Pentru că Facebook nu vă aduce clienți ACUM, iar paginile de Facebook nu sunt magazine online.

Dacă tot doriți clienti mai mulți acum, vă recomand 3 pași pentru o prezență online sănătoasă:

  1. Întâi de toate lucrați la site-ul propriu încât să convertească vizitatorii în prospecți sau clienți;
  2. Investiți în publicitate pentru a crește traficul site-ului, care mai apoi va fi convertit în vânzări dacă ați făcut pasul 1 corect;
  3. După ce ați vândut și ați oferit clienților o experiență peste așteptări, întrați în conversație cu ei pe email (dacă ați primit acordul) și pe rețelele sociale, pentru o relație pe termen lung;

Așadar, social media este un mediu propice fidelizării și feedbackului. Siteul propriu și publicitatea sunt instrumentele principale care duc la creșterea vânzărilor. Nimic mai simplu.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    7 replies to "Nu mai pierdeți vremea pe Facebook"

    • Carmen Moraru

      Dar unde poti altundeva sa te faci cunoscut decat pe retelele sociale?

    • Alex Bambo

      Iti admir titlul bombastic care atrage view-eri (doar sunt aici la tine pe blog) insa nu sunt de acord cu ce ne spui! :)

      1. Explica-mi cum activitatea unei companii pe retelele sociale nu intra in „publicitate”
      2. In functie de domeniul de activitate, pe web-ul companiei poti alege sa ai …doar datele de contact si o poza cu un fluturas…in timp ce contul tau de FB, Linkedin si Twiter sa duduie de like-uri si fallow-eri
      3. Cred cu tarie ca e gresit sa interactionezi cu clienti doar dupa ce acestia au consumat produsul/serviciul tau. Sclipiciul retelelor sociale este faptul interactiunea intre indivizi pentru a afla mai multe despre produsul/serviciul tau. Eu zic ca e o idee buna sa fii prezent – sa informezi, sa vezi ce se spune despre tine – pana se ajunge la decizia de a cumpara sau nu.

      Gata, fug inapoi pe Facebook ;)

    • Calin Biris

      @Alex
      Ma bucur ca iti place titlul :)
      1. N-am scris in articol ca activitatea pe retelele sociale nu este publicitate/promovare. Insa cred ca aceasta aduce rezultate pe termen lung si se bazeaza pe recomandari (care de obicei vin de la clientii actuali, multumiti). Daca vrei sa cresti vanzarile acum, atunci recomand sa investesti in publicitate. Este mai usor masurabil si se poate face un calcul clar al Return On Investment. Exista diferente intre B2B si B2C in ce privesc strategiile de vanzari si promovare… dar poate intr-un alt articol.
      2. E la alegerea fiecaruia cum isi optimizeaza site-ul companiei si conturile/paginile sociale. Eu am recomandat sa se lucreze intai la site incat sa vanda si sa aduca prospecti. Parerea mea este ca acesta ar trebui sa fie principalul canal de vanzari.
      3. Sunt de acord cu tine. Recomand tuturor sa fie atenti la ce se vorbeste pe retelele sociale despre brandurile companiei si despre categoriile de produse/servicii din care fac parte brandurile, iar mai apoi sa participe la conversatie. Aici intra partea de feedback din ultimul paragraf pe care l-am scris in articol.
      Spor la stat pe Facebook. :)

    • Seremi

      O prostie mai mare nu puteai sa scrii.
      Praf articolul nu ai dreptate decat intr-un singur aspect.

      • Calin Biris

        Mihai,
        Te rog sa argumentezi de ce am scris o prostie si care este acel lucru despre care am dreptate. Merci! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.