Trenduri in marketing online

Este al doilea an în care sunt invitat ca speaker la Zilele Marketingului. Dacă anul trecut am vorbit despre promovarea și publicitatea online, anul acesta am decis să vorbesc despre trenduri în marketing online. Am scris și în ianuarie despre câteva direcții pe care le-am observat că se conturează tot mai mult în perioada asta.

Deși trendurile sunt importante, cred că cele mai multe companii din România încă n-au puse bazele marketingului online. De aceea prima recomandare pentru studenții participanți a fost să stăpânească întâi bazele, să investească, să măsoare și să învețe din rezultatele obținute. Este important pentru orice specialist de marketing să știe să creeze un site care să-și atingă scopurile propuse, să aibă un plan de email marketing, să stăpânească comunicarea online pe rețelele sociale și să investească eficient în publicitatea online.

A doua recomandare a fost ca odată ce vor reuși să fie la un nivel peste medie în ceea ce privesc lucrurile “ordinary” din marketing online, atunci să urmeze trendurile din piață și să se diferențieze.

În final, te invit să afli din prezentarea de mai jos care sunt principalele tendințe despre care am discutat la Zilele Marketingului 2013.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

    4 replies to "Trenduri în marketing online – Zilele Marketingului 2013"

    • Samuel

      Salutare,
      Felicitari pentru prezentare!

      Vroiam doar sa intreb ce parere ai despre datele de aici: http://www.webwriters.eu/trenduri-online-marketing/#10-prioritati-marketing-2013

      Mai exact, daca top-ul din graficul catre care trimite link-ul de mai sus este ancorat in realitate.

      Am muncit foarte mult la acest proiect, au fost aproximativ 60 de respondenti si sunt foarte curios cu privire la alte pareri despre proiect.

      Multumesc.

    • Calin Biris

      Salut Samuel,

      Tinand cont de „Top 10 prioritati de marketing online” care apar putin mai jos de „Topul trendurilor” la care ai dat tu link, cred ca obiectivul principal al specialistilor este defapt castigarea de clienti noi de pe online, in schimbul „Consolidarii pozitiei pe nisa”.

      Felicitari pentru proiect si initiativa!

    • Adrian Chirca

      Nu stiu cat de mult tine de cultura organizationala a companiei, dar acesti specialisti ar trebui sa mentina singuri un ritm al educatiei. Jay Levinson, un cunoscut marketer si autor, spunea la un moment dat ca ” e ciudat cum un student la marketing, stie mai multe decat un profesor care preda de 20 de ani”. Cum?Marketingul este o arta si daca nu esti in permanenta la curent cu noutatile ai toate sansele sa ramai rapid in urma.

Leave a Reply

Your email address will not be published.