Creșterea rezultatelor din promovare presupune o bună planificare, cât și asumarea unor riscuri. Atât ca oameni, cât și ca profesioniști, avem nevoie de siguranță și control, dar și de noutate și diversitate. Uneori, din motive de prea mult haos în jur (cum a fost în ultimii ani), avem tendința de a ne proteja și de a căuta să stăm mai mult în zona de confort și siguranță. Acolo este bine și călduț, dar acolo nu creștem și rezultatele stagnează. S-a întâmplat să fii și tu în acea zonă?

În continuare, te invit să descoperi ce îți limitează creșterea ta ca profesionist și creșterea rezultatelor din promovare. Uite trei direcții care îți blochează evoluția:

1. Lipsa de cunoștințe (nu știi ce nu știi)

Este o vorbă celebră atribuită lui Albert Einstein care spune că definiția nebuniei este să faci aceleași lucruri în mod repetat și să te aștepți la rezultate diferite. Pentru a ști ce oportunități ratezi este bine să descoperi acele acțiuni de promovare de care încă nu știi. Acestea le poți afla de la alți profesioniști prin a-i urmări pe social media, pe blog și newsletter sau prin a solicita servicii de audit, consultanță sau training de marketing și promovare.  Odată ce descoperi ce fac alții, este momentul să acționezi. Atenție că în etapa de acțiune poți cădea în alte două capcane despre care îți spun în continuare.

2. Relațiile păguboase (cu agențiile sau colegii care fac o treabă slabă)

Poate din lipsă de timp, cunoștințe sau experiență, preferi să delegi partea de promovare cât mai repede primei agenții care îți oferă încredere că ar putea ști ce face. Din păcate, după un timp, realizezi că plătești un fee lunar și dai bugete de publicitate, dar când tragi linie, rezultatele nu sunt pe măsura investiției. Când mă refer la rezultate, vorbesc despre vânzări online, leaduri, reacții din partea unor potențiali clienți, vizibilitate în rândul publicului țintă relevant etc.

Dacă vrei să identifici dacă ești într-o relație păguboasă și dacă vrei să o depășești, este important să faci următoarele:

  • stabilește indicatori de performanță care sunt relevanți din perspectiva afacerii tale;
  • stabilește un ritm de ședințe de raportare în cadrul cărora să urmărești acești indicatori împreună cu agenția, freelancerul sau angajatul;
  • acordă șansa agenției/angajatului/colaboratorului să-și îmbunătățească rezultatele, dacă nu sunt bune din prima;
  • solicită o părere din afară despre cum decurg acțiunile de promovare (respectiv solicită un audit).

Despre cum să-ți planifici marketingul, despre cum să delegi în mod profesionist și cum să-ți dezvolți relația cu angajații sau colaboratorii de promovare, vorbesc în cadrul Marketing Management Masterclass.

3. Frica de eșec (să pierd bani din acțiuni nereușite)

Când pornesc un business, tendința multor antreprenori este să investească mult în setarea de început (echipamente, amenajare sediu, mașini etc.) și să lase buget mic pentru promovare. Din acest motiv, încearcă să ocrotească cât mai mult puținii bani alocați, fapt care duce la o grijă excesivă.

Altă situație este că antreprenorul aduce „bani de acasă” pentru bugetul de promovare sau se folosește de veniturile generate din vânzările lunare pentru a investi în promovare, ceea ce face ca orice mică pierdere de buget să doară.

Se mai poate întâmpla ca managerul sau specialistul care gestionează bugetele de promovare să nu aibă experiență, iar orice eșec va fi considerat la evaluarea rezultatelor personale.

În oricare din situațiile anterioare, frica de eșec este amplificată.

Din păcate, nimeni nu poate garanta că o acțiune de promovare va fi de succes sau nu. Sunt mulți factori care contribuie la succesul unei campanii de promovare online:

  • valoarea produsului sau serviciului promovat;
  • oferta comunicată;
  • modul de țintire al mesajelor;
  • canalele de promovare folosite;
  • setările campaniei;
  • calitatea materialelor vizuale folosite;
  • atractivitatea mesajelor comunicate;
  • structura paginii de vânzare;
  • ușurința de navigare pe pagina de vânzare;
  • bugetul investit;
  • acțiunile competiției;
  • modificările platformelor de publicitate online;
  • creșterea costurilor de promovare.

Un profesionist care are experiență poate să construiască o campanie care să aibă șanse mari de reușită, dar niciodată nu poate garanta 100% că va funcționa. De-aceea, este bine să accepți că orice promovare implică un risc și că trebuie să-ți depășești frica de eșec atunci când este vorba să investești în noi campanii care îți pot crește rezultatele. În acest caz, pentru a nu-ți limita creșterea rezultatelor din promovare, îți recomand:

  • să ai un buget de promovare bazat pe obiective de business;
  • să ai un buget de promovare dedicat testării de acțiuni noi care pot aduce extra rezultate;
  • lucrează cu profesioniști care au experiență și care „gândesc în cifre”.

În concluzie, creșterea rezultatelor din promovare presupune o bună planificare, descoperire, încercare, risc, chiar stres și anxietate. Pentru a-ți depăși limitele și zona de confort este important să te educi, să delegi în mod profesionist și să colaborezi cu profesioniști.

Sursă foto: jcomp


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    2 replies to "Ce îți limitează creșterea rezultatelor din promovare"

    • Paula

      Sincer tot mi se pare ca tot stagnez ca rezultate si m-a ajutat acest articol. Mi-am dat seama usor usor ca lipsa de comunicare pentru a lucra in echipa e o piedica mare.

    • Pavel

      Cred ca lipsa relatiilor si a comunicarii este principalul factor care ne poate limita in cresterea in cariera

Leave a Reply

Your email address will not be published.