Câte campanii de marketing faci într-un an și ce ai învățat din acestea? În cadrul BIZZ.CLUB Bootcamp 2025 am facilitat un „Campionat de marketing” alături de Iulian Ghișoiu (de la TargetWeb) în cadrul căruia echipe de 7-8 antreprenori cu roluri diferite în joc trebuiau să încheie cât mai multe campanii de marketing de succes.

Nu intru în detaliile jocului (dacă dacă te interesează, poți să mă contactezi), ci am să-ți prezint o parte dintre concluziile din cadrul „Campionatului”.

1. Adaptarea bate planul

La începutul jocului, participanții își făceau planuri și își împărțeau roluri, însă echipele care au reușit să realizeze cele mai multe campanii au fost cele care s-au adaptat cel mai repede: au învățat ce funcționează, cine este cel mai bun la ce are de făcut, au definit fluxuri eficiente încă de la etapele primelor campanii.

Lecție de reținut: în business este important să învățăm cât mai repede din fiecare campanie. Pentru ca acest lucru să aibă loc, este importantă raportarea, comunicarea frecventă și realizarea unui număr suficient de mare de campanii din care să avem ce învăța.

2. Fiecare este important să ne facem bine rolul în campanie sau plătim cu toții

În cadrul jocului, toți cei implicați trebuiau să-și facă partea, altfel întreaga echipă „plătea” cu 15 jumping jacks consecințele campaniei nerealizate la timp.

În colaborarea dintre antreprenori și agenții, am auzit de multe ori că vina rezultatelor nesatisfăcătoare este mai mult a agenției, decât a companiei. Adevărul este, în general, undeva la mijloc. Dacă ar fi o comunicare mai bună între agenție și companie, s-ar putea găsi soluții la timp la majoritatea problemelor.

Lecție de reținut: agenția sau freelancerul nu reprezintă doar „niște furnizori”, ci ar trebui priviți ca parte din echipa de comunicare a companiei pentru care se face comunicarea. Atunci când există o echipă este important să fie colaborare pentru obținerea rezultatelor dorite. Vorba aceea: you help me so I can help you.

Apropo de acest aspect, atunci când se face o campanie care implică mai mulți furnizori, cred că este de bun augur să existe ședințe comune cu aceștia pentru ca toți să aibă o privire de ansamblu și să poată să se ajute între ei.

3. Plângem împreună, dar ne și bucurăm împreună

Ce am remarcat pe parcursul „Campionatului de marketing” a fost că participanții se super entuziasmau și se bucurau împreună atunci când le ieșeau campaniile. Așa fac echipele adevărate. În practică, atunci când se lucrează cu furnizori externi (agenții și freelanceri), de cele mai multe ori aceștia nu au parte de celebrarea succeselor împreună cu reprezentanții companiei cu care colaborează. De multe ori, nici echipele interne nu celebrează succesele, ci doar intră în următoarea campanie. Mare păcat.

Lecție de reținut: dacă se obține succes într-o campanie, este important să se celebreze. Acest lucru sudează echipa. În plus, dacă se vrea o echipă unită și furnizori de marketing implicați „trup și suflet” pentru succesul campaniilor, este important să se celebreze împreună și cu aceștia. Câteva idei de celebrare: invitație la o pizza la birou sau la o ieșire la bere, oferirea unei prime de succes, oferirea unui testimonial bun, oferirea posibilității de a realiza un studiu de caz pentru campanie etc..

Credit foto – Iulian Sandu

Acesta a fost al treilea an în care am facilitat un joc de marketing în cadrul BIZZ.CLUB Bootcamp. M-am simțit foarte bine alături de cei peste 100 de antreprenori care au participat și cred că fiecare și-a luat idei importante despre campanii de succes pe care să le aplice în afacerile lor.

Dacă vrei să participi și tu la un eveniment de marketing în perioada următoare, vino pe 30 mai la workshopul intensiv de o zi Magnet pentru clienți, care va avea loc la JW Marriott în București.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.