A fost fain la Content Marketing PRO 2023. Față de ediția anterioară am avut două zile de conferință dintre care una a fost dedicată pentru două masterclass-uri despre reels și realizarea de campanii de la A la Z. Cei peste 300 de participanți s-au implicat activ în paneluri, workshopuri, sesiuni de networking și masterclass-uri. Totul 100% online.
Subiectele mari ale conferinței au fost: burnoutul, video content, comunicarea de business pe rețelele sociale (Instagram, Facebook, TikTok, Linkedin), raportarea și optimizarea comunicării. Din cele 15 ore de conținut super valoros am extras 3 recomandări care te ajută să-ți îmbunătățești starea de bine și modul în care faci comunicare prin conținut online.
1. Folosește-te de predictibilitate
În cadrul panelului „Cum îți protejezi sănătatea mintală când lucrezi în Content Marketing” invitații au discutat despre reducerea anxietății, evitarea burnout-ului sau depresiei și despre obținerea performanței. Una dintre ideile care mi-au plăcut cel mai mult a fost că, atunci când apare anxietatea și excesul de stres, este important să ne întoarcem la obiceiuri care ne dau senzația de control și predictibilitate, spre exemplu: sport, meditație, plimbare prin parc, hobby-uri etc.
Nu există echilibru viață-muncă. Dacă dorești performanță este nevoie de sacrificiu și supracompensare, așa cum a menționat Andrei Roșca. Dacă acest efort mai mare îți pune în pericol sănătatea, apelează la obiceiuri cu rezultate predictibile și la sisteme de suport (terapeuți, psihologi, familie sau prieteni).
2. Idei spuse pe scurt
Pe următoarea idee am desprins-o din panelul „Video Marketing în 2023”. Dacă înregistrezi podcasturi video, dacă faci interviuri sau orice material video mai lung, încearcă să planifici de la bun început ca discuția/materialul să conțină mici pastile cu idei condensate în intervale scurte de timp. Imaginează-ți tot discursul ca o înșiruire de idei înțelepte pe care le-ai putea pune în tweet-uri, în reel-uri, în clipuri de TikTok și YouTube shorts. În felul acesta, orice material video de lungă durată devine o sursă foarte bună de microconținut.
Pont: dacă filmezi materialul cu o cameră video în mod landscape, poți seta pe un alt suport un telefon mobil care să filmeze în același timp în mod portret. În acest fel îți va fi ușor să decupezi conținutul pentru Instagram reels, TikTok sau YouTube shorts.
Mai multe ponturi poți afla din înregistrarea panelului.
3. Măsoară și îmbunătățește
În workshopul său, Corina Maria-Scheianu a vorbit despre faptul că e literă de lege să raporteze cel puțin lunar campaniile clienților agenției pe care o reprezintă. Fără raportare nu poți face îmbunătățiri. Orice campanie și acțiune trebuie să aibă obiective și indicatori care pot indica evoluția rezultatelor și progresul în urma îmbunătățirilor.
În completare, Liviu Taloi a prezentat în workshopul despre Google Analytics metodologia DDDM (Data-driven decision-making) care presupune un proces de luarea deciziilor pe bază de date, așa cum îi spune numele. Spre deosebire de Google Analytics universal (care va fi închis în 1 Iulie), în Google Analytics 4 se pot seta multe tipuri de evenimente care să urmărească exact ce este relevant pentru tine în desfășurarea activității de content marketing (abonare la newsletter, click pe anumite butoane, timp pe pagină, rată de scroll etc.). În funcție de acestea poți să măsori succesul acțiunilor tale și să planifici noi tactici pentru îmbunătățirea rezultatelor.
Au fost foarte multe idei bune și aplicabile din cadrul conferinței. Este greu să le redau aici pe toate, fiindcă nu sunt chatbot. Dacă vrei să afli cum să comunici de la A la Z pentru business pe Social Media, cum să faci campanii ca un PRO, cum să faci reels de impact, cum să scrii articole folosind ChatGPT, cum să măsori și să îmbunătățești rezultatele, cel mai bine este să accesezi înregistrările.
În final, mulțumesc tuturor participanților care au fost alături de noi în 15 și 16 martie și în special colegelor de la SocialPedia, împreună cu care am co-organizat conferința.
De asemenea, mulțumesc speakerilor care au făcut o treabă exelentă și pe care îi recomand cu căldură ca experți în domeniul lor: Corina-Maria Scheianu – Head of Social Media @Digital Star, Raluca Anton – Doctor în psihologie și psihoterapeut, Andrei Roșca – Change Strategist, Mădălina Preda – Chronic Disorganization Specialist®, Time Management & Productivity Specialist și CVOP™️ – Certified Virtual Organizing Professional, Cosmin Cimil – Fondator & Video strategist @ Kreafilm, Alexandra Ciucanu – Trainer și specialist în comunicare, Mihai Mihalcea – Consultant și trainer de comunicare pe Linkedin, Ionuț Țuța – Expert în comunicare pe Instagram, Liviu Taloi – Data Insights Manager @ DWF, Sorin Drăghici – Cofondator @DWF; Robert Tatoi – CEO @FollowArt Production, Ovidiu Oltean – Trainer & Consultant public speaking, Sabina Cornovac, Fondator SocialPedia, Iulia Stănescu, Co-Organizator SocialPedia.
Mulțumim partenerilor:
Parteneri: Banca Transilvania, Eventmix
Parteneri media: Kiss FM, IQAds, SocialWeb, Flawless, Spot Media, Content Marketing Romania, Viața de freelancer, Ecompedia, Lumea SEO PPC, Mihaela Lemnaru, Olivian Breda, Bizz Club, Librăria de design, @tarathehost, Skeells.