“You don’t need eyes to see. You need vision.” Maxi Jazz

Sunt unele cuvinte la care cred că nu le dăm o prea mare importanță deși ar trebui, spre exemplu leadership, viziune, misiune, credințe, valori. Eu cred că dacă suntem puțini mai atenți la cuvintele acesta ne putem da seama că sunt concepte destul de simple, dar care ne influențează în fiecare zi.

M-am gândit să scriu câteva cuvinte despre viziune, pentru că mi-am dat seama că pentru multe companii este numai o frază scrisă pe site-ul propriu, care ar putea să aibă o importanță foarte mare dacă este folosită cum trebuie.

Pentru mine viziunea reprezintă inspirație. Aceasta ar trebui să motiveze pe toți cei care interacționează cu compania. Aici vorbesc despre viziunea care exprimă lucrurile în care crede antreprenorul și impactul pe care îl poate avea business-ul în rândul tuturor celor implicați: angajați, investitori, clienți, parteneri etc. O viziune autentică, sinceră, va atrage oamenii potriviți în mediul companiei, acele persoane care cred în același lucruri când vine vorba de prezentul sau viitorul companiei.

Nu întotdeauna este necesar ca viziunea să fie împărtășită cu toată lumea pentru ca business-ul să aibă succes. Poate fi suficient ca numai antreprenorul sau liderul să creadă în ea, dar acesta să poată să mobilizeze toate resursele de care are nevoie încât să pună în practică planul de bătaie. Însă cred că promovarea viziunii poate să fie scânteia care ajută ca lucrurile să se întâmple mai repede, mai bine, cu oamenii potriviți.

Îți recomand un exercițiu.

Gândește-te la ceva care consideri că trebuie schimbat în orașul tău. Găsește o soluție pe care ai fi dispus să o implementezi și începe să vorbești cu convingere despre ea împreună cu prietenii, familia sau cu persoane care au tangență cu problema pe care ai identificat-o. Urmărește feedback-ul pe care îl primești și câți te vor susține în demersul tău.

Oamenii vor soluții și sunt dispuși să urmeze pe cei care cred în aceleași lucruri cu ei. Acesta cred că este rolul cel mai important al viziunii: să unească oamenii.

Simon Sinek are un discurs foarte bun și inspirațional despre viziune și încredere. Rezervăți 30 minute să urmărești clipul de mai jos, nu vei regreta.

If You Don’t Understand People, You Don’t Understand Business

Articol publicat în  24-FUN Cluj


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    1 Response to "Cuvinte mari, uitate"

    • Victor Miron

      Îl urmăresc de câteva luni pe Mr Sinek şi îmi place. Vorbeşte relevant dintr-o perspectivă interesantă spunând că noi oamenii vrem să ştim în primul rând de ce o companie face ceea ce face. Sunt şi câteva TED Talk-uri cu el.
      E la un nivel bun şi ca speaker, e de studiat atitudinea şi gesturile lui. Mă bucur să fiu contemporan cu el.

Leave a Reply

Your email address will not be published.