În urmă cu aproape 10 ani a fost lansat primul iPhone (9 Ianuarie 2007). Acel moment a revoluționat industria telefoanelor mobile și a dat startul deceniului smartphone-urilor. Acum, la început de 2017, simt că vom intra în deceniul hologramelor, datorită ochelarilor care redau o lume virtuală intersectată cu cea reală.

Primele produse comerciale care fac acest lucru sunt ochelarii Hololens și Oculus Rift, creați de Microsoft și Samsung (aștept și replicile celor de la Google și Apple). Odată ce aceste device-uri vor deveni produse de larg consum, se va schimba modul în care consumăm divertismentul, interacționăm unii cu ceilalți și cu lumea din jurul nostru.

3 moduri utile de a folosi acești ochelari sunt:
– urmărirea canalelor TV sau a filmelor preferate fără a deține un televizor;
– proiectarea prietenilor, familiei sau a colegilor de lucru cu tine în cameră, sub formă de holograme;
– experimentarea 360 a unor locuri pe care ai vrea să le vizitezi. Deja sunt portaluri unde găsești proiecții 360 a unor locuri faimoase; 

Ochelarii aceștia sunt doar începutul. Mă aștept ca tehnologia să avanseze în așa fel încât, la un momentdat, să folosim doar lentile de contact pentru a avea aceleași experiențe.

Mai jos poți urmări câteva demo-uri care arată capacitățile acestor device-uri.

 


Călin Biriș
Călin Biriș

Călin Biriș este Senior Partner în cadrul agenției de marketing Loopaa Marcom și fondatorul Online Mastery, cursul online de la A la Z despre Marketing Online. În cei peste 12 ani de experiență a ajutat peste 100 de companii să fie mai competitive în online și a susținut peste 220 de cursuri, seminarii și prezentări, la care au participat zeci de mii de antreprenori și tineri profesioniști. În timpul liber se implică ca voluntar și în organizații precum Romanian Business Leaders, AIESEC și IAA. În trecut a fost director de marketing la două dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc: Trilulilu și Zonga. De asemenea, a condus timp de 4 ani asociația de tineri profesioniști în MarCom IAA YP Cluj. În 2015 a fost premiat de revista Forbes ca fiind unul dintre cei mai remarcabili 30 de tineri sub 30 de ani din România.

Leave a Reply

Your email address will not be published.