Succes is showing up

În business sunt factori care țin de context și pe care nu-i putem influența, dar care ne pot schimba viețile și afacerile.

Citind biografia lui Steve Jobs, mi-am dat seama cât de important a fost pentru el să crească într-un moment potrivit și să aibă șansa de a întâlni oamenii potriviți. În liceu, Jobs a avut ocazia să se împrietenească cu Stephen Wozniak, fiind amândoi pasionați de electronică, iar mai târziu, Wozniak a ajuns să fie inventatorul primului computer Apple și primul partener de afaceri a lui jobs. Diferența dintre cei doi era că unul a fost un foarte bun inginer, însă cu slabe aptitudini de vânzări sau business, iar celălalt se pricepea mult mai bine la oameni și la manipularea lor. O altă șansă, a fost că cei doi locuiau într-o zonă a Statelor Unite în care au început să se dezvolte tot mai multe companii naționale de tehnologie, astfel s-au aflat la locul și timpul potrivit, fiind înconjurati de oamenii potriviți. În decursul dezvoltării companiei Apple, Jobs a “furat” cei mai buni specialiști de la companiile de tehnologie de top din Silicon Valley, ademenindu-i cu viziunea lui nebunească de a schimba lumea. Aceștia au fost cei care au ajutat compania să ajungă ceea ce este astăzi.

Ca și în cazul lui Steve Jobs, antreprenorii români de top au avut la rândul lor mari oportunități oferite de contextul socio-economic de care au știut să profite. La fel, s-ar putea ca mulți dintre noi să fim acum la locul și timpul potrivit, având la îndemână cei mai buni specialiși și cele mai bune resurse. Singurul lucru important este să ne dăm seama care ne sunt oportunitățile și să profităm mai mult de ele.

Până la urmă, poate Woody Allen avea dreptate când spunea că optzeci la sută din succes se datorează simplului fapt de a fi la locul potrivit.

Articol scris pentru 24 FUN Cluj


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.