Despre succes și ce faci când competiția în business este mare

Despre succes, competitie și business

În business cu cât competiția este mai mare, cu atât prețul să ajungi în top 3 este mai mare. Pentru că lucrez în publicitate și training, două domenii cu mulți competitori ambițioși, știu despre ce vorbesc. De asemenea, fac și am făcut marketing pentru multe afaceri din comerț online, din domeniul financiar, din sănătate, din servicii B2B și am avut ocazia să înțeleg efortul unui lider de piață, cât și al celor aspiranți la poziție.

Plătești prețul să ajungi în top 3 din domeniul tău?

Atunci când spun “preț” mă refer la: volum de muncă, timp necesar de educare și testare, timp în business vs. cu familia, timp mai puțin pentru alte pasiuni, dobândire și investire buget mare de business, dezvoltare de echipă mare și performantă.

În cazul în care competiția e mare, este important să-ți definești succesul și să te întrebi:

  1. Vrei în top 3? Plătești prețul? 

sau

  1. Nu vrei în top, ci doar să-ți atingi anumite obiective, deci nu plătești prețul întreg.

sau 

  1. Schimbi piața, mergi spre una cu mai puțină competiție sau unde condițiile să ajungi în top au un preț mai mic pentru tine. 

Tu alegi. 🙂 Singurul răspuns corect este cel pe care ți-l asumi. În timp, poți chiar să-ți schimbi răspunsul.

Următoarele resurse m-au inspirat cu privire la ce înseamnă succesul, efortul, competiția în business și ce presupune să ajungi în top:

Ascultă piesa și versurile – Drumul spre succes

Vorbe din piesă care îmi plac:

Am observat însă, pe bază de experiență, că aceia care sunt obsedați de tema succesului de obicei ratează, sau chiar când îl au sunt nefericiți.” 

Aș spune mai întâi că trebuie să ne ferim să identificăm succesul cu fericirea.”

În al doilea rând, cred că succesul se obține ca și fericirea, mai curând dacă apare ca efect colateral decât ca țintă, obsesiv halucinatorie.

8 filme despre cei care au ajuns să aibă succes în business sau domeniile lor:

  • The Founder – povestea celui căruia se datorează succesul mondial al lui McDonalds.
  • The Social Network – povestea creării Facebook-ului.
  • Jobs și Steve Jobs – povestea creării Apple și evoluția co-fondatorului.
  • Becoming Warren Buffett – povestea celui mai cunoscut investitor, aflat în top 10 cei mai bogați oameni din lume.
  • Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates – mini serial despre fondatorul Microsoft, de asemenea în top 10 cei mai bogați oameni din lume.
  • The Defiant Ones – povestea de succes a lui Dr. Dre și Jimmy Iovine, care au ajuns să lanseze brandul și produsele Beats. Compania lor fiind vândută către Apple cu 3 miliarde USD.
  • The Last Dance – mini serialul despre succesul lui Michael Jordan și a echipei Chicago Bulls în perioada când a jucat MJ la ei.

10 biografii ale celor care au construit companii de top sau au avut succes în domeniul lor

Aceste biografii m-au inspirat și fascinat. Ți le recomand cu căldură:

  1. Pierderea Virginitatii – Richard Branson – Autobiografia (Cumpără cartea)
  2. Shoe Dog. Memoriile creatorului Nike (Cumpără cartea)
  3. Snowball – biografia lui Warren Buffett (Cumpără cartea)
  4. Jack: Dintr-o bucata – autobiografia lui Jack Welch (Cumpără cartea)
  5. Jeff Bezos si epoca Amazon (Cumpără cartea)
  6. Alibaba: The House That Jack Ma Built (Cumpără cartea)
  7. Elon Musk (Cumpără cartea)
  8. Steve Jobs – biografia autorizata (Cumpără cartea)
  9. Open. O autobiografie – Andre Agassi (Cumpără cartea)
  10. Michael Jordan. Viata (Cumpără cartea)

În plus, citește aceste două cărți care pun în perspectivă succesul și competiția:

  • Excepționalii (Outliers) de Macolm Gladwell (Cumpără cartea)
  • Strategia oceanului albastru – Cum să creezi un spațiu de piață necontestat și să faci concurența irelevantă (Cumpără cartea)

Îți mai recomand să asculți și discuția cu Simona Halep despre evoluția sa și prețul pe care l-a plătit pentru a ajunge numărul 1 în lume.

 

În final, îi mulțumesc lui Andrei Țigănaș pentru că m-a inspirat să scriu acest articol și te las cu această întrebare: ce înseamnă succesul pentru tine și ce preț vrei să plătești pentru a avea succes?

Leave a Reply