În prima parte scriam despre cea mai bună investiție de business. În acest articol vreau să vorbesc despre investițiile personale.

Cred că cele mai bune investiții și de impact sunt după cum urmează:

Investițiile în experiențe

Pentru că lucrurile memorabile pe care le povestim prietenilor sau familiei în cele mai multe cazuri nu sunt lucruri ci experiențe. Secretul marketingului este să creeze experiențe, nu produse sau servicii.
Exemple de investiţii în experienţe: călătorii în locuri în care nu ai mai fost, drumeţii pe munte, sărit cu paraşuta sau zburat cu parapanta, începerea unor cursuri de dans, participare la crosuri sau maratoane, vizitarea propriului oraş prin ochii unui turist etc.

Investițiile în oameni 

Pentru că pe termen lung aceste investiții produc cele mai mari schimbări. De aceea educația este fundația pe care este clădită civilizația. Rolul cel mai important al unui lider cred că este acela de a forma alți lideri.
Exemple de investiţii în oameni: ajută un prieten pe un proiect personal fără să ceri nimic înapoi, învaţă pe altcineva un lucru pe care nu îl ştia şi care îi va fi de folos, oferă unui prieten materiale/linkuri/informaţii ajutătoare despre pasiunile sale etc.

Investițiile în dezvoltarea personală

Pentru că atunci când înveți ceva nou devi o altă persoană. Educația poate crește stima de sine și competențele de a contribui (în societate, în familie, în grupul de prieteni etc.).
Exemple de investiţii în dezvoltarea personală: citit cărţi, participarea la cursuri, traininguri, conferinţe, workshopuri, începerea unui proiect cu scopul de a învăţa ceva nou etc.

Investițiile în lucruri

Pentru că acestea ne oferă confort și uneori stabilitate. Însă uneori acest confort ne poate sabota dorința de a investi în cele de mai sus.
Exemple de investiţii în lucruri: cumpără haine, maşină, casă, electronice etc.

Problema pe care o văd este că cei mai mulți oameni investesc în lucruri și se bat în piept care are mai multe și mai mari. Astfel grandomania este un sport național, poate sportul cel mai promovat la televizor. Cred că tot din acest motiv foarte mulți oameni își trăiesc viața încercând să creeze aparențe.

Lăsând seriozitatea la o parte îți recomand clipul de mai jos despre ”stuff”.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.