A doua ediție a conferinței Marketing 4 IT, organizată de echipa Loopaa, a avut ca teme Employer Branding și Product Marketing, două subiecte de actualitate și importanță pentru mediul IT din România. Lupta pentru angajați și planurile de dezvoltare ale companiilor de IT necesită capabilități de marketare a brandului de angajator și a produselor pe care le dezvoltă.
În continuare am să punctez 2 lecții de Employer Branding desprinse din conferință.
1.Brandul de angajator pornește din interior
Vorbitorii de la conferință au punctat în mai multe rânduri importanța descoperirii brandului de angajator așa cum este perceput în interior, în rândul actualilor angajați. Aceștia sunt primii promotori ai brandului și cei care îl cunosc cel mai îndeaproape. A apleca urechea la ce spun angajații despre companie ajută atât în definirea brandului, cât și în dezvoltarea de acțiuni de comunicare internă, sau adaptarea acțiunilor de promovare externă a companiei.
Ce aș face din punct de vedere online ținând cont de această lecție:
- aș folosi mesaje transmise de angajați și manageri pe paginile de recrutări și în reclamele posturilor;
- aș folosi programe de referrals (ceea ce se practică deja în multe companii de IT);
- aș realiza interviuri video mai multe, pe care le-aș promova pe Social Media;
2. Transparența învinge
IT-știi vor să știe mai multe info (decât ce se prezintă acum) despre companiile, job-urile, echipele, managerii și proiectele pentru care sunt invitați la interviuri. Nu se mulțumesc doar cu o descriere a jobului. Conform Laurei Gregg de la Linkedin, obstacolul numărul 1 al candidaților când caută un job este că nu își dau seama cum este să lucreze în companiile care au joburi disponibile.
Așadar, din păcate, prea multe anunțuri sunt standard și nediferențiate între ele.
Un pas înainte pentru promovarea brandului de angajator este să existe o mai mare transparență, să se puncteze mai clar aspectele unice care țin de cultura organizațională și experiența de muncă de zi cu zi (din departamentele pentru care se comunică joburile disponibile).
Ce aș face din punct de vedere online ținând cont de această lecție:
- aș actualiza anunțurile de promovare și aș direcționa aplicanții către un site bine pus la punct, care să cuprindă mai multe video-uri/imagini/povești care să atingă punctele de mai sus;
- aș face LIVE-uri și Q&A-uri din companie, sau de la evenimentele acesteia, pe canalele sociale ale companiei (Facebook / Youtube / Instagram sau chiar Snapchat);
- aș promova mai des „lucruri de zi cu zi” din interiorul echipelor pe canalele Social Media;
- LIVE-urile, lucrurile de zi cu zi, poveștile și imaginile le-aș grupa în articole de blog;
- articolele de blog le-aș transforma în newslettere automate pe care le-aș trimite celora care ar fi interesați de cultura companiei și s-ar abona din site-ul de recrutare.
Acestea au fost doar două lecții importante de Employer Branding dintre multe altele care s-au discutat la conferință.
Vezi mai jos clipul video post eveniment care sumarizează conferința.
Marketing 4 IT este sigura conferință de marketing și comunicare din România, dedicată industriei de IT. Cea de-a doua ediție a evenimentului a avut loc în data de 23 februarie, la Impact Hub Cluj-Napoca.