Cum să folosești hashtag-urile: 5 sfaturi utile încât să nu te faci de rușine

facepalm hashtag
Hastag-urile au devenit foarte populare, iar în consecință observ că sunt folosite greșit de către multă lume, inclusiv de către unii specialiști de marketing și business. Am scris acest articol pentru că mi-ar plăcea să văd mai multe postări cu hashtag-uri relevante și mai puține mesaje cu diez (#) înaintea tuturor cuvintelor dintr-o propoziție.

La ce se folosesc hashtag-urile

Un hashtag are un singur rol: să grupeze toate mesajele de pe un anumit subiect într-o singură căutare, asemenea unei categorii de blog. 

Practic, se crează ca o categorie a cuvântului din #hashtag. Astfel, dacă te interesează să urmărești pe Facebook postările care se scriu despre Untold Festival sau campania Open Your City, atunci când vezi un mesaj care conține #UntoldFestival sau #OpenYourCity, dă click pe hashtag-ul respectiv și ți se va deschide o căutare creată automat de către Facebook unde vei găsi postările și altor persoane care au folosit acel hashtag în mesajele lor. Evident, poți și căuta direct hashtagul de interes în câmpul de căutare Facebook. Vei obține același lucru.

Cea mai mare utilitate a hashtag-urilor este la conferințe. Acolo poți afla opiniile celor din sală, prin a urmări hashtag-ul oficial al evenimentului. Spre exemplu, vezi ce s-a scris pe Twitter despre #Mobifest2015.

Pentru a încuraja participanții de la o conferință să-și exprime părerile online, unii organizatori proiectează pe un ecran din sală discuțiile de pe Twitter care conţin hashtag-ul oficial al evenimentului. Acest lucru crește interacțiunea la eveniment și vizibilitatea acestuia în rândul utilizatorilor de Twitter.

Fiindcă Instagram nu are categorii, navigarea prin hashtaguri este modalitatea principală prin care poți să descoperi imagini noi despre un anumit subiect (ex. #ViataInCluj). Astfel, utilizatorii de Instagram folosesc cel puțin un hashtag în descrierea imaginilor pe care le postează, pentru a fi mai ușor de găsit.

5 sfaturi despre folosirea hashtag-urilor

1. În postările tale de pe rețelele sociale (Facebook, Instagram, Google+, Twitter etc.) folosește doar hashtag-uri care definesc categoria sau categoriile din care face parte postarea ta. Cuvintele de legătură #și #în #la etc. nu definesc categorii, nici nu au căutări relevante în care ai vrea să-ți încadrezi postările, deci nu mai pune diez în fața lor!

Uite un exemplu de “așa nu”:

2. Folosește doar hashtag-uri relevante. Dacă mergi la mall și îţi faci un selfie în cabina de probă (la toți ni se întâmplă), nu folosi hashtaguri de tipul #OpenYourCity sau #UntoldFestival pentru că n-au legătură cu subiectul. În schimb, poți folosi hashtag-ul #Selfie.

3. Folosește maxim 3 hashtag-uri în postări, altfel transmiți indirect mesajul că ești disperat(ă) după atenție și că vrei ca toată lumea să-ți vadă postarea. De altfel, 3 categorii sunt suficiente pentru a defini un mesaj / o imagine / un articol. Un alt motiv pentru a folosi maxim 3 hashtag-uri este că dacă vei folosi mai multe, mesajul tău va fi dificil de citit, sau chiar deranjant.

4. Înainte să folosești un hashtag, verifică ce s-a mai postat în legătura cu acesta.

  • Poate nu mai sunt postări pe acel hashtag. Acest lucru ar însemna că hashtag-ul nu este de interes și nu-l urmărește nimeni. Deci nu este relevant să-l folosești.
  • Verifică ce s-a mai scris pe hashtag, încât să nu fie folosit de către comunități care n-au legătură cu ceea ce vrei tu să comunici. Spre exemplu #chef = petrecere în engleză înseamnă #chef = bucătar-șef. Deci nu folosi #chef când vrei să postezi ceva despre un #party.
  • Se întâmplă des la conferințe ca ideea pe care vrei să o transmiți pe un hashtag să fie postată deja de către altcineva. În acest caz poți da RT pe Twitter sau share pe Fb la acea postare, fără să mai fie nevoie să repeți mesajul.

5. Fii activ! Atunci când ești la un concert, la o conferință sau un training, află care este hashtag-ul oficial și contribuie la discuție dacă ai informații relevante (preferabil ca postările tale să fie utile sau haioase, emoționale, inspiraționale). Dacă ai comentarii negative cu privire la subiect ține-le pentru tine, sau transformă-le în feedback constructiv (oferind soluții), pe care să-l transmiți în privat organizatorilor.

5 sfaturi utile pentru organizatorii de evenimente sau specialistii de marketing și business

Atunci când realizezi o campanie de marketing sau organizezi un eveniment și vrei să folosești un hashtag, ține cont de următoarele 5 sfaturi:

1. Alege un hashtag scurt și ușor de tastat de pe mobil;

2. Alege un hashtag unic sau unul pe care poți prelua conducerea în postări. Cel mai bine este să faci o căutare înainte să-ți alegi hashtag-ul.

3. Încurajează discuțiile pe hashtag:

  • folosește-l în toate materialele de comunicare: emailuri, articole, afișe, flyere, reclame TV etc.;
  • folosește-l în comunicarea proprie și alimentează conversațiile;
  • folosește ambasadori ai hashtag-ului care să inspire discuții noi;
  • folosește și alte tactici de marketing pentru încurajarea discuțiilor (promoții, concursuri etc.);

4. Urmărește în timp real hashtag-ul ales. Salvează-ți căutările pe hashtag și urmărește ce se postează încât să nu ratezi nici o oportunitate de a contribui la conversație. Cu toate acestea, nu fă abuz cu mesaje proprii. Lasă comunitatea să-și simtă importanța și contribuția.

5. Reacționează rapid la feedback-uri negative. În online focul se răspândește cel mai repede, iar dacă ai dat tonul la conversație, ai grijă să păstrezi ritmul într-o direcție pozitivă încât să-ți ajute brandul. Dacă nu ești pregătit pentru feedback negativ, atunci mai bine nu da startul unei conversații online pe un hashtag.

În final, am o mare rugăminte:

Dacă observi persoane care folosesc hashtag-uri înaintea tuturor cuvintelor, trimite-le acest articol. Sper să le fie util și să se oprească din a se face de rușine. Mulțumesc în avans!

P.S. uite ceva haios:

Online Mastery

13 Comments

Leave a Reply