Conceptul de „Vacă mov” vine de la cartea scrisă de Seth Godin care vorbește despre ideea că un business cel mai mult are nevoie de ”acel ceva” unic, care să facă clienții să vorbească despre el. Mi-a plăcut mult ideea, pentru că am văzut exemple de vaci mov, iar cheltuiala cu publicitatea pentru aceste business-uri a fost aproape egală cu 0. Totuși mi-am dat seama că degeaba este o vaca mov la păscut dacă ea nu este aproape de un drum unde să o vadă oamenii, să o viziteze și să facă poze.

Nu se întâmplă să fiu ușor impresionat, dar atunci când se întâmplă îmi place să le spun tuturor. Cred că este în responsabilitatea noastră să dăm vorba mai departe despre acele servicii sau produse care își merită laudele, dar și să ”penalizăm” cu feedback constructiv pe cele care nu merită.

Recent am descoperit doi oameni extraordinari care mi-au adus aminte că există viață dincolo de cei ”4 pereți albi” de acasă sau de la muncă. Adi și Gigi de la Skyfly au decis să arate și altora lucrurile care-i pasionează. Sunt instructori de parapantă, monitori de sky și snowboard, alpiniști și oameni dintr-o bucată.  Ei mi-au deschis ochii și mi-au arătat ce locuri faine sunt pe lângă Cluj, la numai o oră de mers cu mașina. Împreună am zburat cu parapantă în Rimetea, iar zilele trecute am fost la via ferrata în Cheile Turzii.

De când eram mic îmi doream să zbor liber, deasupra pădurilor în bătaia soarelui, iar atunci când s-a întâmplat la Rîmetea mi-am dat seama că nu există nici o experientă la fel ca asta.

Poate în Cheile Turzii ai mai fost și crezi că le cunoști, însă te înșeli amarnic. De jos, de pe malul apei, printre crengile de copaci, te uiți la stânci și te minunezi de mărimea lor. Este frumos. Însă atunci când te urci pe aceste stânci prin traseul de via ferrata și vezi defileul de sus, atunci îți dai cu adevărat seama cât de superb este peisajul, cât de mici sunt omuleții de pe malul apei și cât de liber te simți acolo sus. Traseul este de dificultate medie, însă am văzut și un băiețel de 8 ani care l-a făcut împreună cu noi. Am avut echipament de escaladă, Adi ne-a însoțit tot drumul și ne-a ajutat să avem maxim de siguranță. Este o experiență unică și îmi dau seama cât de frumos este să știi că poți străbate acel traseu fără să faci o viață întreagă alpinism, să ai șansa să vezi cheile în toată splendoarea lor.

Mi-ar plăcea să trăiască și alții cel puțin odată experiența zborului cu parapanta sau a traseului din Cheile Turzii. Este ceva ce merită promovat!

Tot traseul de via ferrata pe care l-am parcurs a fost montat în întregime de Adi și Gigi. Ce au reușit să facă acolo este o șansă extraordinară pentru turismul din zonă.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.