Product Manager Techsylvania
Când am ajuns la Techsylvania la Casa de Cultură a Studenților lumea era încă în pauză între paneluri, deși întârziasem puțin. M-am întâlnit cu câțiva colegi din online și am schimbat două vorbe despre eveniment. Aceștia au apreciat mult calitatea conținutului pe care l-au primit în cele două zile și mi-au spus că le-au fost depășite așteptările.

M-am grăbit să nu ratez panelul.

Pe scenă au intrat:

Speakerii au început să discute despre rolul și calitățile unui Product Manager de succes într-o companie de IT. Mai jos am reprodus răspunsurile lor care mi s-au părut chiar interesante:

1. Ce este un Product Manger și ce face el defapt?

  • acesta trebuie să se prindă ce joc joacă, cum să țină scorul și cum să câștige;
  • acesta este un om de vânzări care trebuie să-și vândă proiectele atât intern către membri echipei cât și către celelalte părți interesate;
  • Product Managerii prioritizează și trebuie să ia deciziile cu privire la ce să dezvolte și când să dezvolte (o funcționalitate nouă);
  • în cadrul unei organizații mari, un Product Manager trebuie să construiască inerție și forță gravitațională în jurul ideii pe care dorește să o dezvolte. Pot să facă acest lucru prin testarea ipotezelor și proiectelor într-o fază incipientă, încercând să obțină feedback bun din rândul potențialilor clienți;
  • un product manager este “traducător” între CEO și membri echipei. Practic trebuie să comunice dorințele ambelor părți pe limba fiecăruia, dându-le o formă care să motiveze ambele părți să se implice.

2. Care sunt calitățile unui Product Manager?

La ce ar trebui să ne uităm când angajăm un Product Manager?

  • este o persoană plină de resurse;
  • are convingeri puternice, pentru a susține lucrurile în care crede, însă în același timp, în contradictoriu, este lipsit de ego și nu dorește recunoaștere. Eu aș fi formulat altfel acest punct. Cred că un Product Manager trebuie să fie un om bun de vânzări, să știe să cumunice cu încredere o idee, dar să fie dispus să negocieze și să accepte opinii diferite;
  • este un bun psiholog. Trebuie să înțeleagă comportamentul uman, atât în rândul colegilor de echipă cât și în rândul clienților;
  • nu îi este frică să greșească. Un Product Manager bun își asumă acest risc, învață din greșeli și este pregătit să reînceapă mereu de la capăt;
  • are aptitudini tehnice sau cel puțin le înțelege;
  • este o persoană cu care îți face plăcere să porți o conversație;
  • are proiecte de succes anterioare;
  • nu uită puterea clienților în validarea ideilor și proiectelor noi. Testează mereu ipotezele;
  • se raportează mereu la date;

Întrebări din public:

1. Cum trebuie un Product Manager să ofere feedback?

  • un Product Manager nu oferă niciodată feedback personal. El nu este șeful și nu face evaluări anuale de personal. Acesta trebuie să ofere feedback la situație, la ce funcționează și ce nu, iar apoi să găsească o soluție în echipă;
  • este important ca un Product Manager să creeze contextul deciziilor în echipă și colaborării între membri;

2. Cum lucrezi cu o echipă remote?

  • o echipă cu membri la distanță poate funcționa bine la nivel execuțional. Să li se zică fiecăruia specific ce să facă;
  • nu funcționează/nu este recomandată această metodă de lucru pentru start-up-uri sau unde este nevoie de decizii rapide;
  • o modalitate bună de a construi echipe la distanță care să lucreze bine împreună este să le oferi ocazia să se cunoască de la început și în persoană, față în față;
  • la final, se specifică faptul că soluția poate fi găsită în cartea ReWork.

Timpul a zburat. Nu mi-a venit să cred cât de repede a trecut. Mi-a plăcut panelul. Speakerii au vorbit din experiență și s-a văzut acest lucru. Am simțit dorința să mai rămân la eveniment, însă n-am reușit să fac acest lucru.

Per general feedbackul despre Techsylvania a fost unul bun în special datorită speakerilor.
Mă bucură că avem pe scena evenimentelor din Cluj nume tot mai importante. Oare cine va veni la ediția următoare Techsylvania?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.