După un seminar de marketing online pe care l-am organizat în Iași, una dintre participante a venit la mine și m-a întrebat „Cum se face că acolo la Cluj aveți așa mulți traineri cunoscuți? Există o explicație?” N-am stat până atunci să mă gândesc la acest lucru, dar într-adevăr avem în Cluj un număr de traineri importanți și cunoscuți pe domeniile de business, management, vânzări, public speaking, dicție, inteligență emoțională și educație finaciară. Ne cunoaștem între noi și de-a lungul timpului ne-am influențat unii pe alții. De asemenea, avem furnizori comuni și din când în când ne intersectăm pe la aceleași evenimente. Cred că puterea „tribului” și a contextului a făcut să ne dezvoltăm fiecare dintre noi.
Un alt „trib” puternic și vizibil în Cluj este cel al companiilor de IT. Liderii din acest trib se cunosc și se ajută între ei, se întâlnesc la evenimente sau cu diferite ocazii și învață unii de la ceilalți.
Alte „triburi” care am observat că influențează bunăstarea Clujului sunt facultățile, asociațiile și ONG-urile. De câte ori am ocazia, le frecventez pe cele de marketing și comunicare pentru a nu pierde conexiunea cu mediul, dar și pentru a contribui la dezvoltarea altor lideri.
O carte despre triburi pe care ți-o recomand este Tribes, scrisă de Seth Godin.
Tu ce „triburi” ai mai observat în România? Crezi în puterea triburilor? Ce alt trib ți-ar plăcea să pornești sau ce fel de trib consideri că este nevoie la noi în țară?
2 replies to "Puterea triburilor"
Si care sunt acei traineri. Eu am auzit de tine si inca vreo doi… sincer… ai putea sa imi dai cateva nume daca te rog?
Am să menționez trainerii într-o ordine aleatorie: Zoltan Vereș, Andrei Țigănaș, Lorand Soares Szasz, Eusebiu Burcaș, Ovidiu Oltean, Eliade Rotariu.