Minds 2019

Ce câștigi dacă vii la Brand Minds 2019

By | Evenimente | No Comments

Update: Vezi cum a fost la Brand Minds 2019. Folosește codul BIRIS15BRAND și înscrie-te la Brand Minds 2020 cu 15% discount.

Când am ajuns, evenimentul era deja început, holul era gol și eram convins că ratasem discursul lui Robin Sharma. După 2-3 minute de tur al Sălii Palatului am găsit și locurile. Sala era plină-ochi de antreprenori și profesioniști de business care ascultau cu sufletul la gură sfaturile de leadership spuse de Sharma pe un ton aproape șoptit, dar plin de pasiune. Am deschis laptopul și am început să notez fiecare idee. Eram din nou ca la școală, dar de data aceasta luam notițe de la cei mai buni profesori la nivel internațional. Am scris peste 11 pagini pe care le-am transpus în acest articol.

Brand Minds m-a câștigat. Atunci am realizat că sunt doar câteva evenimente de acest fel în România. Am decis că voi face tot posibilul să ajung și la ediția de anul acesta.

Șase dintre cei mai cunoscuți lideri de business și psihologie la nivel mondial vin în România pe 10 Mai 2019

Organizatorii au anunțat agenda evenimentului. Acestea sunt temele discursurilor:

Read More
Optimizare YouTube SEO

[Guest post] Cum crești traficul pe YouTube utilizând optimizarea SEO

By | Marketing, Resurse utile | No Comments

Îți dorești ca mai multe persoane să urmărească materialele postate de tine pe YouTube? Ai ajuns în locul potrivit, pentru că rolul acestei postări este să te învețe cum să îți faci publicitate pe propriul canal YouTube cu ajutorul tacticilor SEO.

Primul meu clip postat pe YouTube de abia a atins 200 de vizualizări. Îmi doream foarte mult să cresc audiența pe acest canal, însă din păcate nu știam nici o tactică prin care să fac acest lucru. Am distribuit la început link-ul prin grupuri de Facebook și forumuri, însă nu am avut deloc succes. Dacă ești și tu în aceiași situație sau dacă ai un canal de YouTube și vrei să îl crești, atunci acest articol este pentru tine.

Care este soluția pentru a crește numărul de vizite pe YouTube?

În afară de distribuirea prin grupuri, avem la îndemână optimizarea SEO care funcționează chiar și pentru clipurile YouTube. Partea bună este că e mult mai ușor să ajungi în top folosind un videoclip YouTube. Read More

Cum sa inveti si sa retii informatii pe termen lung

Cum să înveți și să reții informații pe termen lung – 10 recomandări

By | Diverse | 2 Comments

Ai pățit să citești ceva, iar după o zi să nu mai știi ce ai citit? Sau că te-ai uitat pe Facebook, dar după o oră n-ai reținut nimic din ce ai văzut anterior? Mintea are mecanisme interesante prin care uită și ignoră informațiile cărora nu le oferim prea mare atenție și pentru care nu facem efort pentru a le reține.

Fiind pasionat de educație și învățare pe termen lung, am citit articole, am participat la cursuri și am ascultat cărți audio despre învățare. Ținând cont de experiența mea acestea sunt câteva dintre lucrurile pe care ți le recomand și pe care le poți face pentru a reține informații pe termen lung:

  1. Folosește mai multe formate de conținut (text, video, audio, senzorial) și mai multe surse de materiale pentru învățarea aceluiași subiect.
  2. Sumarizează ce ai învățat: scrie o pagină, realizează o listă, o schemă sau un grafic cu ce ai învățat.
  3. Repetă informația după ce ai aflat-o, fără nici un fel de suport ajutător.
  4. Aplică imediat ceea ce înveți.
  5. Odihnește-te. Unul din rolurile somnului este să ajute creierul să stocheze informații pe termen lung.
  6. Revino la informație în mod frecvent, la anumite distanțe de timp (o săptămână, o lună, 3 luni etc.).
  7. Explică informația la altcineva în scris, în mod oral sau sub o formă de prezentare.
  8. Dezbate subiectele învățate cu cineva cu mai multă experiență și mai multe cunoștințe în domeniu.
  9. Documentează-te cu informații conexe și în profunzime despre ceea ce vrei să ții minte.
  10. Testează-ți cunoștințele după un interval de timp fără a folosi materiale ajutătoare. Mai apoi, verifică-ți rezultatele și reînvață din greșeli.

Vezi și acest clip video pe tema învățării și reținerii informației pe termen lung.

Încearcă să nu te amăgești că este ușor să înveți ceva nou. Deși profesorii sau trainerii vor să facă învățarea cât mai ușoară, reținerea informațiilor pe termen lung necesită efort și exercițiu. Pornește din start cu dorința de a depune efort pentru a învăța și vei avea mai mari șanse să obții ceea ce-ți dorești.

Dacă vrei să asculți o carte audio pe tema învățării, îți recomand Make it stick: The Science of Successful Learning.

Tu ce tehnici de învățare și memorare folosești?

Aplicatia Questo

Cum reușește aplicația Questo să scoată mii de tineri din case

By | Insights | No Comments

Eram în fața cimitirului la ora 20:00 și sute de tineri așteptau împreună cu mine să începem alungarea strigoilor. Se auzeau întrebări și zumzete peste tot “a început?”, “la tine se încarcă?”, “au anunțat că putem începe mai devreme”, “vezi primul indiciu”. Era Halloween, iar aplicația Questo a scos din casă peste 15.000 de tineri din România și Europa pentru a socializa și a-și explora orașele în care locuiesc.

Grupuri de câte 3 sau 5 prieteni umblau pe stradă cu privirea în telefoane dezbătând indiciile și colaborând pentru rezolvarea provocărilor primite în aplicație. Eram și eu cu ei și am simțit că fac parte dintr-o mișcare.

Timp de 2 ore am umblat pe străzile Clujului împreună cu soția mea și am reușit să răspundem cu brio la toate provocările. Am descoperit poveștile statuii Matei Corvin, a Muzeului de farmacie, a Cimitirului Central, a Bilbiotecii Centrale Universitare și a altor puncte turistice. Mi-a plăcut mult experiența și am să mai fac și alte questuri.

Nu am crezut că după isteria Pokemon Go vreo altă aplicație va avea acest efect de a scoate mii de tineri din casă în același timp. Questo a reușit acest lucru. Să-ți faci o idee, participanții din quest-ul de Halloween au parcurs în total peste 45.000 km, suficient cât pentru înconjorul lumii.

Mai multe detalii despre experiența de Halloween, poți afla și din știrea de pe PRO TV.

Aplicația Questo este realizată de patru cofondatori români, iar dacă vrei să încerci și tu un quest, poți descărca aplicația în mod gratuit din Google Play sau Apple Store.

Din punct de vedere al marketingului, mi se pare o idee foarte bună a sponsoriza quest-uri și a scoate tinerii din casă. Este tot mai greu a concura pentru atenția și timpul potențialilor clienți, iar implicarea acestora într-o experiență digitală dar offline poate aduce favorabilitate față de produsele companiei și iubire față de brand.

Tu ai încercat Questo? Cum ți se pare aplicația și ideea proiectului?