The Definitive Business Pitch: How to Make the Best Pitches, Proposals and Presentations

Cartea “The Definitive Business Pitch – How to make the best pitches, proposals and presentations” a fost scrisă cu scopul de a ne dezvolta un mod structurat de gândire, care să ne ajute ori de câte ori suntem puși în fața unei situații de prezentare sau vânzare.

Când am început să citesc cartea, am crezut că voi găsi informații doar despre pitch-uri (adică prezentările de vânzări), însă pe parcurs am primit detalii despre cum să structurez și să prezint o propunere de ofertă, o prezentare informativă dar și o prezentare de vânzări. Din acest punct de vedere, lucrarea se adresează atât celor care vor să învețe despre vorbitul în public sau celor care sunt nevoiți să țină o prezentare în cadrul companiei lor, cât și specialiștilor în marketing și vânzări.

Chiar și după multe prezentări și traininguri livrate, am fost plăcut surprins să găsesc informații noi. De asemenea mi s-au reactivat unele idei mai vechi și am câștigat câteva idei noi pe care să le pun în practică la următoarele prezentări.

Ce mi-a mai plăcut a fost că pe parcursul cărții am găsit multe secțiuni special marcate care ajută la înțelegerea noțiunilor prezentate:

  • Sfaturi și recomandări
  • Exerciții de gândire sau exerciții de rezolvat
  • Unelte practice, care pot fi folosite zi de zi în business
  • Exemple din experiența autoarei
  • Tabele și grafice explicative

În concluzie, “The Definitive Business Pitch” este un manual bine scris și structurat, pe care să-l parcurgi odată și mai apoi să-l ai mereu la îndemână atunci când va urma să pregătești următorul pitch, să scrii următoarea ofertă sau să ții următoarea prezentare.

Dacă ți-ai propus ca în acest an să-ți dezvolți aptitudinile de vorbit în public sau vânzări, îți recomand cu căldură această carte.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.