Aș putea spune ironic că un specialist de marketing sau social media câștigă cât merită… însă sunt și anumite aspecte care țin de context care influențează nivelul salariilor în piață: cererea și oferta de joburi, domeniul companiei angajatoare, nivelul salariilor din orașul în care se face angajarea etc. Conform studiului realizat de către Evensys în colaborare cu Portal HR, un specialist în Social Media câștigă în medie 603 euro iar un Social Media Manager câștigă 844 euro.

Ce este interesant de observat din studiul de mai jos este faptul că cele mai frecvente joburi sunt de Social Media Manager și doar mai apoi cele de Social Media Specialist. Realitatea este defapt ca noi nu avem mai mulți manageri care conduc echipe, ci doar mai mulți specialiști cu experiență care administrează mai multe canale de comunicare… lucru care diluează puțin conceptul de “manager”.

În final, cred că cel mai sigur mod în care salariile specialiștilor în marketing online și social media vor crește este dacă aceștia vor continua să aducă profit tot mai mare companiilor pentru care lucrează.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    1 Response to "Cât câștigă un specialist de marketing online sau social media?"

    • Bubby

      So that’s the case? Quite a reaeivtlon that is.

Leave a Reply

Your email address will not be published.