Eram la o aniversare și tocmai se împărțeau feliile de tort. Am primit-o pe a mea, dar un băiețel încă aștepta după a lui, deși toți de la masă mâncau deja. I-am dat felia mea să nu mai aștepte. Apoi, m-am obișnuit cu gândul că mai bine nici nu mai mănânc tort, pentru că am în plan să reduc cât mai mult dulciurile din dietă. După mai puțin de un minut, mai multe mămici au anunțat că eu n-am primit felie de tort și să mi se ofere. Și am primit. Puteam să o refuz, pentru că avusesem gândul anterior privind dulciurile, dar am cedat tentației.

Ce am învățat eu din această întâmplare:

  1. Dacă faci bine, primești bine.
  2. Este mai ușor să lași pe alții să decidă pentru tine, dar nu va fi mereu calea cea mai bună.
  3. Nu ceda tentațiilor, chiar dacă alții fac altfel decât tine.

Ce poți folosi din această poveste în marketing și business:

  1. Ajută-ți clientul să ia decizii prin a decide tu în locul lui. Când faci oferte de preț, fă-le suficient de specifice încât clientul să fie nevoit doar să spună DA, fără alt efort de gândire.
  2. Dacă oferi opțiuni când faci o ofertă de preț, recomandă clientului care e cea mai bună alegere din punctul tău de vedere, pentru a-i ușura clientului decizia.

Poți extrapola ideea aceasta și în alte acțiuni de marketing și business. Ține mine: cu cât reduci efortul clientului când trebuie să facă o acțiune sau să ia o decizie, cu atât cresc șansele ca acel client să facă ceea ce dorești tu.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.