În urma unui studiu realizat anul trecut despre diferențele de percepție asupra relației muncă – viață personală, s-a demonstrat ca exista trei percepții diferite de la trei generații:
- Generația părinților noștri (baby boomers), cea în care concepția asupra jobului și vieții personale este: găsește un job bun din care să te pensionezi, căsătorește-te, fă-ți rate la bancă și cumpărăți o casă, mașină și ce mai ai nevoie pentru confortul familiei, fă copii în care să investești restul de bani rămași după rate, iar în final pensionează-te. Munca nu are ce căuta în viața personală.
- Generația celor care vor succes cu orice preț (Gen X). Se pot vedea la TV exemplele cel mai des promovate, se pot vedea titlurile de cărți și mesajele seminariilor “de success” etc. Aceste semne arată că o parte din noi încă traim în această cutumă, cel puțin în România.
- Generația noilor angajați (Millennials), care îmbină utilul cu plăcutul. Aceasta este o masă de specialiști care vor să lucreze de unde vor, când vor și să facă asta din pasiune. Cuvântul de bază care-i descrie cel mai bine este adaptare.
Nu-mi dau seama care generație are dreptate când este vorba de a trăi mai bine, însă ce pot să îmi dau seama este că trecerea dintre generații duce și la o schimbare a comportamentului de consum. S-ar putea ca în curând tinerii să nu mai pună preț pe a avea propria casă, vor investi mai mult în divertisment, vor călători mai mult, vor fi tot mai conectați, vor schimba mai des joburile, partenerii și partenerele de viață.
Tu în care generație simți că te potrivești cel mai bine?
Îți recomand să urmărești videoul de mai jos cu povestea celor trei generații și felul în care relația muncă – viața personală s-a schimbat.
Ar you doing what you love right now?