blogging-ul s-a prafuit

Tipurile de bloggeri

Cristi (Manafu) scria zilele trecute într-un articol pe blogul personal despre faptul că din păcate blogging-ul s-a prăfuit. De asemene el spune că în acest moment bloggerii se împart în două categorii: bloggeri interesați de brandul personal și cei interesați de trafic, care muncesc să creeze o platformă media.

Eu recunosc că fac parte din prima categorie. Scriu destul de rar (săptămânal sau mai rar) și scriu destul de specific despre marketing online și business. Nu mă consider un “every day blogger”, deși mi-ar plăcea să pot acorda mai mult timp blogului.

De ce să-ți faci un blog

Cred și eu că blogging-ul s-a prăfuit din două motive: mulți bloggeri mai vechi care scriau articole bune s-au oprit din scris, iar generațiile noi de onlineri se mulțumesc cu un profil de Facebook și Instagram (sau în cel mai bun caz cu un vblog).

Pentru a încuraja bloggingul vreau să prezint modul în care eu consum conținutul de pe bloguri și de ce ar trebui și alții să înceapă un blog.

Cum citesc blogurile care îmi plac

Cele mai multe articole de pe bloguri le citesc astfel:

      • sunt abonat la acestea pe email
      • le primesc prin aplicația feedly
      • le găsesc în newsfeed-ul de Facebook/Twitter

Dacă vrei să-ți creezi un obicei din a citi bloguri, încearcă și tu aplicația feedly pe care o poți accesa atât din browser cât și de pe dispozitivele mobile. Este foarte usor de folosit și la îndemână.

Pe care bloggeri îi citesc frecvent

Cel mai mult îmi place să citesc bloggerii care scriu despre Marketing Online și Social Media. Dacă vrei să te inspiri din lista mea, îți recomand să citești și tu pe:

De ce ar trebui să începi să ai un blog

Dacă încă nu ai un blog, uite câteva motive pentru care să-ți faci unul:

      • te ajută să-ți structurezi gândurile și ideile
      • te va ajuta să te cunoști mai bine
      • te va ajuta să cunoști oameni noi
      • îți va deschide noi oportunități de business, carieră și distracție
      • vei avea un studiu de caz pe care să practici Marketing-ul Online (poți experimenta tot ce dorești de la tacticile de SEO la publicitate online, branding, Social Media, email marketing etc.)
      • vei putea schimba viețile altora prin puterea cuvintelor tale
      • ideile tale vor fi valoroase și usor de descoperit și după ani de zile după ce le-ai pus în online

Haide, prinde puțin curaj, deschide wordpress-ul, blogspot-ul sau tumblr-ul și începe să construiești (gratis) locul tău în blogging.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    2 replies to "De ce să-ți faci un blog și cum să citești blogurile"

    • George Videne

      Foarte bun articolul. Mă bucur că mi-am făcut curaj și mi-am făcut și eu unul blog. Sper să nu pierd energia și motivația de a mai scrie pe el.

    • Calin Biris

      Felicitări George pentru curaj și pentru blog!

Leave a Reply

Your email address will not be published.