Romanii nu cumpara carte

Peste 90% dintre români nu cumpără nici o carte pe an

By | Cărți | No Comments

Peste 18,5 milioane români nu cumpără măcar o carte într-un an, conform unui studiu Eurostat menționat de către Asociația Editorilor din România (via profit.ro). Este trist. 😥

Cititul cărților consider că dezvoltă foarte bine unele aptitudini importante:

  • concentrarea la un subiect pentru un timp mai îndelungat;
  • gândirea critică;
  • introspecția și empatia;
  • realizarea de conexiuni interdisciplinare;
  • imaginația și creativitatea;
  • vocabularul.

Din acest punct de vedere cred că cei care citesc cărți, au șanse mai mari să devină profesioniști sau antreprenori mai buni. Este ca o super putere pe care o au și care îi diferențiază de restul de peste 90% dintre români.

Read More
Electric Castle Marketing

Idei de marketing de la Electric Castle

By | Marketing | 5 Comments

Electric Castle își merită locul între cele mai tari festivaluri din Europa. Ingeniozitatea de marketing a organizatorilor și dedicarea acestora de a îmbunătății continuu fiecare ediție, dă roade.

Ce idei de marketing poți adapta după modelul Electric Castle

În continuare am să enumăr câteva idei de la Electric Castle pentru afaceri nonfestivaliere, la care te-ai putea gândi cum să le integrezi în mixul de marketing al afacerii pe care o dezvolți sau pentru care lucrezi.

Produsul

Produsele tractor și brandurile consacrate

Artistii de la Electric Castle 2019

Anul acesta artiștii cap de afiș m-au convins să particip. Față de celelalte ediții, de data aceasta am cumpărat biletele în special pentru Limp Bizkit, Florence and The Machine și 30 Seconds to Mars. Oricât de importantă este experiența de festival, dacă nu erau acești artiști consacrați, probabil nu cumpăram biletele. La rândul lor, acești artiști au adus public pentru celelalte trupe sau DJ, care vor putea crește datorită acestei influențe.

Read More
TEDxCluj 2019

TEDxCluj 2019 – Idei care merită răspândite

By | Evenimente | One Comment

TEDxCluj 2019 m-a pus pe gânduri. Mi-a dat un set de întrebări bune de tipul “what if?” la care să mă gândesc. Teme de casă despre viață, business, oameni și implicare. Un exercițiu util care merită repetat. Așa cum spune și Tony Robbins: întrebările de calitate produc vieți de calitate.

În continuare am să-ți prezint ideile și întrebările care au rămas cu mine și care merită răspândite, așa cum zice și sloganul TED.com – Ideas worth spreading.

Read More
concurs recomanda carte

Concurs: recomandă-mi o carte și câștigă o carte!

By | Marketing | 17 Comments

Diverta a deschis o nouă librărie în Piața Unirii din Cluj-Napoca. Cu această ocazie mi-au oferit cadou o carte 📚.

Elon Musk - biografie

Este vorba despre biografia lui Elon Musk, una din top 5 biografii care mi-au plăcut și despre care am scris în acest articol despre biografii.

Pentru că deja am citit-o în format audiobook, am decis să o ofer cadou, iar dacă îți dorești să o câștigi, trebuie să urmezi pașii:

Read More
Manager de Marketing

Cum poți să ajungi Manager de Marketing?

By | Marketing | One Comment

Managerii și liderii buni sunt cei care au expertiză tehnică în domeniul lor, înțeleg munca echipei, o pot coordona, o pot evalua și pot da o direcție acesteia. Un studiu realizat de către Harvard Business Review realizat pe 35.000 de angajați arată că un șef bun are nevoie de expertiză tehnică.

Din acest motiv nu sunt de acord cu facultățile de management care nu oferă o expertiză în cel puțin un domeniu (marketing, financiar, resurse umane etc.), ci doar acoperă în general aceste funcții.

Tinerii care își schimbă prea des domeniul de activitate, nu vor ajunge prea repede pe o poziție de management și nu vor fi manageri buni pentru că nu vor avea suficientă experiență și înțelegere a unui domeniu.

Read More
Brand Minds 2019

Brand Minds: Top 10 idei utile în business

By | Evenimente | One Comment

Sunt unul dintre cei 4200 de antreprenori, profesioniști și manageri care și-au dat întâlnire și anul acesta la Brand Minds pentru a ne inspira din discursurile a 6 lideri de nivel mondial: Robert Cialdini, Grant Cardone, Denise Jacobs, Hitendra Wadhwa, Guy Kawasaki și Yuval Noah Harari.

Mi-am notat 65 de idei pentru afacerile mele, iar dintre acestea am selectat un top 10 dei de business pe care să le împărtășesc cu tine.

Folosește codul BIRIS15BRAND și înscrie-te la Brand Minds 2020 cu 15% discount.

Top 10 Idei de business de la Brand Minds 2019

  1. Cele 6 principii
  2. Orientează atenția
  3. HEI!
  4. Banii n-au valoare
  5. Schimbă-ți limbajul
  6. Acționează în consens
  7. Fă saltul
  8. Ignoră “naysayers”
  9. Regula 10-20-30
  10. Investește în tehnologie

Haide să intrăm în detalii!

Read More
Cultura companiei

Cultura companiei: cum o construiești și de ce este importantă? Interviu cu Iuliana Stan

By | Business | No Comments

Cultura companiei o simți cel mai tare atunci când începe să te încurce, însă cum ar fi dacă ți-ai dezvolta afacerea pornind întâi de la cultura organizației, înainte să apară problemele? Ai avea mai mult succes?

Am primit răspunsul la aceste întrebări și multe altele despre cultura organizațională direct de la Iuliana Stan, Managing Partner în compania Human Synergistics, care de peste 15 ani ajută organizațiile să fie mai performante datorită culturii lor.

Read More
Lectie pentru parinti

Cum să-ți ții copiii aproape – lecție pentru părinți

By | Inspiraţional | No Comments

Am urmărit cu interes interviul lui George Buhnici pe care l-a luat domnului Conferențiar Dumitru Borțun pe tema manipulării media. La un moment dat, în discuție se vorbește despre migrație și relația dintre părinți și copii. Atunci domnul Borțun are un monolog care merită consemnat ca o lecție pentru părinți.

“G. Buhnici: … copiii și părinții lor sunt din lumi diferite.

D. Borțun: N-au comunicare. Aici e marea greșală a părinților. Și acum vorbesc și pentru părinți nu doar pentru copii.

Trebuie să se ducă după copii lor. Să mai vadă ce citesc ei. Pe ce gadgeturi intră ei și umblă și să învețe. Să-i roage: învățați-mă și pe mine.

Nu, eu nu știu de astea. Nu e pentru mine.

Poftim? Poi da copilul tău nu e pentru tine? Nu e proiectul tău?

Read More
Povestie antreprenorilor romani

Unde găsești poveștile antreprenorilor români (cărți, evenimente, ziare, reviste, podcasturi și canale video)

By | Business | 2 Comments

Sunt un mare fan al poveștilor antreprenoriale! De aceea, biografiile sunt în topul preferințelor mele. Așa cum se spune, viața chiar bate filmul, fiecare poveste a unei afaceri are suișuri, coborâșuri, momente cheie, puncte critice, eroi sau inamici, clipe de fericire sau de agonie.

În acest articol am pregătit o colecție de surse unde se pot găsi antreprenorii români, cu poveștile lor de succes sau de eșec, cu recomandările pe care le oferă și cu înțelepciunea împărtășită din nostalgia trecutului.

Read More
Gabriel Aldea

Gabriel Aldea despre promovarea clujeană și Clujlife Community Conference (CCC)

By | Din Cluj, Evenimente | No Comments

De 5 ani Gabriel Aldea organizează Clujlife Community Conference (CCC) aducând pe scenă și în public principalii reprezentanți ai industriei de evenimente social-culturale din Cluj, cât și profesioniști și antreprenori din domeniul HoReCa de la nivel local. L-am rugat să ne spună câteva cuvinte despre evoluția proiectului și despre mediul clujean de comunicare.

Cum a fost la Clujlife Community Conference și ce ai simțit că s-a schimbat în bine față de edițiile anterioare?

În fiecare an am experimentat la CCC, iar acum, după 5 ediții, este mult mai bine conturat evenimentul și mai clar poziționat cu rolul sau în comunitate. Se observă pe măsură ce trec anii ce potențial are CCC de a ajuta și a crește comunitatea pe măsură ce ea se transformă și își schimbă nevoile. Participanții încep să perceapă evenimentul ca o scenă unde au loc discuții libere despre ce merge bine, ce putem îmbunătăți și unde putem inova în viața socialo-culturalo-artistică a Clujului. A 5-a ediție o consider cea mai bună de până acum, deși fiecare a fost specială în felul ei. Cred că schimbările în bine sunt legate de agendă evenimentului și întregul program al zilei, iar ce am simțit că s-a dezvoltat în timp este încrederea participanților față de ideile cu care vor plecă de la eveniment.

Read More