Am fost invitat în calitate de speaker la prima ediție Affiliate Summer School, eveniment organizat de către Profitshare. În prezentarea mea am vorbit despre paralela dintre campaniile de Marketing și SEX. Înainte să-ți dau detalii, îți spun pe scurt ce este marketingul afiliat și cum a fost la Affiliate Summer School.

Probabil ai auzit de expresia “cum să faci bani din blog”… pe scurt: un blogger promovează un magazin online (sau produsele magazinului) pe blog-ul lui, iar dacă vreun cititor de al lui dă click pe reclame și cumpără ceva din magazinul promovat, bloggerul câștigă un comision.

Există platforme de marketing afiliat precum Profitshare sau 2Parale care intermediază relația dintre companii (advertiseri) și bloggeri (afiliați). Rolul platformelor este să ofere instrumente de promovare, instrumente de măsurare a vânzărilor/comisioanelor și rapoarte transparente atât pentru afiliat cât și pentru advertiseri. Astfel, toată lumea este sigură de corectitudinea celeilalte părți. Despre cum să faci marketing afiliat poți învăța (cu tutoriale și exemple) în Online Mastery

Affiliate Summer School este prima școală de vară în marketing afiliat din România. În cele 4 zile de training-uri și prezentări, participanții au aflat trucuri despre:

  • cum să câștige mai multe comisioane sau bani din campanii;
  • cum să-și îmbunătățească relația cu advertiserii;
  • cum să facă “SEX” mai des cu cititorii și advertiserii;
  • cum să facă video blogging;
  • ce le pregătesc eMag, Flanco, Vonino, BestKids, Tinmar sau alte companii.

Pe lângă sesiunile de training, am tras cu arcul, ne-am dat pe tiroliana, am avut foc de tabără și petreceri până la 4 dimineața. Cel mai mult mi-a plăcut că am reușit să petrec timp cu organizatorii, speakerii și participanții, pentru ai cunoaște dincolo de „un nume din online”. La finalul Affiliate Summer School m-am simțit ca între prieteni.

Ce legătura are SEX-ul cu Marketing-ul afiliat?

Am pornit de la premisa că pentru a ajunge la iubire și pentru a menține acest sentiment pe termen lung este nevoie de sex și prietenie. La fel este și în Marketing Afiliat.

Dacă dorești să ai cititori loiali și să faci bani din asta, este important să ai campanii de vânzări la care să reacționeze (SEX) și să le oferi conținut valoros, compatibil cu cine sunt cititorii tăi și modul lor de gândire (prietenie). Prin campanii repetate și conținut de calitate îți vei loializa cititorii pe termen lung (iubire).

Dacă dorești să ai advertiseri loiali, este important să faceți campanii împreună, să creezi conținut de calitate, pentru care cititorii tăi să se întoarcă mereu și să cumpere de la advertiserii recomandați.

Similar este și în cazul marketingului clasic. Dacă vrei clienți loiali pe termen lung, este important ca aceștia să se implice în campanii repetate și să le oferi mereu produse valoroase pentru ei.

Însă, înainte de a ieși la agățat, mai sunt câțiva pași:

  • să-ți identifici partenerul/partenera ideală, respectiv cine este cititorul ideal/advertiserul ideal;
  • să devii partenerul/partenera ideală, printr-o prezență online bună;
  • să-ți faci planurile de comunicare și “agățare” dinainte.

După ce te-ai lansat în piață ca afiliat, este important să te ții de treabă. Iubirea adevărată nu se întâmplă peste noapte.

Am ținut prezentarea aceasta sâmbătă dimineață, fiind primul dintre speakerii din acea zi. Am avut emoții că participanții vor fi distrași ținând cont de mesajul tabu, că se va glumi mult și nu voi reuși să transmit partea de marketing. Din fericire oamenii au fost faini și ne-am înțeles foarte bine.

Affiliate Summer School - poza de grup

Mă bucur că am participat la Affiliate Summer School și sper să se facă și alte ediții viitoare. Până atunci, mult spor la iubire, SEX și bani!

P.S. mai poți citi despre școala de vară și pe blogul Profitshare


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.