Cel mai eficient canal de promovare

Există în fiecare din noi un spirit competitiv care ne hrănește dorința de a fi cei mai buni dar și cei mai eficienți. Din acest motiv suntem tentați să căutăm rețete de succes sau scurtături pentru orice situație avem în business. Problema este că în afaceri lucrurile nu se întâmplă 100% ca în manuale, iar fiecare situație este particulară și trebuie tratată ca atare.

La evenimentele unde am fost speaker, am fost întrebat frecvent „care este cel mai eficient canal de promovare?”. Dacă ar fi să comparăm banii cheltuiți și impactul promovării, am putea face un clasament al canalelor, însă acesta este diferit de la companie la companie, sau de la o campanie de promovare la alta.

De ce nu există cel mai eficient canal de promovare?

În primul rând, impactul canalelor de comunicare este dependent de mai mulți factori care diferă de la un business la altul: publicul țintă, produsul sau serviciul vândut, poziționarea companiei față de concurenți, mesajul de promovare, cum este ambalat acest mesaj etc..

În al doilea rând, clienții decid să cumpere de la un brand în urma interacțiunii cu mai multe medii de informare și promovare. Spre exemplu: un client ajunge să cumpere un laptop de pe siteul nostru. Am fi tentați să spunem că siteul companiei este cel mai eficient canal de promovre, însă înainte ca acest client să ajungă pe site, el a interacționat cu bannerul companiei pe un blog de IT, mai apoi a căutat produse similare pe comparatoarele de prețuri, a întrebat prietenii de pe Facebook dacă produsul dorit „se merită” iar într-un final s-a întors pe siteul companiei și a cumpărat. În urma unor studii s-a observat că pentru unele tipuri de produse decizia de cumpărare se ia în urma consultării a cel puțin 8-10 surse de informare, însă numărul acestora diferă de la un domeniu la altul.

Concluzia este că nu există rețetă de succes când vine vorba de “cel mai eficient canal de promovare”. Atunci când dorim să convingem un client să cumpere este necesar să înțelegem mixul de informare al acestuia și să investim în comunicare în modul cel mai potrivit pentru compania noastră.

Articol scris pentru 24-FUN

One Comment

Leave a Reply