Ediția Brand Minds de anul acesta a fost un succes. Peste 6.000 de participanți s-au inspirat din discursurile a 8 speakeri de talie globală și au avut ocazia de a face networking de calitate.

În continuare, îți prezint peste 22 de idei notabile de la Brand Minds 2022 care sunt aplicabile și utile pentru business. Dacă le consideri valoroase, dă „like & share”. E gratuit și prietenii îți vor mulțumi! 🙂

1. Un mic truc care te ajută să-ți crești rata de conversie sau succesul în vânzări.

Conform lui Daniel Pink, care a avut prima prezentare de la Brand Minds, dacă atunci când prezinți beneficiile ofertei tale, introduci la final un punct negativ de mică importanță, va crește valoarea tuturor aspectelor pozitive pe care le-ai prezentat anterior. Acest lucru te va ajuta să închizi mai multe vânzări și să-ți crești rata de conversie. 

Gândește-te acum ce aspect negativ minor poți include în următoarea ofertă sau în descrierea produsului stea pe care îl vinzi.

2. Asimetria de informații

Brand Minds 2022

Procesul de vânzări s-a schimbat mai mult în ultimii 15 ani decât în anteriorii 1.500 de ani. Daniel Pink a spus că datorită tehnologiei, asimetria de informație din relația dintre un vânzător și cumpărător s-a micșorat major.  De aceea, una dintre aptitudinile principale ale oamenilor de vânzări și a marketerilor nu mai este de a oferi informație, ci de a oferi claritate, adică a da sens la informația care deja există. Profesioniștii de vânzări de succes nu mai sunt aceia care doar oferă soluții la probleme, ci sunt cei care ajută la găsirea problemelor reale și știu să facă sens din mixul de informații accesibile.

Data viitoare când ai o discuție de soluționare a unei probleme, întâi încearcă să identifici problema corectă și apoi conectează toate punctele pentru a găsi cea mai bună soluție.

2.1. ABC-ul vânzărilor

Deoarece clienții sunt mai informați acum mai mult ca oricând, ABC-ul vânzărilor, cunoscut ca Always Be Closing, s-a transformat în Attunement (capacitatea de a te conecta cu clientul) – Buoyancy (capacitatea de a face față multor refuzuri) – Clarity (claritate). Pornind de la acest acronim, Daniel Pink ne-a oferit mai multe instrumente pentru a fii mai buni la vânzări.

3. Cine fac vânzări mai mari: introvertiții sau extrovertiții?

Conform unui studiu realizat de către Adam Grant și prezentat de către Daniel Pink, nici unii, nici ceilalți, ci mai de grabă, cei care sunt ambiverts, adică persoane care sunt atât introvertite cât și extrovertite. Vestea bună este că majoritatea dintre noi suntem ambiverți. Această categorie de persoane sunt cele care știu când să asculte și când să vorbească. Concluzia e că nu trebuie să te stresezi să fii prea extrovertit sau extrovertită pentru a avea rezultate bune în vânzări sau pentru a-ți convinge șefii, partenerii, colegii să adopte o idee sau un proiect. Ascultă cu interes și oferă soluții când e momentul potrivit. Acesta e un aspect care ține de acea conectare la client (Attune).

4. Cum să te pregătești în fața refuzurilor

Dacă știi că urmează să faci o vânzare, poți să te motivezi spunându-ți „Poți face asta!” („You can do this!”, cum zic americanii), dar o opțiune mai bună este defapt să-ți adresezi întrebările: „pot face asta?”, „cum pot face asta?”. Adresarea de întrebări îți va pune mintea la contribuție să găsești soluții, nu doar să te automotivezi, și să recapitulezi modul în care vei câștiga vânzarea, înainte de a se întâmpla acest lucru. Acest aspect ține de Buoyancy.

Acest concept l-am auzit întâi la Tony Robbins, care a spus că indiferent ce întrebări ne adresăm, mintea noastră va căuta răspunsuri. De aceea, de calitatea întrebărilor pe care ți le adresezi depinde utilitatea răspunsurilor pe care ți le găsești.

5. Oferă informații specifice, folosind mesaje personalizate

Conform unui studiu prezentat de Daniel Pink, atunci când transmiți un mesaj cu detalii specifice, care se simte ca fiind adresat în mod particular persoanei care îl primește, îți cresc exponențial șansele de convingere. Acest aspect ține de Claritate.

Gândește-te la newsletterele pe care le trimiți celor cu care comunici. Conțin informații specifice? Au call-to-action? Mesajele sunt adaptate și personalizate pentru segmente specifice de abonați?

6. 41% din timp facem vânzări

Tu faci vânzări la locul de muncă? Conform unui studiu realizat pe 7.000 de americani, prezentat de către Daniel Pink în cadrul Brand Minds, 41% din timpul petrecut la muncă este pentru a vinde o idee, a convinge un coleg / șef sau partener să facă o anumită acțiune. Concluzia este că fiecare facem vânzări mai mult decât am crede. Îmbunătățind această aptitudine, îți va impacta major rezultatele muncii tale, chiar dacă nu lucrezi în vânzări. Dacă vrei să aprofundezi subiectul, poți citi cartea lui Daniel Pink – A vinde e omenește.

Daniel Pink a fost primul speaker. A deschis în forță conferința, oferind informații practice în mod structurat, cu exemple bazate pe studii. În continuare, a urcat pe scenă psihologul Gabor Mate, care a discutat despre impactul stresului asupra sănătății. Deoarece afacerea îți este construită din oameni, care dacă sunt stresați și bolnavi, nu sunt productivi, îți ofer câteva idei utile pe care le-am aflat de la Gabor Mate privind stresul și motivația.

7. Simți că îți iei prea mult de lucru și ești stresat sau stresată?

Gabor Mate a vorbit în cadrul Brand Minds despre faptul că dacă în trecut ne-am simțit nedoriți sau respinși, putem să rămânem cu o dorință interioară de a dovedi și a primi constant validare externă. Acest lucru creează dependență și este nesănătos. Recomandarea principală este să afli dacă munca ta se simte ca o chemare (calling) sau doar ca un motivator (drive) rezultat din validare exterioară.

Diferența dintre chemare și motivator este că, în cazul chemării, faci lucrurile pentru că aduci o contribuție și munca îți dă un sens, dar cel mai important, ai puterea să refuzi să lucrezi, dacă nu simți să faci acest lucru. În schimb, când ai o motivație rezultată din validări exterioare, de cele mai multe ori nu ai puterea de a refuza muncă (simți nevoia continuă de a face pe plac și a primi validare), iar motivația vine dintr-o respingere sau o traumă din trecut.

În general, ai puterea de a refuza muncă extra? Motivația de a munci pornește dintr-o chemare sau din motivația de a primi validare și apreciere? În cazul unei motivații continue extrinseci, este important să identifici și să tratezi trauma care îți afectează viața și sănătatea.

8. Știi ce-ți cauzează stres la muncă?

Conform spuselor lui Gabor Mate, stresul este cauzat în principal de:

  • lipsa de informații;
  • incertitudini;
  • lipsa de control;
  • conflict.

Identifică care din acești factori îți cauzează stres și caută soluții, dacă vrei o viață mai sănătoasă.

9. Cine îți cauzează stresul la muncă?

Gabor Mate a menționat că stresul este cauzat nu atât de mult de către factori externi precum clienți, șefi, sacini, condiții de lucru, ci mai mult de modul cum reacționăm noi la acești factori. Dacă vrei mai puțin stres, poți începe prin a identifica factorii de stres și ce te face să-i identifici ca factori de stres (credințe, valori, experiențe anterioare). Mai apoi, vezi dacă stresul e doar o reacție nejustificată la o situație interpretată în mod greșit.

După Gabor Mate, înainte de prima pauză, a fost pe scenă Angela Oguntala care a vorbit despre viitorul muncii, inteligență artificială și robotizare. Îndemnul principal a fost să punem totul sub semnul întrebării și să nu cădem pradă prejudecăților. Din punctul meu de vedere, prezentarea acestui speaker a fost prea abstractă, cu idei care am simțit că n-au avut un fir roșu. A fost o prezentare slabă, într-un moment neoportun. Lumea pleca în pauză încă din timpul discursului.

După pauză, a urmat pe scenă psihologul Dan Ariely care a avut o prezentare cu exemple foarte faine și cu insight-uri utile despre schimbarea comportamentelor. Mai jos sunt câteva idei notabile:

10. Cum să crești vânzările, fără să lași din preț

Conform lui Dan Ariely, dacă reduci pașii care crează fricțiune dintr-un anumit proces, poți crește motivația oamenilor de a acționa într-o anumită direcție. Un exemplu haios pe care l-a oferit Ariely a fost privind faptul că multă lume ajunge să aibă legume mucegăite în frigider. Acest lucru se datorează faptului că sertarul de legume nu este la nivelul privirii și implică o acțiune extra pentru a lua legume și a le consuma.

Să-ți dau și un exemplu din marketing online. Când faci reclame, în loc să trimiți potențialul client pe prima pagină a siteului tău și să-l lași pe acesta să caute cele mai bune oferte, trimite-l direct pe pagina ofertei unde vrei să faci vânzare. De asemenea, pe acea pagină, pune butonul de comandă în primul ecran și elimină orice butoane care nu duc la vânzare. În felul acesta scazi fricțiunea, adică reduci numărul de pași pe care trebuie să-i facă potențialul client pentru a finaliza achiziția.

11. Clienții tăi sunt interesați de efort sau doar de rezultat?

Conform lui Dan Ariely este important să identifici dacă pentru clienții tăi este valoros să înțeleagă efortul pe care îl depui când îți oferi serviciul sau nu-i interesează acest aspect. Dacă știi răspunsul la această întrebare, poți ajusta modul în care faci vânzarea sau livrarea produselor și serviciilor și vei câștiga mai mulți clienți sau vei avea clienți mai mulțumiți. Spre exemplu, în cazul unui audit de la o companie din big 4, rezultatul îl găsești de obicei la finalul unui PPT de 500 de slide-uri. 90% din acele slideuri doar argumentează munca depusă pentru a ajunge la ultimele file cu concluzii, dar acest aspect este important pentru clientul care primește o justificare pentru prețul plătit.

Similar, am observat din experiența proprie, atunci când faci o ofertă de servicii de marketing, ajută dacă explici clientului ceea ce faci mai exact în prestarea serviciilor. Explicând mai în detaliu etapele, îți cresc șansele să câștigi contractul.

12. Cum să ai mesaje mai de impact.

Pentru a scădea numărul de programări neonorate la 14 spitale din Israel, Dan Ariely a trimis diferite variante de mesaje cu motivatori precum: dacă nu-ți onorezi programarea, sistemul național de sănătate pierde bani, sau dacă nu-ți onorezi programarea, alți pacienți sunt amânați să-și primească tratamentul. După testarea mai multor variante, Ariely a reușit să reducă semnificativ rata de neprezentare a pacienților care își făceau programare. Detalii despre acest studiu găsești aici.

Concluzia este că dacă vrei să convingi un client să facă o anumită acțiune, este important să testezi mai multe variante de mesaje cu diferiți factori motivatori, să vezi care funcționează. Exemple de factori motivatori: grija pentru sine / familie / prieteni, frica de a pierde ceva, motivație financiară, relațiea personală etc.

13. Adaugă fricțiune

Pentru a convinge un grup de test de persoane din Africa să economisească bani fără a-i retrage ulterior de la bancă, Dan Ariely a redus fricțiunea pe de o parte, dar a crescut-o pe de alta. Mai exact, i-a ajutat să poată economisi printr-un simplu SMS, însă, pentru a retrage banii economisiți, persoanele din studiu trebuiau să meargă fizic la bacă și să completeze formulare.

Un exemplu de zi cu zi este că dacă vrei să ajungi să contactezi pe cineva de le relații cu clienți de la rețelele sociale, întâi trebuie să treci prin mai mulți pași în care îți recomandă articole care te-ar putea ajuta. În felul acesta, platformele își reduc numărul de mesaje de suport cu clienții, dar în același timp și ajută utilizatorii care au nevoie doar de un răspuns simplu la o întrebare la care au deja răspuns pe site.

Mi-a plăcut mult prezentarea lui Dan Ariely. A fost cu multe exemple precum cele pe care le găsești în cărțile și discursurile sale. O parte din discursul său este și în acest TED Talk:

După Dan Ariely a urmat pe scenă Jordan B. Peterson. Deși a fost un speaker așteptat de multă lume, m-a dezamăgit cel mai mult dintre toți. Pentru prezentarea sa a pregătit 12 sfaturi pentru manageri pe care le-a notat și citit de pe telefon. Mai apoi, le-a luat și explicat pe rând, folosid exemple și multă pălăvrăgeală rapidă. Cu toate că a vorbit repede și mult, a dpășit timpul de discurs cu jumătate de oră. Acestea toate au demonstrat că Jordan B. Peterson s-a pregătit puțin pentru prezentare, iar prin acest lucru a adus un deserviciu organizatorilor, cât a arătat și lipsă de respect celor 6.000 de participanți de la Brand Minds.

14. Sfaturile lui Jordan B. Peterson

Sfaturile lui Jordan B. Peterson au fost generale și puteau fi la fel de bine un articol de blog. Le notez mai jos:

  1. Dezvoltă-ți propria viziune. Aici a făcut referire la faptul că e important să aliniezi obiectivele personale cu cele ale companiei.
  2. Fă-ți implicarea în muncă sustenabilă. Încurajarea a fost să te gândești la tine pe termen lung, cât te costă munca pentru următorii 30 de ani? Stabilește-ți un ritm de muncă care să-ți permită să lucrezi și pe viitor.
  3. Investeșe în dezvoltarea echipei și înconjoară-te de oameni valoroși. Este mai bine pentru toată lumea să faci acest lucru.
  4. Fă-te înlocuibil sau nenecesar în companie. Dacă faci acest lucru, fie vei fi promovat, fie vei fi concediat și vei merge la o altă companie care apreciază o astfel de abordare.
  5. Implică joaca în munca de zi cu zi.
  6. Înțelege valoarea diversității autentice. Aici a făcut referite nu la diversitatea de sex sau rasă, ci la cea privind modurile diferite de gândire și abordare: creativi vs. procedurali, extroverți vs. introverți, orientați spre persoane vs orientați spre idei/lucruri.
  7. Ascultă și parafrazează. Antenția ta este monedă de schimb valoroasă.
  8. Vino cu soluții. Toată lumea vrea soluții, nu doar probleme. La următoarea ședință, începe cu soluțiile, apoi prezintă problema.
  9. Cel mai mult din timpul tău să-l petreci cu cei mai buni oameni din companie.
  10. Setează standarde înalte pentru tine și echipă.
  11. Oferă recompense țintite.
  12. Încurajează responsabilitatea.
  13. Renunță la ideologii.

După cum observi, sfaturile sunt destul de generale și probabil le-ai mai auzit și din alte părți. Așteptarea mea a fost să aflu mai multe cifre și studii de caz, decât opinii generale despre cum merg lucrurile.

Uite și 3 idei surprinse de echipa Brand Minds din discursul lui Jordan B. Peterson.

În următorul discurs, Mark Manson a făcut o prezentare inversată. Practic, a început de la ultimul slide spre primul. Similar cu Jordan B. Peterson, a discutat despre idei generale, însă a făcut-o într-un mod mai personal. Uite câteva idei de reținut:

15. Obiectivele sunt periculoase

Mark Manson ne-a dat exemplul renumit al Pets.com care și-au setat obiectivul de a deveni cel mai cunoscut magazin online cu produse pentru animale de companie. Pentru acest lucru au investit foarte mulți bani în reclame cu scopul de a câștiga notorietate de brand și trafic pe site. Problema principală a fost că această investiție n-a rezultat și în clienți mulțumiți sau ROI pozitiv. Într-un final, compania a falimentat.

Concluzia acestui exemplu a fost să fim atenți la ce obiective ne setăm, dacă acestea ne ajută cu adevărat companiile, deoarece obiectivele și ceea ce măsurăm ne ghidează acțiunile.

Celelalte idei prezentate de Mark Manson au fost cu adresare mai mare înspre dezvoltarea personală:

  • Pornește cu finalul în minte. Ceea ce contează este ceea ce lași în urmă după ce pleci din această lume.
  • Devii ceea ce urmezi.
  • Cele mai importante lucruri sunt: valorile personale, obiectivele și cum măsori succesul.

Aceste idei poți să le găsești și la alți autori precum Stephen R. Covey sau Anthony Robbins, însă modul în care le-a prezentat și exemplele personale au făcut prezentarea să fie una plăcută.

În următoarea prezentare, Whitney Johnson a vorbit despre dezvoltarea oamenilor din echipe. Cea mai importantă structură de lucru pe care a prezentat-o a fost „curba S” a dezvoltării personale.

16. În ce etapă a dezvoltării ești tu sau oamenii din echipa ta?

Conform „curbei S”, prezentată de Whitney Johnson, când vine vorba de a ne dezvolta profesional, fiecare dintre noi suntem fie în Lansare, fie în „Sweet spot”, fie în „Mastery”. Prin a identifica etapa din procesul dezvoltării, poți lua diferite acțiuni care să-ți ajute echipa:

  • Celor care sunt în etapa de Lansare în dezvoltarea lor profesională (fie sunt la începutul carierei, fie au intrat pe un rol/proiect nou) oferă-le training, feedback și suport continuu.
  • Celor care sunt în „Sweet spot” rezistă tentației de a le da mai mult de lucru. Dacă observi că încep să devină buni la ceea ce fac, lasă-i să se concentreze pe acest lucru.
  • Celor care sunt în „Mastery” oferă-le noi provocări, dar nu la fel de mari precum cea prin care a trecut pentru a ajunge la măiestrie. Mai apoi, pe noua lor curbă vor fi iar în etapa de lansare, deci oferă-le suport.

Conform speakerului, echipele cele mai bune au 20% din membri în etapa de Lansare, 60% în „Sweet spot” și ceilalți 20% în „Mastery”. Îndemnul final este să-ți evaluezi echipa pentru a vedea în ce etapă e fiecare membru și începe o conversație în această direcție. Graficul și mai multe detalii le poți vedea pe siteul speakerului.

Ultimul speaker al conferinței, și probabil cel mai așteptat, a fost Gary Vaynerchuk. Acesta a vorbit liber și cu pasiune, conform așteptărilor. A discutat despre tehnologie și comunicare. Uite principalele 2 idei în urma cărora să acționezi:

17. Comunică pe TikTok & Linkedin

Principala luptă pe care o ducem în online este pentru atenția utilizatorilor. Dacă vrei să obții atenție gratuită (sau mai ieftină), Gary V. a recomandat să cauți acele rețele sociale unde se produce mult conținut, sunt utilizatori implicați și încă sunt puține reclame. În România, două astfel de rețele sociale sunt TikTok și Linkedin.

Dacă ai un brand care comunică B2C, speakerul a recomandat să începi să comunici mai intens pe TikTok. Câteva info bine de știut: TikTok a depășit Instagram ca număr de utilizatori unici din România care accesează rețeaua socială în fiecare lună și conduce la nivel de USA în topul rețelelor sociale clasate în funcție de timpului petrecut de utilizatori pe platformă.

Dacă ai un brand care comunică B2B, Gary V. a recomandat să începi să comunici mai mult pe Linkedin. Este bine de știut că în România sunt peste 5.200.000 de utilizatori de business activi pe Linkedin. Această statistică am obținut-o din platforma de publicitate de la Linkedin.

Dacă vrei suport privind planul de comunicare a companiei tale pe Social Media, scrie-mi pe salut@calinbiris.ro privind provocarea ta.

18. Blockchain este aici să rămână

Gary V. a punctat că tehnologia blockchain reprezintă noua revoluție a internetului și tehnologiei în acest moment, chiar dacă piața criptomonedelor și a NFT-urilor este în cădere. Este normal să se facă o curățenie, așa cum s-a întâmplat și cu bula dotcom.

Mi-a plăcut mult această idee spusă de Gary V.: tehnologiei nu-i pasă de sentimentul general al pieței sau utilizatorilor. Ea doar există.

Recomandarea speakerului este să începi să-ți dedici timp să te decumentezi despre blockchain, NFTs și criptomonede, pentru că urmează o schimbare care îți va impacta afacerea. Este important să începi acum.

Mi-a plăcut că Gary V. a prezentat exemple de cum NFT-urile vor putea fi folosite de diferite companii pentru a monetiza un serviciu pe termen lung, nu doar la prima vânzare.

Prima zi s-a încheiat în stil cu mesajele lui Gary Vaynerchuck. Ziua a doua de Brand Minds a continuat cu masterclass-ul de marketing susținut de către Jonah Berger, expertul în marketing viral. În continuare îți ofer câteva idei utile din masterclass.

19. Doar între 7% și 10% din WOM este online

Conform lui Jonah Berger, reclamele prin viu grai pe care ni le fac clienții sunt peste 90% în offline, deci este important să ne gândim la tactici de marketing care influențează nu doar share-urile pe Social Media, ci, în special, discuțiile „offline”. Ca fapt divers, reach-ul organic (numărul de fani care văd postările în mod neplătit) este în medie sub 5% pe paginile de Social Media.

Recomandarea mea este să privești comunicarea organică pe termen lung ca un canal de fidelizare a celora care îți cunosc brandul/compania, ținând cont de cât de mic e reach-ul organic, iar publicitatea și/sau marketingul viral să fie motorul principal care te ajută să ajungi la clienți noi.

20. STEPPS

În cartea sa Contagios, Jonah Berger prezintă cei șase pași esențiali care fac mesajele să se răspândească:

  1. Social currency (moneda socială)
  2. Triggers (declanșatorii)
  3. Emotion (emoția)
  4. Public (vizibillitatea publică)
  5. Practical Value (valoarea practică)
  6. Stories (poveștile)

În cadrul masterclass-ului a reșit să intre în detaliu doar despre doi dintre acești pași: moneda socială și declanșatorii. Pe scurt, la ce se referă cei doi pași:

Moneda socială reprezintă idei și mesaje pe care le poți oferi celor care îți urmăresc brandul sau compania, pe care să le dea mai deparate pentru că: îi face să se simtă mai importanți / mai deștepți / mai frumoști sau le oferă un statut special.

Declanșatorii sunt asociatori pe care clienții îi au cu privire la produsele și serviciile tale. Spre exemplu, de fiecare dată când clienții se gândesc la o pauză de cafea, să se gândească automat și la o ciocolată KitKat. Toți brand managerii țintesc ca brandurile pe care le gestionează să obțină astfel de asociatori, însă este mai ușor de zis, decât de făcut.

Dacă vrei să aprofundezi toți cei 6 pași, poți cumpăra cartea „Contagios – cum se răspândesc ideile”.

Apropo de tipurile de conținut care ajunge viral, îți recomand și acest discurs:

21. Regula lui 100

Jonah Berger a spus că atunci când ai reduceri de valori mici, comunicarea reducerii sub formă de procent este mai atractivă, decât comunicarea acesteia sub formă de sumă exactă. Spre exemplu, -25% este o reducere mai atractivă decât -5$ dintr-un preț de 20$. În schimb, când ai reduceri cu valoare peste 100, comunicarea cifrei exacte va crește conversia, decât dacă le comunici sub formă de procent. Spre exemplu o reducere de -500$ din 2.000$ este mai atractivă decât 25% din 2.000$.

22. REDUCE

În a doua parte a masterclass-ului, speakerul a vorbit despre 6 factori la care poți lucra atunci când vrei să fii mai convingător/convingătoare:

  • Reactance (Reactanța)
  • Endowment (în carte prezentat ca „Inflexibilitatea”)
  • Distance (Distanța)
  • Uncertainty (Incertitudinea)
  • Corroboration (coroborarea argumentelor)
  • Evidence (dovezile)

De asemenea, a reușit să discute doar despre 3 dintre ei, ghidându-ne să cumpărăm cartea „Catalizatorul – cum poți schimba ideile oricui” pentru a afla detalii despre ceilalți 3.

Prin reactanță Berger se referă la instinctul persoanelor de a refuza orice li se impune. De aceea, vânzările făcute de vânzători insistenți sunt respinse sau primesc multă rezistență. Soluții pentru a reduce rezistența clienților sunt:

  • oferă un meniu (opțiuni);
  • ghidează răspunsul prin întrebări;
  • accentuează discrepanță dintre zis și făcut, adică ce zice clientul și ce face, în așa fel încât acesta să actioneze conform spuselor.

Cu privire la incertitudine, unul dintre exemplele oferit a fost cel al costurilor și beneficiilor. De cele mai multe ori, un client are costuri mult mai clar percepute (de timp, bani, efort) înainte să obțină beneficiile promise. Pentru a reduce această prăpastie, poți face următoarele:

  • oferă o variantă fremium a serviciului/produsului;
  • oferă posibilitatea de a încerca înainte de acumpăra;
  • oferă garanții;
  • oferă plată la final.

Masterclass-ul lui Jonah Berger a fost plin de exemple, la fel ca și cărțile sale. Am avut și momente de exerciții și sesiuni de Q&A. O parte din ideile sale poți să le vezi și în clipurile sale de pe YouTube precum acesta:

Pe final, pot spune că mi-a plăcut la Brand Minds 2022 pentru că majoritatea discursurilor au avut substanță, speakerii au interacționat cu publicul, tot setup-ul de la Romexpo a arătat spectaculos și bine pus la punct, sponsorii au fost faini, iar aplicația de networking a fost de ajutor. Un lucru care putea fi făcut puțin mai bine a fost alegerea meniului de prânz, care a fost doar vegan și slăbuț în opțiuni (Te-ai prins ce am făcut aici? Vezi punctul 1 de mai sus). Felicitări echipei și colaboratorilor!

Îți recomand să urmărești și postările de pe hashtagul #BrandMinds2022 și conturile oficiale Brand Minds de pe Instagram, Facebook sau Linkedin.

Nu uita să dai un share la acest articol, pentru că prietenii îți vor mulțumi. 👍


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    1 Response to "22 idei utile pentru business de la Brand Minds 2022 #BrandMinds2022"

    • Gabriel Ursan

      Anul ăsta nu am reușit să ajung la Brand Minds, iar anul trecut am urmărit online, dar nu e aceeași experiență. Mi-a plăcut foarte mult articolul ăsta, Călin. A venit la fix! Îș voi distribui cu siguranță și prietenilor pentru acest rezumat atât de bine făcut!

Leave a Reply

Your email address will not be published.