Discutasem zilele trecute la ședința IAA YP Cluj despre oamenii de marketing din Cluj și ne-am dat seama că cei mai mulți sunt tineri și că există puțini specialiști cu experiență multă de la care se poate învăța. Din acest motiv de multe ori ne lovim de faptul că trebuie să învățăm din propriile greșeli și că noi, tinerii profesioniști din marketing și comunicare, trebuie să educăm piața. Nu e nimic rău în asta, ba din contră, ne revine o responsabilitate importantă, însă uneori e muncă în plus și mai este anevoiasă pe deasupra. De ce? Pentru că am observat existența personalității ”șeful care le știe pe toate”.
Acest tip de lider este acela care are încredere în propriile cunoștințe și decizii, datorită rezultatelor bune pe care le-a avut până acum. Problema se pune atunci când acesta dorește să crească nivelul business-ului propriu. De ce? Pentru că nu te poți aștepta să îți crești business-ul mai tare decât crește acum, făcănd aceleași lucruri pe care le-ai mai făcut. Este o vorbă „The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting a different result.”. Dacă un antreprenor a decis să aibă alături un om de marketing ar trebui să îi acorde încredere și să încerce să învețe de la el.

Se zice că business-ul nu poate crește niciodată peste nivelul celui care îl conduce, eu aș spune că nu poate crește peste nivelul echipei care îl conduce. De aceea este important ca oamenii cheie din business să fie open minded și deschiși spre învățare și adaptare.
Vorba cântecului ”Man in the mirror” de Michael Jackson:
„I’m starting with the man in the mirror
I’m asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world your business a better place
Take a look at yourself and then make a change”

Articol publicat în 24-FUN Cluj


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este trainer și consultant de marketing, fondatorul programului de marketing Online Mastery, autor al cărții și al podcastului „Antrenamentul de Marketing”. Din 2009 până în prezent a susținut seminarii și prezentări de marketing la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a fost partener timp de 7 ani în agenția de marketing Loopaa și a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.