Mi se pare subapreciată importanța empatiei la un lider.

La nivel politic, consider că un lider bun empatizează și cu cei care au votat cu partidele care pe el nu-l reprezintă. Oamenii sunt mai mult decât un vot, iar într-un fel sau altul majoritatea vrem ce este mai bine pentru noi, familiile noastre și chiar țara noastră.

La nivel de business, un lider bun îi reprezintă și pe acei colegi care nu sunt de acord cu toate deciziile sale sau care nu acționează exact în felul în care el ar face-o.

La nivel personal, un lider bun empatizează și cu nevoile și sentimentele celora care uneori îl rănesc sau au viziuni diferite asupra ce înseamnă familie, prietenie, educație, bunăstare sau fericire.

De multe ori eu am greșit și m-am grăbit să trag concluzii, să pun etichete și judecăți de valoare, înainte să ascult și să înțeleg mai bine pe ceilalți. Am conștientizat asta, iar acesta este primul pas pentru a deveni un lider mai bun.

Este supraglorificat cuvântul lider.
Dacă consideri că nu ești unul, înlocuiește cuvântul „lider” cu: părinte, frate, prieten, coleg, vecin. Cu toții avem impact în viețile celorlalți și este important să realizăm acest lucru, să ascultăm mai mult și să empatizăm cu nevoile și emoțiile lor.

Și tu poți fi un lider mai bun!

Dovedește acest lucru pe rețelele sociale, în familie, la magazin sau pe stradă. Arată că-ți pasă. Înțelege mai bine oamenii și contextul înainte de a spune ce ai tu nevoie, care este părerea ta și ce vrei tu să faci.

Sursă foto


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.