Atenție mare când vezi într-o reclamă cuvintele buget de marketing și strategie de marketing. Dacă sunt prost folosite, s-ar putea să fie o reclamă înșelătoare. În cazul de față, nu doar reclama este înșelătoare, ci și autorul cărții a folosit prost aceste două concepte.
1. Buget de marketing ≠ Buget de promovare
Bugetul de marketing include și salarii, fee-uri de servicii, investiție în identitate de brand, cercetare de piață, dezvoltare de noi canale de distribuție etc.
Cu $400 n-ai cum să plătești nici cel puțin salariul minim pe economie pentru un angajat pe marketing sau serviciile unui freelancer care să se ocupe de acțiunile de marketing.
Afirmația că faci vânzări de $1M într-un an cu buget de marketing de numai $400 este falsă. Este clar că cel care a făcut reclama și cel care a scris cartea nu înțeleg diferența dintre bugetul de marketing și cel de promovare.
2. Strategiile de marketing ≠ Tacticile de marketing
O strategie presupune schimbarea direcției unei companii (spre exemplu: modificarea poziționării, schimbarea portofoliului de produse etc.), pe când o tactică face referire la acțiuni punctuale de implementare a planului de marketing (spre exemplu: trimiterea de newslettere, chestionarea clienților etc.).
Atunci când vezi un mesaj cu 50 de „strategii”, iar defapt este vorba de tactici de marketing, să pui sub semnul întrebării calitatea informației și priceperea autorului.
Sper să te ajute aceste două explicații să eviți reclamele înșelătoare și să iei decizii mai bune când îți alegi colaboratorii, mentorii sau autorii pe care îi urmărești.
Mult succes!
1 Response to "Reclamă înșelătoare despre o carte de marketing"
[…] Reclamă înșelătoare despre o carte de marketing https://calinbiris.ro/reclama-inselatoare-despre-o-carte-de-marketing/ […]