Am observat că două dintre cele mai importante calităţi ale unui antreprenor sunt capacitatea de a vinde şi deprinderea de a aduna oameni în jurul său.
Am învăţat în timp, prin observarea rezultatelor, că cea mai bună investiţie pe care oricine care este angrenat într-un business o poate face este investiţia în relaţii şi în oameni, fie că este vorba de angajaţi, colegi de echipă, colaboratori, investitori sau clienţi.
Ce înseamnă această investiţie? Înseamnă să oferi extra valoare acestor oameni şi să vezi dincolo de rezultatul pe termen scurt. Extra valoarea poate fi exprimată prin educaţie, oportunităţi, încredere, respect, ajutor, promisiuni ţinute, contacte şi relaţii, nicidecum bani, discounturi, bonusuri sau premii.
Ce se întâmplă când investeşti în oameni şi nu în rezultate pe termen scurt? Vor apărea tot mai multe oportunităţi. Vei observa că businessul tău creşte odată cu nivelul oamenilor din el sau din jurul lui. Vei avea mai mulţi clienţi sau îţi vei fideliza partenerii datorită efectului de reciprocitate.
Cred că există multe businessuri mici sau mijlocii care îşi bazează vânzările strict pe recomandările clienţilor mulţumiţi sau a colaboratorilor. Nu există marketing mai bun decât cel „din gură la gură”. Atunci de ce să nu investeşti întâi în oamenii care conteaza pentru companie şi în produse şi servicii extraordinare? Cea mai mare greşală pe care o pot face responsabilii de marketing sau antreprenorii este să investească în promoţii, discounturi, reclamă la locul vânzării, sau orice formă de comunicare şi promovare înainte să aibă produse şi servicii competitive.
În final vreau să îţi spun secretul investiţiei în oameni!
Indiferent dacă businessul tău eşuează, sau dacă îţi pierzi locul de muncă, relaţiile adevărate nu se vor pierde şi oamenii de valoare vor continua să îţi rămână aproape şi să te susţină pe drumul nou pe care vei merge.
Articol publicat în 24-FUN.
1 Response to "Cea mai bună investiţie"
[…] „venirea banilor” – asta înseamnă adunatul de oameni de calitate (așa cum bine spune Călin Biriș) și înmulțirea și îmbunătățirea instrumentelor promovate prin diverse canale specifice (sau […]