vanzari business to business
Dacă zi de zi faci vânzări Business To Business (B2B) am să-ți prezint o analogie care îți va fi utilă.

În mediul de business suntem ca într-o sală mare de fitness: fiecare dintre noi are obiective proprii pentru care “trage” și în general acestea nu coincid de la o persoană la alta. Fiecare are constituție fizică diferită, respectiv context diferit, așadar obiective diferite.

Atât în fitness cât și în business există două tipuri de relații:

A. Daca suntem colegi de antrenament
În această situație ne ajutăm să ne atingem obiectivele fiecăruia, avem dreptul să ne întrerupem unul pe celălalt, să ne dăm sfaturi și să ieșim în oraș la o bere dacă avem și alte lucruri în comun de discutat. În aceast caz ai undă verde să îmi vinzi orice, pentru că am încredere în tine.

B. Daca nu suntem colegi de antrenament
În acest caz ar trebui să ai un motiv bun să-mi întrerupi antrenamentul și să-ti acord atenție. De această dată cel mai bun lucru pe care îl poți face este să te arăți interesat de obiectivele mele. Ulterior putem încerca câteva antrenamente împreună, iar în final vei intra în relația de tip A. în care ai undă verde să-mi vinzi ceea ce ți-ai propus.

Așadar, dacă dorești mai multe vânzări Business To Business este important să investești în a câștiga încrederea “colegului de antrenament”, însă nu prin a-i vinde produsele tale ci prin a-i înțelege obiectivele și a-l ajuta să le atingă. O carte foarte bună despre acest lucru este: Secretele Succesului – Dale Carnegie (costa doar 18 lei). Ți-o recomand cu căldură.


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online, și al podcastului Antrenamentul de marketing. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.