Imperiul Leilor pe PRO TV este cu bune și cu rele, atunci când privești din perspectiva unui om de business. Hai să le luăm pe rând.

1. Prea mult SHOW?

Fiecare pitch de business a fost prezentat în 10-15 minute, timp în care:

  • am aflat povestea emoționantă a antreprenorilor;
  • am avut parte de un mini show de fustițe sau prezentarea unei demonstrații de produs;
  • a fost un discurs de 1 minut pentru convingerea Leilor;
  • au fost discuții de licitare a sumelor de investit;

Toate acestea au rolul de a crea o relație emoțională cu Leii și cu antreprenorii, deoarece majoritatea românilor nu sunt antreprenori și investitori. Cei din fața micilor ecrane urmăresc astfel de emisiuni pentru emoții, poveste, conflicte și subiecte tabu (ex: ciocolată cu canabis vândută de un preot), nu pentru partea de lecții de business.

Dacă poveștile nu ar fi emoționante, emisiunea nu ar avea succes și lipici la public. Echipa PRO știe acest lucru și face o treabă foarte bună să construiască un show cu mare potențial de a genera un rating mare, datorită părții de SHOW.

Eu apreciez munca imensă care a fost depusă pentru construirea poveștilor, decorurilor și a demonstrațiilor din platou. Am observat cât de bine sunt pregătiți antreprenorii pentru a face acel elevator pitch de 1 minut în care își prezintă afacerea și cer investiția. Un mare plus emisiunii pentru aceast detaliu.

În schimb, mi se pare puțin deplasat să duci poveștile personale ale antreprenorilor în atât de departe încât obții acele lacrimi în fața camerei. Unele povești lacrimogene par puțin forțate. Este partea care îmi place mai puțin din tot ce reprezintă show-ul.

2. Prea puțin BUSINESS?

Un investitor nu ia decizia de a da zeci sau sute de mii de euro unui necunoscut pe baza unei discuții de 10 minute. Așa cum zice promo-ul, banii investiți sunt direct de la Lei, deci responsabilitatea este mare.

Este evident că Leii știu afacerile dinainte, le cunosc cifrele, s-au uitat peste planurile de business și cunosc antreprenorii din fața lor. Ce apare în cele 15 minute de faimă a fiecărui antreprenor este doar vârful icebergului.

Ce mi-ar plăcea să văd mai mult pe partea de business:

  • Argumentarea din partea antreprenorilor a sumelor cerute.
  • Proiectarea modului în care antreprenorii ar folosi acei bani, dacă i-ar reinvesti în afaceri.
  • Argumentarea din partea Leilor privind sumele investite și motivele pentru care refuză sau aleg să facă o investiție. În acest moment, răspunsurile Leilor mi se par seci și fără prea multe detalii.
  • Mai multe inserturi cu informații educaționale despre business și investiții.

3. Cine are cel mai mult de CÂȘTIGAT?

Datorită mixului de SHOW și BUSINESS consider că emisiunea reușește să fie atractivă pentru antreprenori și investitori, cât și pentru cei neavizați în business. De aceea, cred că va avea un rating bun, sponsorii vor avea vizibilitate bună, Leii (cât și afacerile lor) vor câștiga o vizibilitate foarte bună, antreprenorii din emisiune vor avea doar de câștigat. Așadar, toată lumea implicată direct are de câștigat.

În plus, astfel de emisiuni au potențialul să crească și interesul tuturor românilor față de antreprenoriat. Să facă antreprenoriatul COOL din nou. Dacă numărul de firme noi înființate vor crește datorită emisiunii, toată România va avea de câștigat.

Apropo de vizibilitate câștigată, așa arată tendințele de căutări din ultimele 7 zile privind numele Leilor. Creșterea exponențială din timpul emisiunii este evidentă.

În concluzie

Este foarte bine că avem o astfel de emisiune în prime-time la televiziunea cu cel mai mare rating din România. Acest show poate să ajungă la o masă foarte mare de români care n-au contact zilnic cu antreprenori, investitori și cu partea de lansare și dezvoltare de afaceri. Dincolo de partea de SHOW emoționant, cred că Imperiul Leilor va reuși să facă și puțină educare de BUSINESS, suficientă cât să crească respectul și interesul față de antreprenoriat.

Dacă n-ai reușit să vezi în direct primul episod din Imperiul Leilor, poți să-l urmărești pe platforma PROTVplus.ro.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.