Atenție mare când vezi într-o reclamă cuvintele buget de marketing și strategie de marketing. Dacă sunt prost folosite, s-ar putea să fie o reclamă înșelătoare. În cazul de față, nu doar reclama este înșelătoare, ci și autorul cărții a folosit prost aceste două concepte.

1. Buget de marketing ≠ Buget de promovare

Bugetul de marketing include și salarii, fee-uri de servicii, investiție în identitate de brand, cercetare de piață, dezvoltare de noi canale de distribuție etc.

Cu $400 n-ai cum să plătești nici cel puțin salariul minim pe economie pentru un angajat pe marketing sau serviciile unui freelancer care să se ocupe de acțiunile de marketing.

Afirmația că faci vânzări de $1M într-un an cu buget de marketing de numai $400 este falsă. Este clar că cel care a făcut reclama și cel care a scris cartea nu înțeleg diferența dintre bugetul de marketing și cel de promovare.

2. Strategiile de marketing ≠ Tacticile de marketing

O strategie presupune schimbarea direcției unei companii (spre exemplu: modificarea poziționării, schimbarea portofoliului de produse etc.), pe când o tactică face referire la acțiuni punctuale de implementare a planului de marketing (spre exemplu: trimiterea de newslettere, chestionarea clienților etc.).

Atunci când vezi un mesaj cu 50 de „strategii”, iar defapt este vorba de tactici de marketing, să pui sub semnul întrebării calitatea informației și priceperea autorului.

Sper să te ajute aceste două explicații să eviți reclamele înșelătoare și să iei decizii mai bune când îți alegi colaboratorii, mentorii sau autorii pe care îi urmărești.

Mult succes!


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    1 Response to "Reclamă înșelătoare despre o carte de marketing"

Leave a Reply

Your email address will not be published.