Parcă ieri a fost ianuarie 2023, iar acum deja suntem în 2024! Pentru mine, anul trecut a fost al doilea an de soloprenoriat, de când m-am concentrat pe oferirea de servicii de training și consultanță, fără a avea o echipă angajată. Deși n-am mai făcut parte din agenția Loopaa, n-am dus lipsă de colegi de lucru, fiind parte din echipele extinse ale clienților cu care am colaborat.

Cea mai interesantă și intensă experiență de business din 2023 a fost colaborarea cu un client fain, care are produse de larg consum prezente în marile lanțuri de magazine, cât și în magazinele românești din diaspora.

Pentru acest client am planificat acțiunile de marketing, am ajutat la implementarea lor, am urmărit rezultatele, am construit echipa de marketing de la 0 și am lansat magazinul online, care a prins foarte bine la public. În cele 10 luni de colaborare, am lucrat săptămânal alături de echipa de top management și alături de echipa de marketing pentru a mă asigura că acțiunile sunt implementate și că obținem rezultatele dorite.

La ce m-am „antrenat” în această experiență:

  • particularitățile marketingului în FMCG (trade marketing, târguri și evenimente, colaborarea cu jucători din domeniu etc.);
  • tehnici de cercetare de piață pentru FMCG;
  • dezvoltarea portofoliului de produse și intrarea pe noi canale de distribuție;
  • branding de produse FMCG;
  • comunicarea online pentru produse FMCG;
  • dezvoltarea de noi linii de business;
  • recrutarea de profesioniști și colaboratori de marketing;
  • managementul unei echipe noi de marketing;
  • colaborarea cu agenții și freelanceri de branding, design și publicitate;
  • managementul profesionist al unui business de tip lanț scurt alimentar, de la producător la client final;
  • deschiderea de puncte de desfacere fizice și ambulante;
  • vânzarea online de produse alimentare.

A doua experiență remarcabilă din 2023 a fost lansarea setului de carte + caiet de lucru și evaluare Antrenamentul de Marketing. Pentru multe persoane, publicarea unei cărți poate fi un obiectiv de atins o dată în viață, deci pot spune că această lansare a fost o realizare mare. Timp de trei ani am lucrat la acest proiect. Întâi, timp de un an de zile, am realizat episoadele pentru podcastul omonim. Ulterior, timp de doi ani, am transformat episoadele podcastului într-o carte și într-un caiet de lucru și evaluare.

La ce m-am „antrenat” în această experiență din 2020 și până la evenimentul de lansare al cărții din decembrie din 2023:

  • realizarea unui podcast de la A la Z (branding, scriere, înregistrare, editare, publicare, promovare); am scris aici cum a fost experiența aceasta;
  • editarea unei cărți;
  • pregătirea vizuală a unei cărți;
  • tehnoredactarea unei cărți;
  • printarea unei cărți;
  • publicarea, lansarea și promovarea unei cărți.

În plus față de cele două experiențe anterioare, am continuat colaborarea cu diverși clienți din eCommerce și din industria financiară pe parte de consultanță de marketing și pe parte de oferire de servicii de comunicare online. La ce m-am „antrenat” cu această ocazie:

  • audit de comunicare online;
  • planificare de comunicare online;
  • gestionarea comunicării pe rețelele sociale;
  • gestionarea campaniilor de publicitate online;
  • colaborarea cu agenții de publicitate și cu freelanceri de comunicare pe social media;
  • recrutarea de profesioniști de marketing;
  • redesign-ul prezenței online;
  • construirea de landing page-uri;
  • dezvoltarea de fluxuri de marketing automation;

De asemenea, am organizat a doua ediție a conferinței online Content Marketing PRO și am organizat alte noi traininguri și masterclass-urilor de Marketing Management.

Ținând cont că poate mulți nu știu cu ce mă ocup în rol de consultant și trainer de marketing, sper că acest articol să aducă mai multă claritate. Dacă consideri că ai nevoie de servicii privind oricare din acțiunile de mai sus, dă-mi de știre.

Presimt că și anul aceasta va fi cel puțin la fel de interesant și de intens ca anul 2023. Să ne reauzim cu bine!


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.