4 experți internaționali au discutat în cadrul conferinței Techsylvania de anul acesta despre ce înseamnă un PR bun. Ideile au fost chiar interesante și cred că-ți vor plăcea și ție.
Panelul s-a împărțit în 4 secțiuni principale:
- Adevăruri sau miciuni despre PR
- Despre autenticitate în comunicare
- Exemple pozitive și negative de campanii de PR
- Sfaturi de Relații Publice pentru a câștiga expunere în presă
Speakerii care au dezbătut cele 4 puncte au fost:
- Stefan Fountain – Olanda – CEO la PR.co (moderatorul discuției)
- Jen Wieczner – SUA – editor la Fortune Magazine din New York
- Michaela Krause – Germania – Directorul biroului din Berlin al agenției Ballou PR
- Peter Yared – SUA – Fondator și CTO la Sapho
1. Adevăruri sau miciuni despre PR
- PR-ul a murit – Fals. Încă funcționează și aparițiile în presă pot face diferența.
- Trăiască Marketingul prin conținut! – Adevărat
- Orice PR (pozitiv sau negativ) este bun – răspunsurile au fost împărțite. Jen, din punct de vedere al jurnalistului, a fost împotriva afirmației. Peter, din punct de vedere al antreprenorului, a fost de acord.
2. Despre autenticitate în comunicare
Întrebarea a fost: cum poți avea o comunicare autentică atunci când toată lumea dorește „popularitate”?
- Problema este că dacă urmezi ce face toată lumea, pierzi pe termen lung. Îți pierzi identitatea și credibilitatea. Primul pas în PR este să asculți (pentru a-ți construi povestea proprie) înainte să vorbești, vorbești și iar vorbești.
- O soluție este să lași clienții să-ți scrie povestea. Să apelezi la opiniile și recomandările lor.
- Este important să ai o poveste. Să pornești de la întrebarea „De ce?”. (cu referire la conceptul „start with why” promovat de Simon Sinek)
- Folosește-te de un PR lent (slow PR). Construiește o poveste în timp, prin apariții în publicații mai mici la început și escaladează ulterior spre cele mari.
3. Campanii reușite și eșuate de PR
Exemple pozitive:
- Deși aplicația Slack nu are așa mare tracțiune, presa din SUA o adoră.
- Când Uber și-a schimbat logo-ul s-a pornit o controversă din care au ieșit în final învingători.
- Pay with blood, campania de anul trecut de la Untold.
Exemple negative:
- Cazul lui Elizabeth Holmes și compania ei de testat sânge. Detalii aici.
4. Sfaturi de Relații Publice pentru a câștiga expunere în presă
- Nu da bani unei agenții cât timp produsul tău încă nu este pregătit pentru expunere.
- Mergi cu mesajul tău acolo unde clienții companiei tale citesc știrile.
- Găsește persoane cheie dispuse să preia mesajele tale și construiește o relație bună cu acestea.
- Fii parte din conversație. Urmărește subiectele despre care se scrie deja și contribuie cu povestea ta aducând valoare conversației.
- Atunci când contactezi jurnaliștii argumentează de ce meriți atenția lor. Cu ce vă diferențiați. De ce povestea voastră merită publicată. De ce ar citi-o cineva?
- Când faci un pitch unui jurnalist, nu argumenta că sunteți „următorul Google”. Mai de grabă vorbește despre problema pe care o rezolvați și de ce sunteți voi experții care merită ascultați.
Techsylvania a reușit și anul acesta să aducă speakeri de calitate și să coaguleze o comunitate de pasionați de IT și start-up-uri. Panelul de PR a adus valoare datorită experienței internaționale a speakerilor și a sfaturilor practice prezentate.
Ție care idee dintre cele prezentate îți place mai mult?