Cei care știu doar să seteaze reclame folosind Facebook ads și Google ads vor rămâne fără joburi datorită dezvoltării platformelor.

Am descoperit un site care face conținut online în mod automat (reclame de Facebook sau Google, articole, e-mailuri, texte de landing page-uri), folosindu-se de inteligență artificială. Vezi cum funcționează soluția.

Deși textele nu sunt perfecte, oferă o sursă bună de inspirație. Recomandarea mea este să testezi astfel de instrumente, dar nu uita să scrii cu gândul la publicul țintă, la obiectivele de business și la context. Roboții deocamdată nu interpretează aspecte din acestea.

Pe viitor, mă aștept ca joburile celor care fac doar implementări de reclame pe Facebook, Google, Amazon și alte platforme self-service, să fie înlocuite de roboți. Spre exemplu, Google oferă deja smart ads, unde configurezi doar câteva aspecte și lași platforma să-ți ruleze reclamele pentru a-ți aduce rezultate. De asemenea, oferă soluții să-ți genereze reclame pe bază de pagina de campanie / site.

Imaginează-ți că în viitorul apropiat sistemele acestor plaftorme bazate pe Inteligență Artificială vor fi atât de bune încât doar folosindu-se de pagina de campanie îți vor face zeci sau sute de variante de reclame. Mai apoi, vor rula toate aceste variante în mod automat către audiențele potrivite identificate pe bază de comportament online, încât să-ți ofere cele mai bune rezultate de business (notorietate, vânzări, vizite în magazin etc.). Tu tot ce trebuie să faci este să adaugi în sistem pagina de campanie, bugetul și rezultatele dorite.

Facebook, Google și celelalte platforme de publicitate vor să simplifice cât mai mult procesele de cumpărare de reclamă, încât și cei fără cunoștințe de marketing să le poată folosi. În felul acesta își cresc numărul de clienți și încasările din publicitate. În concluzie, aceste platforme vor să scoată din ecuație specialiștii de care depind setarea reclamelor. De ce crezi că Google oferă cursuri și consultanță gratuită antreprenorilor cu afaceri la început?

Deși, deocamdată paltformele de publicitate încă depind de specialiști, pe viitor, aportul acestora nu va mai fi atât de important pentru majoritatea campaniilor care vor fi setate online.

În concluzie, dacă acum doar setezi reclame în platformele Facebook ads și Google ads și asta este tot ceea ce știi să faci, recomandarea mea este să începi să-ți dezvolți și alte aptitudini, dacă vrei să nu rămâi fără job în anii care urmează.

Apropo, ai văzut reclama Lexus din 2019 scrisă în întregime de AI?

https://youtu.be/BhKw71AeOg4

Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    1 Response to "Doar setezi reclame de Google și Facebook? Jobul tău va dispărea"

Leave a Reply

Your email address will not be published.