Cartea “Brief – 99 de chestii pe care aș fi vrut să le știu când am intrat în publicitate” este în formă și conținut exact ceea ce îi spune numele: concisă și despre oamenii din publicitate. Sorin Trâncă, Owner și Creative Partner al agenției FRIENDS Advertising, oferă o serie sfaturi și experiențe personale acelor creativi care vor să guste din ce înseamnă lucrul într-o agenție, cu clienți, briefuri, deadline-uri și celelalte lucruri care construiesc munca de zi cu zi din publicitate.

Mi-a plăcut că în Brief paginile au paragrafe scurte, însoțite de vizualuri colorate, creative și sugestive, ceea ce face cartea foarte ușor de servit, ca un film de sâmbătă seara. Deși sunt 223 de pagini, nu-ți va lua mult timp să le citești.

Uite un exemplu de secțiune din carte (click pe imagine pentru mărire).

sectiune Brief Sorin Tranca

În final, recomand cartea Brief de Sorin Trâncă în special copywriterilor și designerilor care vor insight-uri din industie sau care caută extra motivație să continue să facă ceea ce fac. Dacă lucrezi într-o funcție conexă (Specialist Marketing, Client Service, Brand Manager etc.) te vei regăsi în unele paragrafe, iar cartea ar putea fi pentru tine o fereastră spre a înțelege provocarile creativilor din agenții. 

Cartea poate fi cumpărată din Cărturești, sau o găsești pe eMAG, cu 37 lei.

Spor la citit!


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.