Când eram în liceu căutam să descopăr ce vreau să fac în carieră. Atunci m-am gândit că cea mai frumoasă meserie ar fi să conduc un hotel unde toată lumea vine și se relaxează. Să lucrez cu clienți optimiști și prietenoși. Am vrut să dau la facultatea de business pentru a învăța Hotel Management și să-mi urmez visul.

Am ales în schimb să studiez marketingul la FSEGA pentru că am spus că profesia de marketer o pot practica atât într-un hotel cât și în orice alt business. Practic, am ales un domeniu mai larg, cu mai multe oportunități. Am decis bine. Datorită specializării alese, am ajuns să practic Marketing Online în două dintre cele mai cunoscute startup-uri digitale din România, iar acum fac marketing și management în agenția Loopaa Marcom, unde sunt partener și Digital Director. Ce-i frumos este că prin intermediul agenției lucrez pentru una dintre cele mai tari firme de lubrifianți auto din lume, pentru un magazin online de lenjerie, pentru o școală internațională, pentru cel mai mare spital privat de recuperare din România, pentru a doua bancă din România și multe alte business-uri.

Odată ce am devenit tot mai bun la ceea ce fac și am văzut rezultate, pasiunea pentru domeniu s-a lipit de mine. Cu toate astea întâi am urmat oportunitatea.

Dacă dorești succes în carieră, este important să găsești care este Ikigai-ul tău. Mai exact, să faci ceva de care are lumea nevoie și din care poți câștiga bine, dar să fie și ceva care te pasionează și la care ești bun.

Planificarea carierei ikigaiSă obți succes doar urmându-ți pasiunea, este un mit. Acest lucru îl explică și Mike Rowe în clipul de mai jos.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.