Evaluarea competențelor și cunoștințelor de marketing

By 25/08/2012Marketing
Evaluarea competentelor si cunostintelor de marketing

Dorești să evaluezi pe un specialist de marketing sau să-ți autoevaluezi competențele? 

Pe principiul ”what gets measured, gets done” dezvoltarea profesională trebuie măsurată și urmărită la fel ca veniturile personale. Din acest motiv am realizat o lista de competențe și cunoștințe care sunt necesare unui profesionist în marketing.

Îți recomand să folosești lista de mai jos pentru a-ți autoevalua nivelul de competențe și cunoștințe. Dă-ți notă de la 1 la 10 pe fiecare din punctele de mai jos, în funcție de cum te vezi situat(ă) în acest moment. Fă același exercițiu și peste un an și vezi cum s-au îmbunătățit rezultatele. 

Autoevaluarea este importantă pentru a-ți urmări evoluția profesională și să îți cunoști valoarea în piață, comparându-te cu alți specialiști. Chiar dacă ești antreprenor sau un angajat mulțumit de poziția actuală de la locul de muncă, recomandarea mea este să scanezi periodic piața muncii să vezi unde te situezi, să nu rămâi în urmă.

Competențe și cunoștințe necesare unui specialist de marketing

  • Planificare de Marketing (stabilire obiective, strategie, buget, măsuri tactice și metode de evaluare)
  • Cercetare de marketing (chestionare, focus groupuri, mistery shopping etc.)
  • Brand development (planificare de brand, creare identitate etc.)
  • Vânzări (prospectare piață, negociere, realizare oferte de vânzări etc.)
  • Managementul vânzărilor (coordonarea echipei de vânzări, planificare de vânzări, evaluare, recrutare etc.)
  • Networking (abilități de relaționare și creare de noi contacte)
  • Managementul relațiilor cu clienții (B2C)
  • Account management (B2B)
  • Managementul canalelor de distribuție
  • Project Management (realizarea și coordonarea unui proiect de la 0 pâna la 110%)
  • Planificare media și promoții (realziare planuri media, promoții și strategie de promovare)
  • Implementare de campanii media (coordonarea realizării de campanii de promovare pe TV, Radio, bannere online, video ads, affiliate marketing etc.)
  • Analiza media (calcul ROI și măsurarea rezultatelor campaniilor)
  • Clasic PR (comunicate de presă, conferințe de presă, realizare evenimente, comunicare internă etc)
  • Management de canale Social Media (planificare și Account Management pentru profile de social media)
  • Copywriting (texte site, brosuri, blog, newsletter etc.)
  • SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)
  • Web analytics (usability, analiza conversiilor, A/B testing, analiza traficului si a publicului de pe online)
  • Office Powerpoint
  • Office Excel
  • Office Word

Alte competențe utile:

  • Design (web/print)
  • Competente foto/video
  • Competențe de web developmente 

Pe baza competențelor de mai sus, am făcut un instrument de evaluare pe care ți-l recomand să îl printezi și să îl folosești periodic.

Descarcă documentul Evaluarea Competențelor și Cunoștințelor de Marketing.

Sursă foto
Online Mastery

4 Comments

Leave a Reply