Facebook a început să schimbe layout-ul siteului, respectiv designul interfeței, pentru o parte dintre utilizatorii care intră de pe desktop (laptop/PC). Curând, toți utilizatorii vor vedea noul design.

La fel ca de fiecare dată când se schimbă locul butoanelor din site, ne va lua puțin timp să ne obișnuim cu noul design și ne vom frustra o perioadă. Este normal. Se întâmplă de fiecare dată. Nu te panica, ulterior te vei obișnui cu noul layout.

De ce a decis Facebook să schimbe layout-ul?

Lucrând 7 ani în echipa Trilulilu și Zonga, unde am colaborat la dezvoltarea acestor două platforme, am făcut multe schimbări de interfață care au deranjat utilizatorii. De fiecare dată am avut un scop precis. În majoritatea dăților am vrut să creștem utilizarea anumitor funcționalități pe care le-am considerat importante pentru creșterea interacțiunilor de pe platforme.

Alte motive pentru schimbarea unui layout pot fi:

  • îmbunătățirea aspectului pe diferite dispozitive;
  • îmbunătățirea vitezei de utilizare;
  • actualizarea designului la tendințele actuale;
  • creșterea timpului de folosite al platformei;
  • a da senzația de noutate.

În cazul de față, am făcut două scheme cu actuala interfață și cu layout-ul nou, pentru a arăta ce efect poate avea noul design.

În varianta actuală, presupunerea mea este că utilizatorii petrec cel mai mult timp accesând zona de notificări și newsfeed-ul, ignorând cele două coloane din stânga și dreapta, în majoritatea timpului.

În varianta actualizată a layout-ului, deoarece notificările se vor muta în stânga, va crește zona de focus. În felul acesta, meniul cu prieteni, grupuri, marketplace, obține extra vizibilitate și iese din zona de ignorare, precum este în acest moment. Presupunerea mea este că Facebook încearcă să mute atenția utilizatorilor și spre secțiunile principale din platformă, nu doar spre newsfeed. Probabil au observat că acei utilizatori care folosesc secțiunile de grupuri, marketplace și celelalte, petrec mai mult timp pe platformă și interacționează mai des, deci sunt mai loiali și văd mai multă valoare în folosirea paltformei.

Ție cum ți se pare schimbarea de layout? Din punct de vedere al utilizatorului, ți se pare utilă? Dar din punctul de vedere al celor de la Facebook?

Sursa foto pentru V2 – Alexandru Negrea


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    2 replies to "Ce vrea să obțină Facebook cu schimbarea de layout pentru desktop"

Leave a Reply

Your email address will not be published.