Cauți să angajezi specialiști buni de social media, marketing și publicitate, dar nu găsești? Ei sunt pe piață, dar își schimbă jobul numai dacă văd mai multă valoare în noua oportunitate decât la locul actual de muncă. Dacă nu aplică la jobul postat de tine, înseamnă că ceva nu faci bine. În 7 ani alături de agenția Loopaa am trecut și eu prin asta. Am fost dezamăgit când nu îmi găseam oameni buni pentru echipă, dar am învățat ce pot face mai bine.

În continuare, îți prezint cele mai frecvente greșeli pe care le-am văzut la recrutarea specialiștilor de marketing și comunicare, pe care sper să le eviți de acum încolo.

5 în 1

Anunțurile de recrutare cele mai criticate sunt cele care conțin 5 roluri în 1. În loc de un specialist în content writing, se caută o persoană care să facă: secretariat, design, SEO, publicitate online și conținut pentru rețelele sociale. Aceste anunțuri atrag multe comentarii pe grupurile de Facebook, după cum poți vedea în exemplul alăturat.

Cum eviți această problemă:

  1. Fă o listă cu toate rolurile care îți lipsesc pe marketing și comunicare.
  2. Analizează care dintre acestea se potrivesc unei persoane interne (angajat) și pe care le poți externaliza unei agenții sau unui freelancer.
  3. Caută anunțuri similare pentru poziția de care ai nevoie. Notează ce îți place la acestea și ce ai scrie diferit.
  4. Scrie un anunț cât mai clar pentru rolul de care ai nevoie în companie. Dacă nu ești sigur/sigură dacă descrierea făcută este potrivită, consultă-te cu un consultant/specialist.
  5. Dacă sunt anumite cunoștințe/experiențe care constituie un avantaj la angajare, dar nu sunt obligatorii, poți să le menționezi doar la interviu, pentru a evita să creezi confuzie în anunț.

Dacă nu ți-e clar ce oameni ai nevoie în echipă sau cum să-ți alegi colaboratorii de marketing și promovare, înscrie-te la Marketing Management Masterclass. Începem o ediție nouă în 16 Februarie.

Nu ai ofertă competitivă

Un salariu necompetitiv îți va alunga specialiștii buni. Un job care nu oferă perspective de avansare sau dezvoltare profesională, va fi ușor de trecut cu vederea.

Cum să eviți această problemă:

Privește jobul pe care îl oferi ca pe un produs pe piață. Este competitiv în comparație cu ofertele existente? Cu ce vine în plus și diferit? Care sunt nevoile, așteptările și dorințele avatarului de angajat pe care îl țintești? Dacă îți faci temele, poți construi o „ofertă de nerefuzat”.

Nu ai nevoie de un specialist

Dacă nu ai nevoie de cineva să creeze texte 8 ore pe zi pentru afacerea ta, înseamnă că nu ai nevoie de un content writer sau specialist Social Media. Pentru majoritatea afacerilor care nu-și desfășoară activitatea 100% în online și sunt încă la nivel de IMM, colaborarea cu un freelancer poate fi mai eficientă ca și costuri și rezultate, decât angajarea unui specialist.

De ce?

  • Nu plătești impozite salariale, deci sunt șanse mari să fie mai ieftin.
  • Un freelancer este un expert în aria sa și vine cu un plus de experiență din colaborarea cu multipli clienți.
  • În caz de lipsă de rezultate, este mai ușor să închiz colaborarea cu un freelancer, spre deosebire de a te despărți de un angajat mai puțin performant.

Cel mai bun specialist de social media, marketing sau promovare nu este potrivit pentru compania ta

Se poate întâmpla să nu ai buget pentru a angaja cel mai bun specialist. De altfel, se poate întâmpla ca procedurile companiei tale să fie diferite față de ce se predă în școli sau la traininguri. În acest caz, indiferent pe cine angajezi, trebuie să o iei aproape de la 0 privind pregătirea. Astfel, în loc să recrutezi pentru experiență și aptitudini practice, angajează pentru caracter. Ia pe cineva mai începător sau începătoare, potrivit cu valorile și cultura companiei tale, și oferă pregătire in-house pentru aptitudinile practice. Formează-ți specialistul după nevoile companiei.

În concluzie

Specialiști buni sunt în piață, dar nu aplică pentru orice anunț apare online. Dacă nu-i găsești, s-ar putea ca problema principală să fie la abordarea ta: nu ți-e limpede ce dorești, oferta și compania ta sunt neatractive, nu ai nevoie de un specialist full-time și pui sarcini extra în anunț, doar să umpli fișa postului.

Acest articol a fost inspirat de captura făcută de Vali Petcu la story-urile Cristinei Ich de aici.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.