Quiet quitting se referă la situația în care angajații fac minimul necesar la job doar pentru a-și încasa salariul, respectiv își dau „demisia” fără să părăsească compania. Probabil ai auzit termenul de pe TikTok, fiind un trend în perioada aceasta.

Din perspectiva unui antreprenor sau manager, să ai oameni în echipă care n-au inițiativă, care nu vor să îmbunătățească munca lor și cărora nu le pasă de binele companiei, este moartea culturii organizaționale și a evoluției companiei.

Uite alte două situații cel puțin la fel de periculoase ca și Quiet quitiing, din perspectiva echipei de marketing.

Nu știi ce să ceri pe marketing și cum să măsori performanța de marketing

Un angajat pe marketing deziteresat de muncă se poate ascunde cu ușurință în spatele sarcinilor slab delegate sau în umbra unei agende puțin încărcate. Dacă acesta a decis să facă „quiet quitting”, poate considera că nu este treaba sa să facă tot posibilul ca în timpul programului de muncă să găsească soluții la provocările de marketing, ci doar să rezolve sarcinile pe care le primește. În acest caz, un manager care nu știe ce sarcini să delege și cum să măsoare performanța implementării lor, va avea de furcă cu membri din echipă care stau degeaba și așteaptă să primească totul mură-în-gură.

Angajatul nu are pregătirea potrivită

Chiar și atunci când ai colegi/colege în echipă care vor să-și dea sufletul pentru companie, în cazul în care aceștia/acestea nu știu ce pot face mai bine la jobul lor pentru că n-au pregătirea potrivită, sunt la fel de ineficienți/ineficiente ca și cei care știu ce au de făcut, dar nu vor să facă.

Care sunt soluțiile pentru Quiet quitting #quietquitting

Dacă dorești să ai membri în echipă care sunt implicați și dedicați, este important să arăți că îți pasă de timpul lor, de viața lor personală, cât și de evoluția lor profesională. Dedică mai mult timp de coaching 1 la 1, timp pentru discuții de echipă și investește în cursuri profesionale.

De asemenea, este important să investești în a-ți dezvolta aptitudinile pentru a ști delega mai bine și pentru a ști cum să măsori performanța de marketing. Pentru această nevoie importantă am creat Marketing Management Masterclass.

În cadrul masterclass-ului discutăm despre cum să faci planificarea de marketing și cum să urmărești atingerea obiectivelor alături de echipă sau colaboratori.

De ce să participi:

  • obții claritate despre ce trebuie să faci pe marketing și în promovare;
  • obții mai mult control asupra rezultatelor din marketing;
  • obții încredere în modul tău de lucru cu echipa sau colaboratorii de marketing și promovare;

Masterclass-ul se desfășoară 100% online, prin Zoom, în fiecare joi de la 17 la 19, timp de 9 întâlniri. 

Află de pe site care este structura masterclass-ului, costul de participare și ce spun participanții de la edițiile anterioare.

Mult succes în marketing și la cât mai puțini colegi care fac quiet quitting! #quietquitting


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.