În acest articol îți voi oferi cele mai bune practici pentru redactarea și publicarea de articole SEO, așa cum o fac agențiile SEO.

Trecem rapid în revistă despre ceea ce îți vei învăța în acest articol:

  1. Ce sunt articolele SEO și la ce ajută acestea?
  2. Care sunt cele mai bune practici de redactare a articolelor SEO?
  3. La ce trebuie să fii atent înainte de a publica un articol seo pe alt site pentru a nu fi penalizat și a avea efect maxim?
  4. Ce poți face dacă ai fost penalizat din cauza publicării unor articole SEO de slabă calitate?
  5. Unde poți publica articolele și cât te costă?
  6. Metode prin care poți atrage backlinks către siteul tău!

Content marketingul joacă un rol important în strategia de SEO. Se spune că pentru a ajunge în primele poziții din Google “content is king”, însă pentru a-ți atinge obiectivele și a ajunge în primele poziții din motoarele de căutare este nevoie de mai mult decât conținut bun.

Optimizarea SEO se împarte în 2 părți:

SEO ON PAGE – aici este important să introduci cuvintele cheie relevante fiecărei pagini în elementele importante: meta title, url, meta description, headings, imagini și conținut, astfel încât să ajuți motoarele de căutare să înțeleagă despre ce este vorba în pagină.

SEO OFF PAGE – aici este vorba despre comunicarea off page a site-ului tău. Practic, vei avea nevoie de publicarea de articole SEO pe alte siteuri și în cadrul acestora este musai să ai inserat cel puțin un link pe o ancoră care să facă trimitere către siteul tău.

Voi lua fiecare punct în parte și ți-l voi explica, pas cu pas și cu exemple!

1. Ce sunt articolele SEO și la ce ajută acestea?

Cu siguranță ai citit un articol și când ai dat click pe un cuvânt sau o expresie, ai fost redirecționat către o altă pagină a site-ului respectiv sau către o altă pagină a altui site. Aceste cuvinte de legătură se numesc ancore și în spatele acestor cuvinte se află un link de redirecționare a utilizatorului. 

Scopul lor este să se facă legătura dintre paginile siteului tău (internal linking) sau legătura cu alte siteuri de pe web (legături externe).

Fără ele, motoarele de căutare nu ar putea fi posibilă descoperirea paginilor noi de pe internet.

Dacă în aceste articole SEO sunt inserate link-uri către site-ul tău este ca și cum acel site te recomandă pentru un topic, produs sau serviciu.

Articolele sau advertorialele SEO sunt articole pe care le publici pe alte site-uri și în cadrul cărora inserezi în mod nativ unul sau mai multe link-uri către paginile site-ului tău pentru transferul de autoritate de la alte site-uri. 

Aceste link-uri ajută motoarele de căutare să înțeleagă că ești un site de încredere și cu cât ai mai multe și mai de calitate astfel de link-uri către siteul tău, cu atât ești mai relevant pe acele cuvinte cheie, ajutând astfel paginile țintite să urce în clasamentul Google, Bing, Yahoo etc.

Acest proces este cunoscut ca și link building, iar link-uri obținute de site-ul tău de la alte site-uri se numesc backlinks.

2. Care sunt cele mai bune practici de redactare a articolelor SEO?

Numărul de cuvinte al acestora au în medie 700-1000. Însa nu mai puțin de 500 de cuvinte în articol. 

Topicurile trebuie să fie alese pe subiecte în jurul obiectului tău de activitate.

De exemplu, dacă ai o clinică de psihoterapie, vei scrie articole în jurul subiectelor ca psihoterapie, traume, stres, anxietate, atacuri de panică și alte subiecte pe care le consideri relevante nișei tale. 

Pe lângă aceste topicuri poți scrie și articole de presă, studii de caz, rezultate, articole educative etc.

Scrie titluri de articole bune, captivante, pentru a face oamenii curioși să citească articolele, însă întotdeauna oferă ceea ce promiți (să nu fie doar clickbait)!

Iată câteva tipuri de articole de care te-ai putea folosi:

  • CUM SĂ – Cum să scapi de stresul de la locul de muncă în 3 pași simplu.
  • TOP – Top 10 lucruri neștiute despre meseria de psihoterapeut.
  • ANOTIMP (primăvara, vară, toamnă, iarnă) – 10 verificări pe care să le faci NEAPĂRAT la mașină înainte de a pleca de acasă pe timpul iernii.
  • ȘTIAI CĂ – Știai că SEO este cel mai profitabil canal pe promovare pe Google pe termen lung? Iată studiul nostru de caz!
  • NEGAȚIE – Cum să NU dai greș în strategia de seo. Iată un checklist ușor de urmărit!

Te mai poți folosi de topicuri ca: studiu, culori, curiozități și orice crezi că aduce valoare unui cititor.

3. La ce trebuie să fii atent înainte de a publica un articol SEO pe alt site pentru a nu fi penalizat și a avea efect maxim?

Verifică autoritatea siteului unde publici articole și calitatea backlink-urilor lor! Poți face acest lucru accesând https://ahrefs.com/backlink-checker, introdu numele site-ului pe care dorești să postezi, check reCaptcha și fii atent la Domain Rating. 

Domain Rating este un parametru al celor de la AHREFS care îți spune cât de “puternic” este siteul tău și se măsoară de la 0-100.

Autoritatea siteului tău va crește odată cu atragerea de noi backlinks către site-ul tău, în special către pagina principală (homepage).

Atunci când publici articole SEO pe alte site-uri este bine ca acele site-uri să aibă un Domain Rating mai mare decât cel al site-ului tău pentru a beneficia de un transfer mai mare de autoritate.

De exemplu, dacă eu am un DR de 23/100, atunci voi publica pe site-uri care au un DR ce puțin egal cu al meu și de recomandat mai mare. Cu cât un site are un DR mai mare, cu atât va ajuta paginile către care faci trimitere cu link să crească mai repede în Google pe cuvinte cheie targetate pe paginile respective.

Excepție – poți publica și pe site-uri cu DR mai mic decât al tău, mai ales dacă acestea sunt site-uri dedicate domeniului tău de activitate și mai ales că autoritatea acestora pot crește în timp și vei avea doar de câștigat.

articole SEO

Sursa foto – Screenshot ahrefs.com

Atenție ca acele site-uri să nu aibă multe link-uri dubioase, de prin străinătate sau de la alte site-uri cu conținut pentru adulți!

backlink checker

Sursa foto – Screenshot ahrefs.com

Dacă ești atent la acest site vei observa că au backlinks de la site-uri din țări diferite (dacă era o multinațională sau ar fi participat la evenimente unde ar fi fost listați pe site-urile partenerilor nu ar fi fost nicio problemă), și pe topicuri care nu au nicio legătură cu activitatea lor.

4. Ce poți face dacă ai fost penalizat din cauza publicării unor articole seo de slabă calitate?

Nu îți face griji! Soluția la îndemână este să intri pe acest link https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=en pentru a te documenta despre procesul de Disavow Backlinks în cazul în care vei observa backlinks care nu sunt naturale sau știi că nu ai publicat acolo și acestea pot fi dăunătoare.

Creeză un fișier cu extensia .txt pentru a adăuga link-urile sau site-urile care fac trimitere către site-ul tău.

Apoi, încarcă acest fișierul aici https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

5. Unde poți publica articolele și cât te costă?

Prețurile de publicare pentru articolele SEO pornesc de la câțiva zeci de lei și până la 1100 de euro per articol.

Nu uita! În strategia de link building alege siteuri din nișa ta, care au măcar o categorie pe domeniul tău de activitate, siteuri de știri, județene, locale, naționale și bloguri.

Sunt mulți cei care cumpără advertoriale și le vând la suprapreț, însă dacă vrei să reduci din acest risc, îți recomand să îți faci cont pe Whitepress

Citește mai multe despre această platformă de publicare de articole în acest articol!

Întotdeauna compară prețurile și alege-l pe cel mai avantajos pentru tine raportat la DR, calitatea backlink-urilor siteului unde vrei să postezi și preț!

A) Plătești per articol publicat – aici o soluție ar putea fi chiar platforma Whitepress! Îți poți face cont gratuit aici!

B) Alte site-uri preiau conținut din siteul tău (video, infografice, părți din articolele tale etc.) și fac trimitere către sursa de inspirație.

C) Redactezi guest post-uri pentru alte siteuri și aceștia îți permit inserarea de link-uri către siteul tău.

D) Parteneriate – dacă ești de exemplu un video editor, ai putea să ajuți alte site-uri cu video animate sau editarea unui material în schimbul unui link către site-ul tău cum că acel material a fost realizat cu ajutorul site-ul tău. Aici doar tu știi ce poți oferi la schimb și trebuie să cauți astfel de site-uri și să le faci o propunere.

Pont – caută articole de conținut, nu afaceri, pentru că vei avea șanse mai mari!

Acestea au fost informațiile și sper că îți sunt de un real folos! Dacă ai un prieten pe care l-ar ajuta această informație, te rog să îi dau link-ul articolului și un share pe Facebook ar fi de folos (o să îți mulțumească mai târziu cei care au nevoie de el).

Dacă ai întrebări legate de acest topic, nu uita să lași un comentariu și îți răspund cu mare drag!

[Acesta este un Guest post, respectiv un articol scris de un autor invitat. Textul și părerile îi aparțin în totalitate. Dacă dorești să publici și tu un astfel de articol, lasă un mesaj folosind pagina de contact]


Mihai Chițoiu
Mihai Chițoiu

Specialist SEO din 2016, a ajutat peste 100 de afaceri din mai mult de 40 de nișe diferite să ajungă în primele rezultate din Google. Poate fi găsit pe siteul ClientiPeViata.ro sau pe pagina de Facebook.

    2 replies to "Articole SEO – ghid complet, de la A – Z, pe înțelesul tuturor! [Guest post]"

    • Ioana

      Multumim pentru indrumari!

    • […] A patra idee de reținut: optimizează-ți fișierele pe care le urci în site încât să fie cât mai mici pentru a se transferea cât mai repede. Pentru mai multe sfaturi de optimizare a siteurilor pentru motoarele de căutare, află cum să scrii articole SEO. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.