Voiam de mult timp să-mi fac o pagină de Facebook, ținând cont că am ajuns la 5.000 de prieteni. Știam că există opțiunea să-mi transform profilul în pagină încât să nu pierd conexiunile. Pentru că sunt admin la multe pagini, am spus că trebuie să mă pregătesc înainte să fac mișcarea.

Să-ți povestesc însă ce am pățit cu Facebook-ul…

Înainte să lansez blogul nou și eBook-ul pe care îl poți descărca de pe prima pagină, am început să pregătesc profilul de Facebook să-l transform în pagină. Am avut dubii dacă să fac asta. Am citit ore întregi despre ce înseamnă procesul, ce câștig și ce pierd. În final, înainte să lansez blogul (cu mâinile transpirate de emoție), am spus “fuck it, lets do this!” și am dat click pe linkul de “merge profile în page”.

Error!

Profilul nu poate fi transformat. Am crezut că înnebunesc.

Înainte să dau merge, mi-am creat încă un profil personal pe care am început să primesc cereri de prietenie. Lumea era confuză. Nu știa cine a făcut încă un profil, dacă este fake sau dacă sunt tot eu. Am primit și multe mesaje personale privind treaba asta și a trebuit să le explic tuturor ce aveam de gând.

În procesul de transfer al profilului am salvat toate pozele importante. Am completat toate datele personale pe profilul nou. Am pus userul nou ca admin la pagini și grupuri. Am dat chiar și like-uri la pagini pe care le urmăream… totul în zadar. Facebook nu m-a lăsat să transform profilul în pagină.

Am trimis mesaje la suportul Facebook și nu mi-a răspuns nimeni. Timpul trecea și primeam tot mai multe cereri de prietenie. Era frustrant că nu puteam face nimic.

Într-un final am capitulat.

Mi-am dezactivat profilul nou să nu mai vină cereri de prietenie.
Fără să accept pe nimeni, am adunat 902 cereri cât timp a fost activ. :)) O mișcare de PR neintenționată să zic așa…Friend requests
 
 
 

Într-un final mi-am creat pagină nouă de Facebook, cu care am luat-o de la 0.

 
Te invit să dai Like (Îmi place). Te voi ține la curent cu articolele noi de blog și noutăți de Marketing Online.

Concluzia cu întâmplarea aceasta a fost din nou că Facebook este un mediu pe care nu-l poți controla 100%. Deci ai grijă în mâna cui îți pui toate speranțele de Marketing Online. Diversifică-ți canalele pe care le folosești și nu-ți baza întreaga strategie doar pe Facebook.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    4 replies to "Ce am pățit cu Facebook-ul când mi-am făcut pagină nouă…"

    • Adrian Stepan

      Eu știam că se construiește o nouă pagină preluând prietenii, coverul și imaginea de profil. Chiar voiam să fac și eu asta. Mai citesc să văd…

      • Calin Biris

        Așa trebuia să se întâmple în mod normal, însă mie mi-a dat eroare iar echipa de suport de la Facebook nu m-a ajutat. :) Am primit într-un final un email de la ei în care doar spuneau că nu pot transforma profilul în pagină…

    • Alex Jivan

      Si nu ti-au spus din ce motiv? Pentru ca in documentatiille lor inca apare posibilitatea asta de a converti profilul personal in pagina.
      Oricum suportul lor este inca la cativa ani lumina de cum ar trebui sa fie.

      • Calin Biris

        Da, apare. De aceea le-am și scris. Nu știam de ce nu pot să convertesc profilul meu în pagină. Din păcate nu mi-au dat un răspuns cu explicații, doar mi-au spus că nu se poate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.