Îți dorești ca mai multe persoane să urmărească materialele postate de tine pe YouTube? Ai ajuns în locul potrivit, pentru că rolul acestei postări este să te învețe cum să îți faci publicitate pe propriul canal YouTube cu ajutorul tacticilor SEO.
Primul meu clip postat pe YouTube de abia a atins 200 de vizualizări. Îmi doream foarte mult să cresc audiența pe acest canal, însă din păcate nu știam nici o tactică prin care să fac acest lucru. Am distribuit la început link-ul prin grupuri de Facebook și forumuri, însă nu am avut deloc succes. Dacă ești și tu în aceiași situație sau dacă ai un canal de YouTube și vrei să îl crești, atunci acest articol este pentru tine.
Care este soluția pentru a crește numărul de vizite pe YouTube?
În afară de distribuirea prin grupuri, avem la îndemână optimizarea SEO care funcționează chiar și pentru clipurile YouTube. Partea bună este că e mult mai ușor să ajungi în top folosind un videoclip YouTube. Pe de altă parte, este mult mai dificil să atingi o poziție înalta în Google optimizând una dintre paginile blogului tău. Se întâmplă asta, pentru că YouTube reprezintă o mega-autoritate în momentul actual.
Folosind o unealtă precum Link Explorer pusă la dispoziție de Moz, se poate vedea că autoritatea domeniului youtube.com este de 100. Cei de la Moz au dezvoltat acest sistem de calculare și măsurare a autorității domeniilor web pe o scară de la 1 la 100. Practic, are un scor maxim de autoritate pe care un domeniu îl poate avea.
După ce am optimizat o mare parte din clipurile mele, traficul pe canalul meu de YouTube a crescut exponențial. Ok acum poate te întrebi, cum ai putea să aduci mai multe vizite pe YouTube și cum ai putea să îți crești canalul?
1. Identifica un cuvânt cheie video pentru YouTube
Primul etapă este să gasești cuvinte cheie în jurul cărora se poate optimiza un videoclip. Îți dai seama dacă un cuvânt este adecvat în acest sens realizând o simplă căutare pe Google. Observă dacă pe prima pagină în Google sunt afișate rezultate video. Dacă nu se regăsește nici un videoclip aici, asta înseamnă că e indicat să cauți alt cuvânt cheie mai potrivit în acest sens. În schimb, dacă în urma acestei verificări gasești mai multe clipuri video, atunci putem merge la etapa următoare.
2. Testează nivelul de dificultate al cuvântului cheie video ales
Chiar dacă folosești un domeniu care deține foarte multă autoritate, asta nu îți garantează deloc că vei ajunge în top. Tastează doar acel cuvânt găsit în Keyword Explorer (un instrument dezvoltat tot de Moz) pentru a afla care e nivelul de dificultate al acestuia.
Acum, dificultatea e relativă, însă dacă ești la început e foarte indicat să alegi doar cuvinte cheie care au o dificultate mai mică de 20/25. Bine, aceste cifre nu reprezintă o regulă bătută în cuie. Un canal YouTube cu mai multă autoritate va putea ajunge în top mai ușor în comparație cu unul nou. Așadar, dacă ești la început înseamnă că ai o autoritate mică și alegerea cuvintelor cheie competitive nu te va ajuta. Iată ce reprezintă autoritatea unui canal YouTube și cum ai putea să îți crești singur reputația canalului cu ajutorul acestui articol de la BoostLikes.
Consideri că poți ajunge în top pentru acel cuvânt cheie ales? E momentul să discutăm despre următoarea etapă.
3. Verifică pozițiile numărul 1 în YouTube și Google pentru acel cuvânt cheie video
Dacă acel clip care acum ocupă poziția 1 în YouTube sau Google nu ar fi îndeplinit niște condiții și nu ar fi fost de calitate, atunci categoric nu ar fi ajuns acolo. Urmarește acel videoclip și examinează conținutul, notează eventual niște idei principale din el. Nu îți spun acum să plagiezi conținutul. Doar uită-te la prima poziție și surprinde niște idei principale cum ar fi:
- durata videoclipului;
- calitatea rezoluției videoclipului (recomandat full HD);
- cât de relevant este acel material pentru termenul de căutare ales;
- calitatea sunetului;
- ce titlu are și cât de bine este optimizat.
Vei observă că e posibil ca pentru același cuvânt cheie să gasești rezultate diferite în YouTube și Google. Se întâmplă asta, deoarece YouTube momentan nu deține același lux de algoritmi pe care Google îl are. Astfel, e mult mai ușor să aduci trafic din căutările YouTube decât cele din Google. Totuși, interesul tău este să ocupi o poziție înalta în ambele motoare de căutare. Astfel, materialul tău video va primi mai mult trafic, pentru că va proveni din ambele surse.
4. Construiește conținut video relevant de calitate
E timpul să ne apucăm serios de conceperea acestui videoclip. Dacă filmezi, e indicat să deți o camera video full HD și să te asiguri că sonorul se aude clar. Dacă este un ghid informativ, atunci aprofundează cât mai în detaliu subiectul, oferind viitorilor tăi vizitatori informații complete. Spre exemplu, poate prezinți o zona turistică, asigura-te că imaginea și sunetul sunt impecabile și ai surprins exact ce este mai interesant.
La fel de important este nivelul de relevanță al acelui material. Chiar dacă e de calitate, nu te aștepta să ajungă în top pentru un cuvânt cheie nepotrivit. De aceea, e recomandat să te întrebi: este acest videoclip un răspuns bun pentru acel cuvânt cheie? Este foarte important să înțelegi că fiecare termen de căutare e particular. În fiecare nișă sau domeniu, trebuie abordată o altă tactică, așa că va fi nevoie să gasești o altă strategie.
5. Postarea materialului video pe YouTube și optimizarea acestuia
După ce ai muncit la materialul tău video și ai realizat utimele retușuri, e momentul să îl urcăm pe YouTube. Aici, începe cu adevărat procesul de optimizare al videoclipului. Iată care sunt elementele cheie ale optimizării unui videoclip YouTube:
Titlul
Cuvântul cheie video ales trebuie să fie prezent obligatoriu în titlu. Un alt aspect important este să construiești un titlu cu adevărat puternic. Scopul titlului este să reprezinte cât mai bine videoclipul. Ocolește tehnicile ieftine de clickbait, pentru că e posibil ca acestea să aibă efect negativ.
Un titlu ideal ar trebui să aibă între 55 și 67 de caractere, însă asta nu este o regulă. Recomandarea mea e să nu păstrezi titlul prea scurt, pentru că sigur nu va transmite suficientă informație. Un titlu mai lung va fi mai specific și va da mai multe detalii atât audienței cât și motoarelor de căutare.
Descrierea videoclipului
YouTube îți pune la dispoziție o căsuța de descriere care se limitează la 5000 de caractere. E înțelept să folosești acesta căsuța pentru a descrie cât mai bine materialul tău video. Astfel, când ai făcut asta, ai mai multe avantaje:
- În primul rând, aceea descriere ajută motoarele de căutare să vadă despre ce anume este videoclipul tău.
- În al doilea rând, oferă vizitatorilor informații utile în legătură cu acel videoclip.
Prezența cuvântului cheie în prima frază a descrierii
Un alt obicei care îți poate da un boost SEO este prezența cuvântului cheie chiar în prima frază a descrierii. Eu țin mereu cont de acest aspect.
Optimizarea căsuței cu tag-uri
Completează căsuța de tag-uri folosind cuvinte cheie care reprezintă cel mai bine conținutul tău. Precum descrierea, aceste tag-uri ajută mai bine la identificarea subiectului despre care este materialul tău.
Densitatea cuvântului cheie
E suficient ca acel cuvânt să apară de 2 sau maxim de 3 ori în descriere. Prima oară apare în introducere, apoi îl mai poți strecura în text de maxim 2 ori.
Link-uri către conturile de social media
Ulterior, poți pune link-uri către conturile de social media sau către site-ul tău. Observ că această practică este utilizată de majoritatea.
YouTube thumbnail
Un alt detaliu este aceea imaginea de previzualizare numit thumbnail. Iată care sunt și scopurile unui thumbnail bine realizat:
- Să reprezinte foarte bine materialul video.
- Să determine lumea să dea click.
Optimizarea SEO off-page
Spuneam la început că domeniul YouTube reprezintă o mega-autoritate. Din start, vei avea un avantaj în clasamentul Google, însă asta nu garantează nici 1% că te vei clasa în primele poziții. Ai nevoie de câteva link externe (vei întâlni acest termen uneori denumit backlinks) către aceea adresa a materialului tău video. Mai punctez că link-urile trebuie să fie relevante și provenite de la site-uri de calitate. Consider că nu ai nevoie de multe link-uri, de multe ori 2 sau 3 link-uri externe de calitate sunt suficiente.
Din fericire, optimizarea unui material video pe YouTube este destul de simplă. Nu este nimic tehnic la mijloc, însă de multe ori partea cu adevărat dificilă este găsirea unor termeni de căutare potriviți. Cel mai important lucru este să concepi cu adevărat videoclipuri de cea mai bună calitate. Dacă nu ai materiale foarte bune, e total inutil să începi să le optimizezi.
Încă un lucru de ținut cont este să nu gândești separat conținutul de partea de optimizare SEO. Acestea două trebuiesc îmbinate între ele într-o manieră în care să aducă rezultate.
După cât timp se pot vedea rezultatele în urma optimizării SEO?
Te poți aștepta la rezultate bune doar dacă ai aplicat aceste condiții. Chiar și așa, adevăratele rezultate apar după câteva luni în general. Sigur, nu se poate răspunde cu exactitate, deoarece pentru fiecare videoclip contextul este diferit. Acum, dacă în acest moment te-ai hotărât să începi un canal de YouTube nou, aceste practici aplicate cu seriozitate te pot ajută mult. Totuși, dacă dorești să îți crești un canal deja existent pe care ai conținut vechi, va fi necesar să reoptimizezi acele videoclipuri dacă se poate.
Din fericire, există o soluție aici. Intră la statisticile legate de trafic și vezi prin ce cuvinte cheie lumea ajunge la tine. Ulterior, în funcție de acele fraze reoptimizează clipurile tale. Bine, acest sfat se aplică doar atunci când deja ai trafic provenit din Google sau din YouTube.
Câte vizualizări pot acumula videoclipurile prin intermediul optimizării SEO?
Este o altă întrebare potrivită, dar e dificil să ofer un răspuns deoarece contează mulți factori aici. Cred că dacă ești cu adevărat perseverent și faci totul corect, poți depăși chiar și 100.000 de vizualizări doar la un singur clip.
În încheiere, doresc să aflu de la tine dacă mai cunoști și alte moduri de a crește traficul pe YouTube. Dacă ai aplicat aceste tactici sunt curios cum au funcționat în cazul tău.
Mult succes!
[Acesta este un Guest post, respectiv un articol scris de un autor invitat. Dacă dorești să publici și tu un astfel de articol, lasă un mesaj folosind pagina de contact. Vezi care sunt beneficiile publicării unui Guest post]