O aptitudine pe care simt că o pierdem tot mai mult este: răbdarea. Cu atâtea distrageri online și în jurul nostru este ușor să fim mereu ocupați și să nu ne plictisim.

Ce uităm însă este că răbdarea și plictiseala ne dau relaxare, atenție momentului, reculegerea gândurilor și odihnă. De toate acestea avem nevoie pentru o minte și un corp sănătos.

Pentru a cultiva răbdarea și plictiseala putem pur și simplu să spunem NU mai des tuturor distragerilor sau activităților pe care am vrea să le facem. Capacitatea de a prioritiza ce ne propunem și de a ignora frica de a pierde (FOMO – fear of missing out) este tot mai importantă ca oricând.

Ce poți face în continuare:

  • când te plictisești într-un meeting online, nu schimba repede fereastra, ci acordă răbdare vorbitorului
  • când mergi la baie nu lua telefonul cu tine, ci ai răbdare cu corpul tău
  • citește cărți lungi
  • pune deadline-uri cu 20% mai mari
  • acordă timp și atenție și celor care nu gândesc ca tine
  • când ești intr-o conversație adresează mai multe întrebări pentru a te asigura că înțelegi în totalitate
  • roagă-te sau meditează
  • petrece timp în natură fără să dai share pe Facebook, Instagram sau alte rețele sociale
  • pune mai puține actiuni pe lista de făcut, deleagă ce poți sau elimină/amână ce nu-i necesar
  • petrece mai mult timp cu copiii, acordându-le întreaga atenție

Apropo de plictiseală și beneficiile ei:

În final, mi-am adus aminte de poezia lui Octavian Paler – Avem timp

Aceasta este o notă pentru mine, să-mi amintesc să am răbdare. Dacă rezonezi cu mesajul, sper să reușești să ai mai multă răbdare cu tine și cu ceilalți și să vezi plictiseala ca pe un lucru bun.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.