Hastag-urile au devenit foarte populare, iar în consecință observ că sunt folosite greșit de către multă lume, inclusiv de către unii specialiști de marketing și business. Am scris acest articol pentru că mi-ar plăcea să văd mai multe postări cu hashtag-uri relevante și mai puține mesaje cu diez (#) înaintea tuturor cuvintelor dintr-o propoziție.
La ce se folosesc hashtag-urile
Un hashtag are un singur rol: să grupeze toate mesajele de pe un anumit subiect într-o singură căutare, asemenea unei categorii de blog.
Practic, se crează ca o categorie a cuvântului din #hashtag. Astfel, dacă te interesează să urmărești pe Facebook postările care se scriu despre o campanie, un eveniment precum Untold Festival sau despre un subiect general precum orașul Cluj, atunci când vezi un mesaj care conține #UntoldFestival sau #Cluj, dă click pe hashtag-ul respectiv și ți se va deschide o căutare creată automat de către Facebook unde vei găsi postările și altor persoane care au folosit acel hashtag în mesajele lor. Evident, poți și căuta direct hashtagul de interes în câmpul de căutare Facebook. Vei obține același lucru.
Cea mai mare utilitate a hashtag-urilor este la conferințe. Acolo poți afla opiniile celor din sală, prin a urmări hashtag-ul oficial al evenimentului.
Pentru a încuraja participanții de la o conferință să-și exprime părerile online, unii organizatori proiectează pe un ecran din sală discuțiile de pe Twitter care conţin hashtag-ul oficial al evenimentului. Acest lucru crește interacțiunea la eveniment și vizibilitatea acestuia în rândul utilizatorilor de Twitter.
Fiindcă Instagram nu are categorii, navigarea prin hashtaguri este modalitatea principală prin care poți să descoperi imagini noi despre un anumit subiect (ex. #ViataInCluj). Astfel, utilizatorii de Instagram folosesc cel puțin un hashtag în descrierea imaginilor pe care le postează, pentru a fi mai ușor de găsit. De asemenea, poți da Follow la un hashtag pe Instagram încât să vezi în aplicație postările noi despre acel subiect, chiar dacă nu urmărești persoanele care fac postările.
5 sfaturi despre folosirea hashtag-urilor
1. Nu folosi cuvinte de legătură
În postările tale de pe rețelele sociale (Facebook, Instagram, Google+, Twitter etc.) folosește doar hashtag-uri care definesc categoria sau categoriile din care face parte postarea ta. Cuvintele de legătură #și #în #la etc. nu definesc categorii, nici nu au căutări relevante în care ai vrea să-ți încadrezi postările, deci nu mai pune diez în fața lor!
Uite un exemplu de „așa nu”:
2. Folosește doar hashtag-uri relevante
Dacă mergi la mall și îţi faci un selfie în cabina de probă (la toți ni se întâmplă), nu folosi hashtaguri de tipul #OpenYourCity sau #UntoldFestival pentru că n-au legătură cu subiectul. În schimb, poți folosi hashtag-ul #Selfie.
3. Folosește 3 hashtag-uri în postări
Dacă folosești mai mult de 3-5 hashtag-uri transmiți indirect mesajul că ești disperat(ă) după atenție și că vrei ca toată lumea să-ți vadă postarea. De altfel, 3 categorii sunt suficiente pentru a defini un mesaj / o imagine / un articol. Un alt motiv pentru a folosi 3 hashtag-uri este că dacă vei folosi mai multe, mesajul tău va fi dificil de citit, sau chiar deranjant.
Dacă vrei să crești un cont de Instagram să devină popular, atunci este relevant să folosești în descriere mai mult de 3 hashtag-uri, dar dacă faci postări pe profilul personal, doar pentru a întreține o conversație pe un anumit subiect (de aici și ideea de categorie / hashtag), atunci 3 hashtag-uri pot să fie suficiente.
4. Verifică ce s-a mai postat în legătura cu acesta
Uite câteva motive de ce să verifici ce s-a mai postat în legătură cu un hashtag, înainte să-l folosești:
- Poate nu mai sunt postări pe acel hashtag. Acest lucru ar însemna că hashtag-ul nu este de interes și nu-l urmărește nimeni. Deci nu este relevant să-l folosești.
- Verifică ce s-a mai scris pe hashtag, încât să nu fie folosit de către comunități care n-au legătură cu ceea ce vrei tu să comunici. Spre exemplu #chef = petrecere, în engleză înseamnă #chef = bucătar-șef. Deci nu folosi #chef când vrei să postezi ceva despre un #party.
- Se întâmplă des la conferințe ca o idee pe care vrei să o transmiți pe un hashtag să fie postată deja de către altcineva. În acest caz poți da RT pe Twitter sau share pe Fb la acea postare, fără să mai fie nevoie să repeți mesajul.
5. Fii activ sau activă!
Atunci când ești la un concert, la o conferință sau un training, află care este hashtag-ul oficial și contribuie la discuție dacă ai informații relevante (preferabil ca postările tale să fie utile sau haioase, emoționale, inspiraționale). Dacă ai comentarii negative cu privire la subiect ține-le pentru tine, sau transformă-le în feedback constructiv (oferind soluții), pe care să-l transmiți în privat organizatorilor.
Dacă vrei să înveți să comunici online ca un profesionist, te invit înscrii la newsletter.
5 sfaturi utile pentru organizatorii de evenimente sau specialistii de marketing și business
Atunci când realizezi o campanie de marketing sau organizezi un eveniment și vrei să folosești un hashtag, ține cont de următoarele 5 sfaturi:
1. Alege un hashtag scurt și ușor de tastat de pe mobil
Motivele sunt evidente. Vrei cât mai multă lume să folosească hashtag-ul tău, iar pentru a obține acest efect este important să dai cât mai puțin de lucru celor care scriu despre evenimentul tău.
2. Alege un hashtag unic
Sau unul pe care poți prelua conducerea în postări. Cel mai bine este să faci o căutare înainte să-ți alegi hashtag-ul.
3. Încurajează discuțiile pe hashtag
- folosește-l în toate materialele de comunicare: emailuri, articole, afișe, flyere, reclame TV etc.;
- folosește-l în comunicarea proprie și alimentează conversațiile;
- folosește ambasadori ai hashtag-ului care să inspire discuții noi;
- folosește și alte tactici de marketing pentru încurajarea discuțiilor (promoții, concursuri etc.);
4. Urmărește în timp real hashtag-ul ales
Salvează-ți căutările pe hashtag și urmărește ce se postează încât să nu ratezi nici o oportunitate de a contribui la conversație. Cu toate acestea, nu face abuz cu mesaje proprii. Lasă comunitatea să-și simtă importanța și contribuția.
5. Reacționează rapid la feedback-uri negative.
În online focul se răspândește cel mai repede, iar dacă ai dat tonul la conversație, ai grijă să păstrezi ritmul într-o direcție pozitivă încât să-ți ajute brandul. Dacă nu ești pregătit pentru feedback negativ, atunci mai bine nu da startul unei conversații online pe un hashtag.
În final, am o mare rugăminte:
Dacă observi persoane care folosesc hashtag-uri înaintea tuturor cuvintelor, trimite-le acest articol. Sper să le fie util și să se oprească din a se face de rușine. Mulțumesc în avans!
Uite ceva haios despre hashtaguri:
27 replies to "Cum să folosești hashtag-urile: 5 sfaturi utile încât să nu te faci de rușine"
In sfarsit am aflat si eu ce e cu diezul asta:) nu l-am folosit niciodata pentru ca n-am stiut ce inseamna! Danke Calin Biris!
Cu drag! :)
Util articol
Un articol util, care ar trebui sa fie citit de cat mai multe persoane. Poate asa vor intelege in sfarsit toti cum sta treaba cu aceste hashtag-uri
Cum putem afla care sunt cele mai populare hashtag-uri pe Facebook, intr-un domeniu in care activam?
Tuturor ni se întâmplă, nu „la toți nu se întâmplă”.
….No ,ce fain ,Caline !…M-am tot intrebat si eu ca omul care vrea sa stie un pic mai multe ,ce tot folosesc pe aici ,diezul asta ,ca eu il stiam in alte scopuri !…Noroc cu pretenul „Google” ca mi-a spus ce vrea sa zica si apoi cu tine,ca sa nu ma fac de rusine ca nu se stie cand imi vine si mie sa fac o postare de asta.No,multam fain si o zi faina !
Bună.
Dacă eu am o pag. de Facebook intitulată „rebuilt” unde intru în contact cu cei care doresc să adopte o alimentație echilibrata și un trai activ pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții, aș putea să folosesc hashtag #rebuilt?
Mulțumesc și aștept cu interes răspunsul tău.
Diana Carp
Bună Diana,
La o căutare pe FB și Instagram după hashtag-ul #rebuilt găsești postări despre case, motociclete etc. Nimic despre alimentație echilibrată.
Uite aici: https://www.instagram.com/explore/tags/rebuilt/ și aici https://www.facebook.com/search/top/?q=%23rebuilt
În schimb, poți căuta pe instagram cuvinte cu Health, sau Diet etc. să vezi ce hashtaguri populare folosesc oamenii în postările lor și să găsești acele hashtag-uri care se potrivesc și pentru afacerea ta.
Dacă te adresezi românilor, caută hashtag-uri în română sau crează tu un hashtag pe care ar putea să înceapă lumea să-l folosească (ex. #viataechilibrata).
Baftă!
Dar, eu stiu ca, in format electronic nu exista PS, fiindca se considera ca, pe hartie, nu este posibil sa se revina cu o adaugare in text.
„3. Folosește maxim 3 hashtag-uri în postări, altfel transmiți indirect mesajul că ești disperat(ă) după atenție și că vrei ca toată lumea să-ți vadă postarea. De altfel, 3 categorii sunt suficiente pentru a defini un mesaj / o imagine / un articol. Un alt motiv pentru a folosi maxim 3 hashtag-uri este că dacă vei folosi mai multe, mesajul tău va fi dificil de citit, sau chiar deranjant.”
Dar de ce mama saraciei ai folosi si macar 1 ? Sunt f putine situatiile in care este relevant si aduce un plus. In rest denota clar ca cel care foloseste este o persoana fara ratiune. In exemplul tau de ce sa pui #selfie cand faci un sefie ? Cui foloseste zau ?
Navigarea pe Instagram (în special) se face prin hashtag-uri. Dacă pui #selfie la o poză cu Selfie, cei care îți văd poza s-ar putea să vrea să mai vadă și alte postări pe acel hashtag. De altfel, dacă folosești hashtag-uri în postările tale, acestea pot fi descoperite de către alții care caută poze pe același subiect. :)
Așa cum spuneam în articol, hashtag-urile ajută pentru de a grupa mai multe informații sub o categorie.
Am inceput sa folosesc pe facebook hashtagul in urma citirii acestui articol. :)
Ajuta sa folosesc hashtag si cu numele brandului meu de miere?
Salut,
Ajută să folosești hashtagul companiei tale dacă încurajezi și clienții voștri să-l folosească, îl folosiți ca și mecanism al unei campanii, sau dacă este deja folosit și de către alții. Dacă îl folosiți doar voi, este irelevant.
Foarte util articolul.O sa incerc sa aplic ceea ce am citit
Mulțumesc, Călin! Un articol util și simpatic ;)
Cu drag! :)
Am reținut doar indemnul cu 3 bucăți. Povestea cu incurajarea conversațiilor n-am observat sa fie aplicată la acest articol. Cateva intrebări interesante n-au primit raspunsul dv-stră. Eu v-as intreba cum este cu CENZURAREA comentariilor. Ca de pilda descrierea inregisrării (https://www.youtube.com/watch?v=4P994tk5vJc) pentru ridicarea nivelului cultural si m-am trezit ci „incearcă mai tarziu” (recomandare verificată ca fiind o CENZURARE MASCATĂ FARA MOTIV.
Mulțumesc pentru comentariu. Care sunt întrebările interesante care n-au primit răspuns? Poate am să actualizez articolul.
Cu privire la cenzurarea comentariior, este un subiect diferit de cel al articolului. Dacă primiți o eroare de tipul „Încearcă mai târziu” de cele mai multe ori este vorba de o problemă tehnică. Cel mai bine este să reîncercați mai târziu și dacă tot nu funcționează, să anunțați deținătorul platformei de eroarea pe care ați întâmpinat-o.
[…] lor de urmăritori să se implice alături de ei prin realizarea de conținut online pe un anumit hashtag și să doneze bani, timp, sânge sau ce este nevoie în […]
Tanar fiind, nu credeam ca ajung sa am nevoie de ajutor pentru a intelege social-media :)) Dar am gasit o informatie foarte buna
Chiar sunt de folos, eu le folosesc si merg foarte bine
Multumim pentru articol, foarte util.
Interesant articolul. Hashtag-urile au o putere mare daca sunt folosite asa cum trebuie.
Eu folosesc hashtah la toate anunturile si in 2023!
Multumesc, foarte util, ca echipa foto video, avem tot mai mult nevoie de instagram si chiar nu intelegeam rostul acestor hastaguri.
Cu noul algoritmul nu stiu cat de eficiente sunt hashtagurile. Am impresia ca doar pe instagram se mai utilizeaza.