Recunosc, n-am fost un elev sau student de nota 10 însă mereu am luptat să am media peste 8 sau 9. Nu m-a interesat să iau notă maximă pentru că am realizat că notele în sine nu sunt un scop ci doar o metodă de evaluare. Mai important pentru mine a fost să știu cu ce informație rămân efectiv după toate orele petrecute învățând, făcând exerciții și dând examene. Acest lucru m-a determinat să mă întorc la manuale și după ce am trecut examenele pentru a-mi reaminti concepte care acum îmi sunt utile în business.
A fi un elev sau student de nota 10 presupune o disciplină a învățării, însă a fi de nota 8 sau 9 presupune o gândire diferită. Pentru a-mi obține notele bune a trebuit să jonglez cu timpul petrecut în ONG-uri, cu cel petrecut jucând baschet, cu ieșirile în oraș și cu timpul petrecut învățând. N-a fost ușor, însă am învățat că școala nu este totul, ci există timp și pentru alte lucruri importante care m-au dezvoltat. Am realizat că relațiile pe care le-am creat în timpul studiilor contează mai mult decât notele maxime pe care le-am obținut la examene. Similar, în business, o relație bună pe termen lung contează mai mult decât rezultatul unei negocieri pe termen scurt.
Au fost și multe momente când n-am fost pregătit 100% pentru un examen sau pentru un răspus la tablă, cu toate acestea de fiecare dată n-am dat înapoi, am oferit tot ce am știut și nu mi-a fost frică de critică, mi-am asumat-o. Am fost conștient că vor mai fi astfel de momente și am învățat că panica nu ajută la nimic. Astăzi, mă confrunt zilnic cu situații de incertitudine, cu momente când n-am toate răspunsurile, însă știu că există soluții și este mai important să ofer tot ce știu decât să mă panichez și să renunț.
A fi de nota 10 nu garantează succesul în business sau în viață, iar eu am realizat că există lucruri mai importante decât notele. Scopul studiilor a fost și va rămâne să educe oamenii, nu să creeze o competiție între aceștia, ci o competiție cu ei înșiși. Baftă în sesiune!
Articol scris pentru 24-FUN
7 replies to "N-am fost de nota 10 și cum m-a ajutat acest lucru în business"
dar nu e bine gandit ce zici aici. nu cred ca te-a ajutat in business faptul ca nu ai fost de nota 10. pentru ca acel statement presupune cauzalitate, despre care habar nu ai daca exista. poate ca daca erai mai smart luai 10 si te ajuta de 5x mai mult in business. sau poate ca daca erai si mai smart invatati numai e nota 6 si acordai mai mult timp altor lucruri.
poate ca ai invatat la fel de mult ca altii care iau 10, sau poate ca ai invatat de 2x mai mult si ei au facut altceva in timpul liber.
Felicitari pentru gandirea limpede!
Mi-a placut finalul, de altfel sustin de nenumarate ori ideea despre concurenta expusa si de tine.
Succes!
nu am fost nici de nota 6-7, pentru cu nu puteam sa invat nimic in Ro. Totusi am devenit programator la 24 de ani :) si ma bucur ca m-am lasat de scoala
„am facuto online cu tutoriale.”
@Calin eu am facut referire la ce a fost si cum m-a ajutat asta. N-am presupus nimic cu privire la „ce ar fi fost daca”.
@Andreea ma bucur ca ti-a placut articolul si ca sunt si alte persoane care vad concurenta in acest fel.
Frumos spus şi gândit!
În ţările dezvoltate nu există concurenţă , nu eşti criticat pentru ceva ce ai făcut prost, ci eşti făcut să înţelegi ce şi unde ai greşit.
La noi se pune preţ pe concurenţa între elevi, pe note. Spun asta din proprie experienţă (sunt clasa a 12-a). :)
Poate se va schimba învăţământul românesc în bine, cât de curând!