Conform unor statistici, peste 3.000.000 de români accesează LinkedIn în fiecare lună. Cu toate acestea, am vrut să aflu frecvența de accesare a conexiunilor mele, încât să știu cât de des să postez mesaje pe acest canal.

Din 1.510 voturi, 66% au răspuns că intră zilnic pe LinkedIn, iar 27% de câteva ori pe săptămână. Din punctul meu de vedere este o frecvență foarte bună pentru o platformă orietantă mai mult B2B.

Întrebarea mea a fost activă timp de 7 zile și a făcut 27.000 de vizualizări. Consider că a ajuns și la cei care intră rar, însă acest lucru nu oferă o relevanță statistică privind frecvența de accesare reală a tuturor de pe platformă. Testul făcut de mine este defapt mai revelator privind cât de active sunt conexiunile mele, iar din acest punct de vedere, cifrele arată foarte bine.

Acestea sunt observațiile mele în urma acestui mic test:

  • Reach-ul organic a fost foarte bun. Mesajul a fost văzut de 27.108 ori, deși eu am doar aproximativ 10.000 de conexiuni. Astfel de expunere organică se obține greu pe Facebook.
  • Rata de interacțiune a postării a fost de 5,76%, dacă consider numărul total de voturi, reacții și comentarii. Media ratei de interacțiune în 2021 pe Facebook este de doar 0,26%, conform Social Insider.
  • Dacă 93% dintre conexiunile mele intră cel puțin săptămânal pe LinkedIn, este un semn important că ar ajuta să postez mesaje de minimum 2-3 ori pe săptămână pe această rețea socială.

În concluzie, consider că LinkedIn a devenit o rețea socială mai activă ca în anii anteriori și merită mai multă atenție din partea marketerilor și antreprenorilor.

Tu folosești LinkedIn? Care este experiența ta cu această rețea socială?


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.