4 experți internaționali au discutat în cadrul conferinței Techsylvania de anul acesta despre ce înseamnă un PR bun. Ideile au fost chiar interesante și cred că-ți vor plăcea și ție.

Panelul s-a împărțit în 4 secțiuni principale:

  1. Adevăruri sau miciuni despre PR
  2. Despre autenticitate în comunicare
  3. Exemple pozitive și negative de campanii de PR
  4. Sfaturi de Relații Publice pentru a câștiga expunere în presă

Speakerii care au dezbătut cele 4 puncte au fost:

  • Stefan Fountain – Olanda – CEO la PR.co (moderatorul discuției)
  • Jen Wieczner – SUA – editor la Fortune Magazine din New York
  • Michaela Krause – Germania – Directorul biroului din Berlin al agenției Ballou PR
  • Peter Yared – SUA – Fondator și CTO la Sapho

1. Adevăruri sau miciuni despre PR

  • PR-ul a murit – Fals. Încă funcționează și aparițiile în presă pot face diferența.
  • Trăiască Marketingul prin conținut! – Adevărat
  • Orice PR (pozitiv sau negativ) este bun – răspunsurile au fost împărțite. Jen, din punct de vedere al jurnalistului, a fost împotriva afirmației. Peter, din punct de vedere al antreprenorului, a fost de acord.

2. Despre autenticitate în comunicare

Întrebarea a fost: cum poți avea o comunicare autentică atunci când toată lumea dorește „popularitate”?

  • Problema este că dacă urmezi ce face toată lumea, pierzi pe termen lung. Îți pierzi identitatea și credibilitatea. Primul pas în PR este să asculți (pentru a-ți construi povestea proprie) înainte să vorbești, vorbești și iar vorbești.
  • O soluție este să lași clienții să-ți scrie povestea. Să apelezi la opiniile și recomandările lor.
  • Este important să ai o poveste. Să pornești de la întrebarea „De ce?”. (cu referire la conceptul „start with why” promovat de Simon Sinek)
  • Folosește-te de un PR lent (slow PR). Construiește o poveste în timp, prin apariții în publicații mai mici la început și escaladează ulterior spre cele mari.

3. Campanii reușite și eșuate de PR

Exemple pozitive:

  • Deși aplicația Slack nu are așa mare tracțiune, presa din SUA o adoră.
  • Când Uber și-a schimbat logo-ul s-a pornit o controversă din care au ieșit în final învingători.
  • Pay with blood, campania de anul trecut de la Untold.

Exemple negative:

  • Cazul lui Elizabeth Holmes și compania ei de testat sânge. Detalii aici.

4. Sfaturi de Relații Publice pentru a câștiga expunere în presă

  • Nu da bani unei agenții cât timp produsul tău încă nu este pregătit pentru expunere.
  • Mergi cu mesajul tău acolo unde clienții companiei tale citesc știrile.
  • Găsește persoane cheie dispuse să preia mesajele tale și construiește o relație bună cu acestea.
  • Fii parte din conversație. Urmărește subiectele despre care se scrie deja și contribuie cu povestea ta aducând valoare conversației.
  • Atunci când contactezi jurnaliștii argumentează de ce meriți atenția lor. Cu ce vă diferențiați. De ce povestea voastră merită publicată. De ce ar citi-o cineva?
  • Când faci un pitch unui jurnalist, nu argumenta că sunteți „următorul Google”. Mai de grabă vorbește despre problema pe care o rezolvați și de ce sunteți voi experții care merită ascultați.

Techsylvania a reușit și anul acesta să aducă speakeri de calitate și să coaguleze o comunitate de pasionați de IT și start-up-uri. Panelul de PR a adus valoare datorită experienței internaționale a speakerilor și a sfaturilor practice prezentate.

Ție care idee dintre cele prezentate îți place mai mult?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.