moartea blogurilor si a forumurilorÎnainte să apară Social Media cu toții eram consumatori de conținut însă nu puteam fi publisheri (producători și distribuitori de conținut) cu audiențe de masă.

După ce au apărut blogurile și forumurile toată lumea putea să producă conținut și să creeze audiențe online de nivelul publicațiilor clasice. A fost ceva extraordinar faptul că au aparut platforme de conținut open source (CMS-uri), cu ajutorul cărora oricine poate face de la zero un blog sau forum personal, cu identitate, găzduire și publicitate proprie.

Datorită apariției rețelelor sociale de succes mondial, precum Facebook și Twitter, s-a început să se vorbească despre moartea blogurilor. Cu toate acestea nu s-au schimbat lucrurile așa de mult. Rețelele sociale au ajutat unele bloguri să fie și mai de succes, însă au fost și mulți creatori de conținut care au renunțat la a scrie pe bog datorită acestei schimbări. În final, blogurile nu au murit, acestea au rămas la fel de importante, iar Google le consideră în continuare cele mai bune ferme de continut.

Pasul urmator în evolutia online-ului ar putea fi dezvoltarea de platforme open source care să permită oricui să-și creeze propria rețea socială, propriul Facebook sau Twitter, așa cum s-a întâmplat și cu crearea blogurilor sau forumurilor. Odată cu această schimbare, în loc de milioane de blogguri și forumuri, s-ar putea să apară mii de micro rețele sociale, fiecare cu utilizatorii lor activi și loiali.

Ar putea avea succes așa ceva? Ar omorî blogurile și forumurile?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    3 replies to "Moartea blogurilor și a forumurilor?"

    • Paul

      Blogurile nu cred ca pot muri. Este ca si cum am spune ca in curand nu vor mai fi scriitori (de carti). Scrisul pe blog este pentru unii un mod de a-si petrece timpul liber, pentru altii un hobby sau pasiune, iar pentru altii un stil de viata.
      Referitor la micro-retelele de socializare. Nu cred ca vor avea succes. Pana una alta fiecare retea de socializare, are o multime de micro-retele, reprezentate prin grupuri. Un alt suport pentru micro-retele sunt forumurile, locuri unde oamenii sunt grupati destul de bine pe interese.

    • Alex

      Eu vad putin altfel lucrurile, cred ca am ajuns intr-o perioada in care lucrurile sunt mult mai stabile. Chiar daca apare ceva nou nu dispare ceva de pe piata.

      Cred ca odata cu cresterea numarului de consumatori de internet va exista loc pe piata pentru orice.

      Hai sa ne gandim la noi, si eu si tu suntem „early adopters” dar nu stiu daca am renuntat la ceva ce am inceput sa folosesc si chiar are success.

      In anii 2000 cand numarul utilizatorilor de internet era limitat, exista riscul ca sa dispari din online o data cu lansarea unui produs nou.

      Cred ca in urmatorii 5 ani exista un singur risc – sa nu fii prezent in mediul mobil (responsive/applicatie/site mobile). Nu are rost sa dezbatem care e solutia cea mai buna dar in acest moment vad cam 20-30% traffic de pe dispozitive mobile pentru magazine online sau site-uri de servicii iar pe segmentul bloguri/presa/content am vazut chiar si 50%.

      Asa ca putem sa ne facem bloguri, forumuri doar sa fie optimizate pentru mobil :)

    • Marian Dumitru

      Google le consideră în continuare cele mai bune ferme de continut. Iar ideea este ca nu cred ca se va renuta la ideea de blog.

Leave a Reply

Your email address will not be published.