Allan Pease spunea în seminarul pe care tocmai la susținut la Cluj că dacă ar fi să se nască din nou, i-ar fi plăcut să se nască în România sau în altă țară din centrul sau estul Europei. Spunea acest lucru pentru că aceste țări sunt în dezvoltare și aici sunt cu adevărat oportunitățile de business.
Mai jos am extras încă cinci lecții de business pe care le-am agățat de la “How to be a people magnet”.
- Allan Pease a concluzionat seminarul spunând că a ne adapta stilul de comunicare în funcție de generația din care face parte persoana cu care interacționăm (Baby Boomers, generația X sau Y), în funcție de sexul acesteia și în funcție de cultura din care provine, poate să facă diferența dintre un business încheiat sau unul pierdut.
- Legat tot de vânzări, speakerul spunea că dacă reușim să facem „cumpărătorul” să ne placă și să se simtă important, acesta ne va da banii lui. Într-o întâlnire, întâi ne vindem propria imagine, doar mai apoi produsele și serviciile pe care le reprezentăm.
- O altă idee care mi-a plăcut, de data aceasta legată de obiective, a fost aceea că atunci când ne urmăm planul cu determinare, indiferent de ce spun cei din jur (familie, prieteni, vecini etc.), ce se întâmplă defapt este că s-ar putea să le dăm acestora impresia că ei stau în loc, în timp ce noi avansăm pe direcția pe care ne-o dorim. Asta s-ar putea să îi sperie, că noi îndrăznim să ieșim din sfera de confort, lucru pe care ei nu l-ar face, fapt care s-ar putea să îi determine să nu ofere cele mai bune sfaturi.
- Cu referire la acele lucruri pe care ar trebui să le aflăm înainte să ținem o prezentare, Allan Pease a povestit o întâmplare legată de un training intern. El a întrebat conducerea companiei ce dorește să comunice participanților la training. Mai apoi a reformulat acel lucru în prezentare și toată lumea a fost foarte încântată de ce a primit. Din punctul meu de vedere, el a arătat că uneori echipele interne acceptă mult mai ușor și mai repede o idee, dacă vine de la un expert extern, decât dacă vine de la cineva din cadrul companiei. Iar uneori asta este tot de ce au nevoie.
- Făcând referire la competitivitatea bărbaților, speakerul a observat că sporturile au apărut atunci când bărbații au încetat să mai vâneze pentru supraviețuire. De asemenea, spuea că bărbații de succes nu practică sport pentru că ei își concentrează toată competitivitatea în business. Nu știu dacă acest lucru este verificat, dar eu aș tinde să cred că nu este adevărat. Tu ce zici?
Aș vrea să închei acest articol cu concluzia că dacă vrei să ai succesul lui Allan Pease ca speaker internațional, formula este simplă (dar nu ușoară): fă o cercetare importantă sau realizează un business de succes, scrie unul sau mai multe bestseller-uri, iar apoi oportunitățile vor veni de la sine. Lucrul acesta este demonstrat și de alți autori sau antreprenori de succes. :)
3 replies to "5 lecții de business de la seminarul cu Allan Pease"
Nu cred ca barbatii de succes nu practica sport. Ba dimpotriva. Richard Branson spunea de exemplu ca unul dintre secretele succesului sau este sportul.
Ai nevoie de sport ca sa ai energia necesara de ramane productiv pe o perioada lunga de timp.
Desi poate Allan Pease vorbea de sporturi competitive, insa un mers la sala nu este unul competitiv.
total de cord cu cele precizate la pct. 4. Teoria este testata de mine si stiu ca functioneaza 100% :)
Referitor la sport eu cred ca Allan Pease se referea la faptul ca oamenii de succes nu se prea uita la sport ( la TV sau din tribuna) si le place mai mult sa se implice personal si sa fie ei in mijlocul actiunii.